Проблеми інтеграції України до спільного авіаційного простору ЕС
DOI:
https://doi.org/10.18372/2073-4751.63.14996Ключові слова:
Цивільна авіація, авіалінії, повітряні перевезення, повітряний рух, пасажирські перевезення, повітряний транспорт, Єдине європейське небоАнотація
У статті проаналізована поточна ситуація на ринку авіаперевезень в Україні. Показано, що в українському сегменті світового авіаційного ринку ефективність пасажирських перевезень та повітряних перевезень щодо пасажирів на кілометр може зростати на національних та міжнародних рейсах. Проведено аналіз нормативно-правових актів, що мають регулювати всі аспекти інтеграції України до спільного авіаційного простору Європейського Союзу. Автори обґрунтовують стрімке зростання ефективності цивільної авіації та високі можливості галузі повітряного транспорту України з урахуванням глобальних темпів розвитку цивільної авіації. Розглянуто основні проблеми, що можуть виникнути при інтеграціі до авіапростору ЕС на прикладі країн, що ратифікували дані домовленості і знаходяться на заключних етапах їх реалізації. Проведено аналіз негативних наслідків для вітчизняних авіакомпаній, котрі при високій конкурентності европейських лоукостерів втратять значну частину ринку авіапольотів як над Україною, так і поза нею. Проведено порівняння авіапарку Українських літаків з основними європейськими авіакомпаніями на основі їх віку і зношеності. Розглянуто вплив пандемії COVID-19 на ефективність пасажирських перевезень і її вплив на ринок авіаперевезень в Україні.
Посилання
Single European Sky. European Parliament Think Tank. [Internet Resource] / Web-site: Europarl.europa. Access mode: http://www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document.html?reference=EPRS_BRI(2015)554173, free.
Кравчук П., Кульчицька К. Міфи та реалії відкритого неба: що змінить для України спільний авіапростір з ЄС. [Інте-рнет Ресурс] / Веб-сайт: Eurointegration. Режим доступу: https://www.eurointegra-tion.com.ua/articles/2017/12/14/7074981.
Сколько лет самолетам, ко-торыми путешествуют украинцы. [Інтер-нет Ресурс] / Веб-сайт: 24tv. Режим дос-тупу: https://24tv.ua/ru/skolko_let_samoletam_kotorymi_puteshestvujut_ukraincy_i_naskolko_oni_bezopasny_n1169504.
,4% рейсів українських та 82,8% іноземних авіакомпаній виконано вчасно. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Avia.gov. Режим доступу: https://avia.gov.ua/84-4-rejsiv-ukrayinskih-ta-82-8-inozemnih-aviakompanij-vikonano-vchasno/.
A Statistical Analysis of Commercial Aviation Accidents. Airbus, 2019. [Internet Resource] / Web-site: Accidentstats.airbus. Access mode: https://accidentstats.airbus.com, free.
Переклади актів acquis communautaire на українську мову. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Minjust.gov. Ре-жим доступу: https://minjust.gov.ua/-azues43.
Проекти регуляторних актів на 2017 рік. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: New.avia.gov. Режим доступу: http://new.avia.gov.ua/-plan-pidgotovki-proektiv-regulyatornih-aktiv-na-2017-rik/.
Рекомендації ГО «Європа без бар’єрів» до Порядку розроблення, прийняття та впровадження авіаційних правил України. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Europewb.org. Режим доступу: https://europewb.org.ua/rekomendatsiyi-go-yevropa-bez-bar-yeriv-do-poryadku-rozroblennya-pryjnyattya-ta-vprovadzhennya-aviatsijnyh-pravyl-ukrayiny/.
Підсумки діяльності авіаційної галузі України за 2016 рік. [Інтернет Ре-сурс] / Веб-сайт: New.avia.gov. Режим до-ступу: http://new.avia.gov.ua/wp-content/uploads/2017/04/Pidsumky-roboty-2016.pdf.
Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду до 2020 року. [Інтер-нет Ресурс] / Веб-сайт: Kmu.gov. Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/-cotrol/uk/cardnpd?docid=249935442.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).