Application of Intel Dialogic hardware facilitie in computer telephony

Authors

  • В. Н. Бондаренко Национальный технический университет Украины «КПИ»
  • А. А. Квасов Национальный технический университет Украины «КПИ»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.4.6905

Abstract

The review of in-use in computer telephony hardware facilities on the Intel Dialogic platform has been performend. Their classification and possibilities for construction of computer telephony applications being implemented in Ukraine has been provided

Author Biographies

В. Н. Бондаренко, Национальный технический университет Украины «КПИ»

канд. техн. наук

А. А. Квасов, Национальный технический университет Украины «КПИ»

References

Галичский К.В. Компьютерные системы в телефонии. – СПб.: БХВ – Санкт-Петербург, 2002. – 400 с.

Гольдштейн Б.С., Фрейнкман В.А. Call-центры и компьютерная телефония. – СПб.: БХВ – Санкт-Петербург, 2002. – 372 с.

CompTek, Россия. Компьютерная телефония: http://www.comptek.ru/telephony/equipment/.

Dialogic. Solutions, Communication Products, Services & Support: http://www.dialogic.com/products/.

Бондаренко В.Н., Бондаренко Н.А. Приложения компьютерной телефонии, реализованные на платформе Intel Dialogic // Электроника и связь. – 2009. – № 1(48). – С. 82–88.

AlphaCTI, Украина. Компьютерная телефония — CTI (Computer Telephony Integration):

http://www.cti.com.ua/products/comptel/Dialogic/.

Основы передачи голосовых данных по сетям IP: / Пер с англ. Дж. Дэвидсон, Дж. Питерс, М. Бхатия и др. – 2-е изд. – М.: Издательский дом «Вильямс»,

– 400 с.

Гольдштейн Б.C., Пинчук А.В., Суховицкий А.Л. IP-Телефония. – М.: Радио и связь, 2001. – 336 с.

Бондаренко В.М., Бондаренко Н.А. Розширення функціональності CALL-центру за рахунок інтегрованого додатку IP-телефонії // Проблеми інфор

матизації та управління. – 2010. – № 1(29). – С. 20–23.

Published

2010-12-13

Issue

Section

Статті