Problems of Ukraine's integration into the joint aviation space of the EU
DOI:
https://doi.org/10.18372/2073-4751.63.14996Keywords:
Civil aviation, airlines, air transportation, air traffic, passenger traffic, air transport, Single Eu-ropean SkyAbstract
The paper considers the current situation in the air transportation market in Ukraine. It is shown that, in the Ukrainian segment of the global aviation market, the effectiveness of passenger traffic and air transportation in reference to passenger per kilometer may grow in national and international flight routes. An analysis of regulations governing all aspects of Ukraine's integration into the common aviation space of the European Union has been made. The authors justify the rapid increase in civil aviation efficiency and high capability of the air transport industry of Ukraine, taking into account the global rates of civil aviation development. The main problems that may arise during the integration into the EU airspace are considered on the example of the countries that have ratified these agreements and are in the final stages of their implementation. An analysis of the negative consequences for domestic airlines, which with the high competitiveness of European low-cost carriers will lose a significant share of the airline market both over Ukraine and abroad. A comparison of the aircraft fleet of Ukrainian aircraft with major European airlines was made on the basis of their age and wear.The impact of the COVID-19 pandemic on the efficiency of passenger transportation and its consequences on the air transportation market in Ukraine is considered.
References
Single European Sky. European Parliament Think Tank. [Internet Resource] / Web-site: Europarl.europa. Access mode: http://www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document.html?reference=EPRS_BRI(2015)554173, free.
Кравчук П., Кульчицька К. Міфи та реалії відкритого неба: що змінить для України спільний авіапростір з ЄС. [Інте-рнет Ресурс] / Веб-сайт: Eurointegration. Режим доступу: https://www.eurointegra-tion.com.ua/articles/2017/12/14/7074981.
Сколько лет самолетам, ко-торыми путешествуют украинцы. [Інтер-нет Ресурс] / Веб-сайт: 24tv. Режим дос-тупу: https://24tv.ua/ru/skolko_let_samoletam_kotorymi_puteshestvujut_ukraincy_i_naskolko_oni_bezopasny_n1169504.
,4% рейсів українських та 82,8% іноземних авіакомпаній виконано вчасно. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Avia.gov. Режим доступу: https://avia.gov.ua/84-4-rejsiv-ukrayinskih-ta-82-8-inozemnih-aviakompanij-vikonano-vchasno/.
A Statistical Analysis of Commercial Aviation Accidents. Airbus, 2019. [Internet Resource] / Web-site: Accidentstats.airbus. Access mode: https://accidentstats.airbus.com, free.
Переклади актів acquis communautaire на українську мову. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Minjust.gov. Ре-жим доступу: https://minjust.gov.ua/-azues43.
Проекти регуляторних актів на 2017 рік. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: New.avia.gov. Режим доступу: http://new.avia.gov.ua/-plan-pidgotovki-proektiv-regulyatornih-aktiv-na-2017-rik/.
Рекомендації ГО «Європа без бар’єрів» до Порядку розроблення, прийняття та впровадження авіаційних правил України. [Інтернет Ресурс] / Веб-сайт: Europewb.org. Режим доступу: https://europewb.org.ua/rekomendatsiyi-go-yevropa-bez-bar-yeriv-do-poryadku-rozroblennya-pryjnyattya-ta-vprovadzhennya-aviatsijnyh-pravyl-ukrayiny/.
Підсумки діяльності авіаційної галузі України за 2016 рік. [Інтернет Ре-сурс] / Веб-сайт: New.avia.gov. Режим до-ступу: http://new.avia.gov.ua/wp-content/uploads/2017/04/Pidsumky-roboty-2016.pdf.
Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду до 2020 року. [Інтер-нет Ресурс] / Веб-сайт: Kmu.gov. Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/-cotrol/uk/cardnpd?docid=249935442.
Downloads
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).