Модель виявлення PR-впливу через публікації в Інтернет ЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2225-5036.21.8731Ключові слова:
спрямований вплив, критерії оцінки впливу, Інтернет ЗМІ, алгоритм класифікації колекції документів, сюжети новин, теми дня, об’єктно-подієві патерни, модель виявлення PR-впливуАнотація
Властивість інформаційної загрози полягає у здатності до запуску механізмів самознищення складної інформаційної системи, якою є окрема особа, громадські об’єднання та суспільство взагалі. Провідником зазначеного типу загроз є акт інформаційного впливу через інформаційні джерела ЗМІ, який ми називаємо спрямованим або «PR-впливом». Ефективна модель виявлення інформаційних впливів є основою механізму виявлення та протидії інформаційним загрозам. У роботі свідомо спрямований вплив характеризується як засіб зміни якісної оцінки або відношення до певних фактів або об’єктів цільовою аудиторією. Проведений аналіз завдань, методів та механізмів роботи PR-служб дозволив сформулювати відповідне поняття «PR-вплив» як засіб реалізації певних інтенцій через публікації в Інтернет ЗМІ, а крім того визначити його особливості, критерії та оціночні характеристики. Сформульована гіпотеза про відмінність процесу «PR-впливу» від «неупередженого» інформування. Запропонована формальна модель виявлення цих спрямованих впливів на множині інформаційних повідомлень отриманих від Інтернет ЗМІ.Посилання
Расторгуев С.П. Математические модели в информационном противоборстве. Экзистенциальная математика. / С.П. Расторгуев; Центр стратег. оценок и прогнозов. – М.: АНО ЦСОиП, 2014. – 260 с.
Расторгуев С.П. Информационная война. / С.П. Расторгуев – М.: Радио и связь, 1999. – 221 с.
Залкин С.В. Влияние информационно-психологических воздействий на боевую готовность подразделений // С.В. Залкин / Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. – 2012, № 3(9). – С. 155-158.
Хатян О.А. Технологічні засади побудови моделі аналізу потоків інформаційних повідомлень. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2009. – № 2(5). – С.43–49.
Хатян О.А. Інформаційно-комунікативна модель суспільної комунікації як основа дослідження соціально-економічних явищ. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2011. – № 3(12). – С.66–71.
Bateson G. Style, Grace and Information in Primitive Art // A Study on Primitive Art / Ed. by A.Forge. Oxford, 1971.
Хатян О.А. Історичний розвиток поняття «загроза» у сфері забезпечення державою інформаційної безпеки. / О.А. Хатян // Інформаційна безпека людини, суспільства, держави. Науково-практичний журнал. – 2009. – № 2(2). – С. 38-42.
Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз для профессионалов. / Г.Г. Почепцов. – Издание 2-е, исправленное. – М.: «Рефл-бук»; К.: «Ваклер», 2000. – 624 с.
Кравченко Н.П. Использование PR-технологий в информационной работе пресс-служб. / Н.П. Кравченко / Методическое пособие для работников пресс-служб, руководителей средств массовой информации, органов государственной власти и местного самоуправления. Выпуск №21 – Краснодар, 2011 г. – 153 с. – С. 17., Иванченко Г.В. Реальность Паблик Рилейшнз. / Г.В. Иванченко — М: Смысл, 1999.
White J., Blamphin J. What we need to know // Journal. The Institute of Public Relations. - 1995. - Vol. 13. - N 8.
Панченко В.М. Методика визначення часових меж спеціальної інформаційної операції шляхом моніторингу потоків новин / В.М. Панченко, О.А. Хатян // Науковий вісник НА СБ України. – №33. – 2010. – С. 107–118.
Хатян О.А. Методологічні засади дослідження інформаційно-суспільних явищ. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2010. – № 3(7) – С. 90-95.
Хатян О.А. Потужність множини ключових слів як критерій інформативності новинного повідомлення. / О.А. Хатян, М.О. Рябий // Актуальні питання забезпечення кібернетичної безпеки та захисту інформації: Зб. наук. праць науково-практичної конференції; м. Київ, 25-28 лютого 2015 р., Європейський університет / Редкол.: О.І. Тимошенко (голова) та ін. – К.: Вид-во Європейського університету, 2015. – С. 117-119.
Інформаційний шум українських ЗМІ. Замовні статті і гонитва за сенсаціями. [Електронний ресурс] / режим доступу: http://job-sbu.org/ informatsionnyiy-shum-ukrainskih-smi-zakaznyie-stati-i-pogonya-za-sensatsiyami.html?height=400& width=600.