Модель виявлення PR-впливу через публікації в Інтернет ЗМІ

Автор(и)

  • Мирослав Олександрович Рябий Європейський університет
  • Олег Анатолійович Хатян Європейський університет
  • Сергій Петрович Багацький ТОВ «Миронівський хлібопродукт»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2225-5036.21.8731

Ключові слова:

спрямований вплив, критерії оцінки впливу, Інтернет ЗМІ, алгоритм класифікації колекції документів, сюжети новин, теми дня, об’єктно-подієві патерни, модель виявлення PR-впливу

Анотація

Властивість інформаційної загрози полягає у здатності до запуску механізмів самознищення складної інформаційної системи, якою є окрема особа, громадські об’єднання та суспільство взагалі. Провідником зазначеного типу загроз є акт інформаційного впливу через інформаційні джерела ЗМІ, який ми називаємо спрямованим або «PR-впливом». Ефективна модель виявлення інформаційних впливів є основою механізму виявлення та протидії інформаційним загрозам. У роботі свідомо спрямований вплив характеризується як засіб зміни якісної оцінки або відношення до певних фактів або об’єктів цільовою аудиторією. Проведений аналіз завдань, методів та механізмів роботи PR-служб дозволив сформулювати відповідне поняття «PR-вплив» як засіб реалізації певних інтенцій через публікації в Інтернет ЗМІ, а крім того визначити його особливості, критерії та оціночні характеристики. Сформульована гіпотеза про відмінність процесу «PR-впливу» від «неупередженого» інформування. Запропонована формальна модель виявлення цих спрямованих впливів на множині інформаційних повідомлень отриманих від Інтернет ЗМІ.

Біографії авторів

Мирослав Олександрович Рябий, Європейський університет

Рік та місце народження: 1987 рік, с. Салиха, Київська область, Україна.

Освіта: Національний авіаційний університет, 2009 рік.

Посада: завідувач кафедри організації комплексного захисту інформації з 2013 року.

Наукові інтереси: криптографія, квантова криптографія, національна безпека, прогнозування загроз та викликів, дослідження інформаційного простору.

Публікації: більше 50 наукових публікацій, серед яких наукові статті, матеріали та тези доповідей на конференціях, навчальні посібники, патенти.

Олег Анатолійович Хатян, Європейський університет

Рік та місце народження: 1968 рік, м.Київ, Україна.

Освіта: Київський національний технічний університет (КПІ), 1996 рік.

Посада: директор центру впровадження інформаційних технологій з 2014 року.

Наукові інтереси: національна безпека, інформаційна безпека, прогнозування загроз та викликів, дослідження інформаційного простору, експертні системи.

Публікації: більше 20 наукових публікацій, серед яких наукові статті, матеріали і тези доповідей на конференціях та навчальний посібник.

Сергій Петрович Багацький, ТОВ «Миронівський хлібопродукт»

Рік та місце народження: 1979 рік, м. Городище, Черкаська область, Україна.

Освіта: Харківський військовий університет, 2001 рік.

Посада: начальник відділу інформаційної безпеки з 2014 року.

Наукові інтереси: інформаційна безпека, прогнозування загроз та викликів,дослідження інформаційного простору, експертні системи.

Публікації: більше 5 наукових публікацій.

Посилання

Расторгуев С.П. Математические модели в информационном противоборстве. Экзистенциальная математика. / С.П. Расторгуев; Центр стратег. оценок и прогнозов. – М.: АНО ЦСОиП, 2014. – 260 с.

Расторгуев С.П. Информационная война. / С.П. Расторгуев – М.: Радио и связь, 1999. – 221 с.

Залкин С.В. Влияние информационно-психологических воздействий на боевую готовность подразделений // С.В. Залкин / Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. – 2012, № 3(9). – С. 155-158.

Хатян О.А. Технологічні засади побудови моделі аналізу потоків інформаційних повідомлень. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2009. – № 2(5). – С.43–49.

Хатян О.А. Інформаційно-комунікативна модель суспільної комунікації як основа дослідження соціально-економічних явищ. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2011. – № 3(12). – С.66–71.

Bateson G. Style, Grace and Information in Primitive Art // A Study on Primitive Art / Ed. by A.Forge. Oxford, 1971.

Хатян О.А. Історичний розвиток поняття «загроза» у сфері забезпечення державою інформаційної безпеки. / О.А. Хатян // Інформаційна безпека людини, суспільства, держави. Науково-практичний журнал. – 2009. – № 2(2). – С. 38-42.

Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз для профессионалов. / Г.Г. Почепцов. – Издание 2-е, исправленное. – М.: «Рефл-бук»; К.: «Ваклер», 2000. – 624 с.

Кравченко Н.П. Использование PR-технологий в информационной работе пресс-служб. / Н.П. Кравченко / Методическое пособие для работников пресс-служб, руководителей средств массовой информации, органов государственной власти и местного самоуправления. Выпуск №21 – Краснодар, 2011 г. – 153 с. – С. 17., Иванченко Г.В. Реальность Паблик Рилейшнз. / Г.В. Иванченко — М: Смысл, 1999.

White J., Blamphin J. What we need to know // Journal. The Institute of Public Relations. - 1995. - Vol. 13. - N 8.

Панченко В.М. Методика визначення часових меж спеціальної інформаційної операції шляхом моніторингу потоків новин / В.М. Панченко, О.А. Хатян // Науковий вісник НА СБ України. – №33. – 2010. – С. 107–118.

Хатян О.А. Методологічні засади дослідження інформаційно-суспільних явищ. / О.А. Хатян // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2010. – № 3(7) – С. 90-95.

Хатян О.А. Потужність множини ключових слів як критерій інформативності новинного повідомлення. / О.А. Хатян, М.О. Рябий // Актуальні питання забезпечення кібернетичної безпеки та захисту інформації: Зб. наук. праць науково-практичної конференції; м. Київ, 25-28 лютого 2015 р., Європейський університет / Редкол.: О.І. Тимошенко (голова) та ін. – К.: Вид-во Європейського університету, 2015. – С. 117-119.

Інформаційний шум українських ЗМІ. Замовні статті і гонитва за сенсаціями. [Електронний ресурс] / режим доступу: http://job-sbu.org/ informatsionnyiy-shum-ukrainskih-smi-zakaznyie-stati-i-pogonya-za-sensatsiyami.html?height=400& width=600.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-14

Номер

Розділ

Конкурентна розвідка та управління знаннями