АНАЛІЗ ПРОЦЕСІВ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЯКОСТІ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ
Ключові слова:
Процес, управління, електронний освітній ресурсАнотація
Виконано аналіз основних та додаткових процесів життєвого циклу електронних освітніх ресурсів систем дистанційного навчання на предмет визначення вхідних і вихідних параметрів та схеми функціонування стосовно до задачі автоматизації управління процесом вдосконалення якості електронних освітніх ресурсів. Запропоновано структурну схему автоматизованого процесу управління вдосконаленням якості електронних освітніх ресурсів та функціональні схеми відповідних процесів життєвого циклу електронних освітніх ресурсів.Посилання
ДСТУ ISO 9004-2001. Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності (Вимоги ISO 9000:2007, IDT) [Текст]. – На заміну ДСТУ ISO 9004-1-95; введ. 2001-27-06. – К: Держспоживстандарт України, 2001. – 60 с.
ISO/IEC 2382-36. Information technology – Vocabulary – Part 36: Learning, education and training [Electronic resource]/ ISO/IEC 2008. – 2008. – p. 14. – [Access mode]: http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards index.html.
Ehlers U. Handbook on Quality and Standartization in E-Learning [Text]/ U. D. Ehlers, J. M. Pawlowski. – Heidelberg: Springer Berlin. – 2006. – 580 p. – ISBN – 10 3-540-32787-8, ISBN – 978-3-540-32787-5.
Donabedian, A. Explorations in Quality Assessment and Monitoring. Vol. 1. The Definition of Quality and Approaches to Its Assessment [Text]. Ann Arbor, MI: Health Administration Press. – 1980. – 203 p.– ISBN 10-0914904477.
Білик О. О. Інформаційна технологія моніторингу якості загальноосвітніх навчальних закладів [Текст]: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Черкаський держ. технологічний ун-т. — Черкаси, 2009. — 19с.
Лужецький В.А. Підходи щодо проектування автоматизованих систем моніторингу загальноосвітніх навчальних закладів / Лужецький В.А., Білик О.О. //Вісник ЧДТУ. – 2007. – №3 – 4. – С. 107 – 114.
Позднеев Б. М. Стандарт 19796 придет в Россию./ Б.М.Позднеев, Ю.А.Косульников, М.В.Сутягин, Б.Б.Позднеев. // Качество образования. – 2009. – №5. – С. 44 – 47.
Pawlowski J. M. The Quality Adaptation Model: Adaptation and Adoption of the Quality Standard ISO/IEC 19796-1 for Learning, Education, and Training [Electronic resource]/ J. M. Pawlowski // Educational Technology & Society. – 2010. №10 (2). p. 3-16. – [Access mode]: http://www.ifets.info/journals/10_2/2.pdf.
Plaza I. Quality and innovation in Higher Education: Code of Good Practices [Electronic resource]/ I. Plaza, F. Arcega, F Ibáñez.// Frontier in Education. – IEEE. – Wachington. – 2010. – [Access Mode]: http://fieconference.org/fie2010/
Stracke C. M. Quality Development and Standards in e-Learning: Benefits and Guidelines for Implementations [Electronic resource]/ C. M. Stracke // Proceedings of the ASEM Lifelong Learning Conference: e-Learning and Workplace Learning. – Thailand. – 2009. – [Access mode]: http://www.qed-info.de/downloads.
Advanced Distributed Learning (ADL), Sharable Content Object Reference Model (SCORM®) 2004 4th Edition Content Aggregation Model (CAM) Version 1.1, 2009.
Richards T. Core SCORM Study Group Final Recommendation [Electronic resource]: ISO/IEC JTC1 SC36. – 2008. – [Access Mode]: http://www.adlnet.gov/Technologies/Evaluation/Library/Additional%20Resources/LETSI%20White%20Papers/Richards%20%282008%29.pdf.
Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютеров (педагогика третьего тысячелетия) Серия: Библиотека педагога-практика [Текст]/В.П. Беспалько. – Издательства: МПСИ, МОДЭК. – 2002. – 352 с.
Соловов А.В. Проектирование компьютерных систем учебного назначения: Учебное пособие. – Самара: СГАУ. – 1995. – 138с.
Селезнева Н.А. Качество высшего образования как объект системного исследования. Лекция-доклад. Изд. 4-е, стереотипное. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов. – 2004. – 95 с.
Субетто А.И. Сочинения. Ноосферизм : В 13 томах. Том восьмой : Квалитативизм: философия и теория качества, квалитология, качество жизни, качество человека и качество образования. Книга 2 / Под ред. Л.А. Зеленова — С.-Петербург — Кострома: КГУ им. Н.А.Некрасова. – 2009. — 334 с.
Данченко А.Л. Автоматический поиск траектории обучения на семантических графах учебных материалов [Text] / А.Л. Данченко, О. І. Бибко // Східно-Європейський журнал передових технологій. – 2010. – №4/7 (46). – С. 37 – 43.
Теоретический анализ проблемы количественной оценки качества обучения [Электронный ресурс] / – Режим доступа: http://www.gmcit.murmansk.ru/text/information_science/ workshop /seminars/science_method/theoretical_analysis.htm.
Норенков В. П. Система критериев качества учебного процесса для дистанционного образования [Электронный ресурс]/ Отчет о научносследовательской работе выполненной по научно-технической программе «Создание системы открытого образования». Код: 02.01.002. – Москва. – 2002. – [Режим доступа]: http://www.engineer.bmstu.ru/resources/science/02_01_002.html.
Боцула М. П. О проблеме экспертизы качества материалов дистанционных курсов. / М. П. Боцула, к. т. н., доц.; И. А. Моргун [Электронный ресурс]// Наукові праці ВНТУ. – 2008. – № 4.- c. 1-6. – [Режим доступа]: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/VNTU/2008-4/2008-4_ru.files/ru/08mpbcme_ru.pdf.
Келеберда И.Н. Перспектива реализации индивидуальной траектории обучения для хранилищ с SCORM-курсами/ И.Н.Келеберда, Д.С. Негурица, В.В.Сокол [Электронный ресурс]// Educational Technology & Society. – 2008. – №11(3). – ISSN 1436-4522. – [Режим доступа]: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v11_i3/html/10.htm.