Special Features of Social Marketing Concept Implementation by Various Transnational Corporations
Keywords:
social marketing, corporate social responsibility, social accountingAbstract
Practice of social marketing concept implementation in European countries and USA through the leading multinational companies case studies was analysed and generalized in the article. The role of social reports as an innovative social marketing instrument and necessity of forming of domestic approach to the social responsibility concept on the whole - and social marketing in particular was indicated
References
Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии. М., 2001. – с. 272.
Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства/ Пер. з англ. С. Яринич. – К.: Стандарт, 2005. – с. 302.
Офіційний сайт компанії Adidas // http://www.adidas.com/
Офіційний сайт компанії Carrefour // http://www.carrefour.com/
Офіційний сайт компанії Nike // http://www.nike.com
Офіційний сайт компанії Procter & Gamble // http://www.pg.com.ua/
Офіційний сайт компанії Unilever // http://unilever.com
Офіційний сайт компанії Wal-Mart // http://corporate.walmart.com/
Carrefour 2011 Sustainability Report // http://www.carrefour.com/cdc/responsible-commerce/sustainability-report/
Cone C. Cause branding in the 21st centurу// www.psaresearch.com/causebranding.html
Freeman R. E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston, 1984.
Habisch, A., Jonker, J., Wegner, M., & Schmidpeter, R. Corporate Social Responsibility Across Europe. Berlin; New York: Springer, 2005.
Klein, N. (2000). No Logo: Taking Aim at the Brand Bullies. Toronto: Vintage Canada.
Nike FY10-11 Corporate Responsibility Report // http://www.nikeresponsibility.com/
Procter & Gamble 13th Annual Sustainability Report // http://www.pg.com/en_US/sustainability/index.shtml
Sustainability Progress Report 2011 // http://www.adidas-group.com/en/sustainability/welcome.aspx
Tschopp, D. J. Corporate social responsibility: a comparison between the United States and the European Union. Corporate Social - Responsibility and Environmental Management , 12, 2005.
Unilever Sustainable Living Plan // http://unilever.com/sustainable-living/uslp/
Wal-Mart Sustainability Report // http://www.walmartstores.com/sites/responsibilityreport/2011/