Special Features of Social Marketing Concept Implementation by Various Transnational Corporations

Authors

  • Анна Ярославівна Головко Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Keywords:

social marketing, corporate social responsibility, social accounting

Abstract

Practice of social marketing concept implementation in European countries and USA through the leading multinational companies case studies was analysed and generalized in the article. The role of social reports as an innovative social marketing instrument and necessity of forming of domestic approach to the social responsibility concept on the whole - and social marketing in particular was indicated

Author Biography

Анна Ярославівна Головко, Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Інституту міжнародних відносин; аспірант кафедри міжнародного бізнесу

References

Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии. М., 2001. – с. 272.

Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства/ Пер. з англ. С. Яринич. – К.: Стандарт, 2005. – с. 302.

Офіційний сайт компанії Adidas // http://www.adidas.com/

Офіційний сайт компанії Carrefour // http://www.carrefour.com/

Офіційний сайт компанії Nike // http://www.nike.com

Офіційний сайт компанії Procter & Gamble // http://www.pg.com.ua/

Офіційний сайт компанії Unilever // http://unilever.com

Офіційний сайт компанії Wal-Mart // http://corporate.walmart.com/

Carrefour 2011 Sustainability Report // http://www.carrefour.com/cdc/responsible-commerce/sustainability-report/

Cone C. Cause branding in the 21st centurу// www.psaresearch.com/causebranding.html

Freeman R. E. Strategic Management: A Stakeholder Approach. Boston, 1984.

Habisch, A., Jonker, J., Wegner, M., & Schmidpeter, R. Corporate Social Responsibility Across Europe. Berlin; New York: Springer, 2005.

Klein, N. (2000). No Logo: Taking Aim at the Brand Bullies. Toronto: Vintage Canada.

Nike FY10-11 Corporate Responsibility Report // http://www.nikeresponsibility.com/

Procter & Gamble 13th Annual Sustainability Report // http://www.pg.com/en_US/sustainability/index.shtml

Sustainability Progress Report 2011 // http://www.adidas-group.com/en/sustainability/welcome.aspx

Tschopp, D. J. Corporate social responsibility: a comparison between the United States and the European Union. Corporate Social - Responsibility and Environmental Management , 12, 2005.

Unilever Sustainable Living Plan // http://unilever.com/sustainable-living/uslp/

Wal-Mart Sustainability Report // http://www.walmartstores.com/sites/responsibilityreport/2011/

Published

2012-12-15

Issue

Section

Economy