The regional image creative process importance in the conservation of the natural, historical and cultural heritage

Authors

  • Віра Федорівна СЕРГІЙКО Institute of International Relations National Aviation University

Keywords:

regional image, marketing of territories cultural heritage, tourism.

Abstract

Being one of strategic directions of marketing of territories, discussed is the creative process of a regional image that can be of a special importance in the conservation of the most valued natural, historical and cultural heritage of Ukraine.

Author Biography

Віра Федорівна СЕРГІЙКО, Institute of International Relations National Aviation University

Кандидат філософських наук, доцент

References

Браймер Р.А. Основы управления в индустрии гостеприимства США (перевод с англ.) / Р.А. Браймер. – М.: Аспект Пресс, 1995. – 462 с.

Горбик В.О. Денисенко В.Г. Проблеми дослідження і збереження пам’яток історії та культури і Україні // Укр. істор. журнал. – 2003. – №3. – С. 143-151.

Де Шарден П.Т. Феномен человека / П.Т. де Шарден –М., 1987. – 370 с.

Мальська М.П., Бордун О.Ю. Планування діяльності туристичного підприємства: Навч. посіб. / М.П. Мальська, О.Ю. Бордун – К.: Знання, 2005 – 241 с.

Пахля А. Високоприбуткова туристична індустрія – нічого неможливого нема // Турбізнес tourbusiness com ua. – 2007. – №5. – С.4 – 9.

Разработка стратегии развития туристсько-рекреацыйного комплексу АР Крим // Новости турбизнеса. – 2010. – №9. – С. 21.

Рутинський М.Й. Замковий туризм в Україні. Географія пам’яток фортифікаційного зодчества та перспективи їх туристичного відродження: Навчальний посібник / М.Й Рутинський – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 432 с.

Число туристов снизилось до показателей 2006 года // Новости турбизнеса. – 2010. – №9. – С. 31.

Published

2013-01-28

Issue

Section

Tourism