Комплементарний фільтр в інерціально-доплерівській системі навігації

Автор(и)

  • Микола Кирилович Філяшкін Національний авіаційний університет, Київ
  • Юрій Михайлович Кеменяш Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.80.18692

Ключові слова:

інерціальна навігаційна система, доплерівський вимірювач швидкості, фільтр Калмана, взаємна компенсація та фільтрація, комплементарний фільтр, частотні характеристики, спектральні характеристики, стала часу фільтру

Анотація

Статтю присвячено алгоритмам фільтрації, які застосовуються для обробки даних про швидкість польоту від інерціальної навігаційної системи та від доплерівського вимірника швидкості та кута знесення. Показано, що найпоширенішими для оброблення пілотажно-навігаційної інформації в інерціально-доплерівських системах навігації стали схема компенсації та схема фільтрації, більш поширена назва якої є схема комплементарного фільтра. У роботі доводиться еквівалентність схеми компенсації та схеми комплементарного фільтра, а також обґрунтовується, що ці схеми на відміну від фільтрації Калмана, прості в реалізації, а при проектуванні вимагають вибору і налаштування тільки одного параметра – сталої часу фільтра. Запропонована методика вибору оптимального значення сталої часу фільтра, що забезпечує максимальну точність оцінюваного параметра, а саме: шляхової швидкості літака. Методика базується на аналізі спектрів похибок систем, що комплексуються: інерціальної системи – з низькочастотним спектром похибок, та доплеровської з  високочастотним спектром. Проведено дослідження синтезованих схем фільтрації.

Біографії авторів

Микола Кирилович Філяшкін , Національний авіаційний університет, Київ

Статтю присвячено алгоритмам фільтрації, які застосовуються для обробки даних про швидкість польоту від інерціальної навігаційної системи та від доплерівського вимірника швидкості та кута знесення. Показано, що найпоширенішими для оброблення пілотажно-навігаційної інформації в інерціально-доплерівських системах навігації стали схема компенсації та схема фільтрації, більш поширена назва якої є схема комплементарного фільтра. У роботі доводиться еквівалентність схеми компенсації та схеми комплементарного фільтра, а також обґрунтовується, що ці схеми на відміну від фільтрації Калмана, прості в реалізації, а при проектуванні вимагають вибору і налаштування тільки одного параметра – сталої часу фільтра. Запропонована методика вибору оптимального значення сталої часу фільтра, що забезпечує максимальну точність оцінюваного параметра, а саме: шляхової швидкості літака. Методика базується на аналізі спектрів похибок систем, що комплексуються: інерціальної системи – з низькочастотним спектром похибок, та доплеровської з  високочастотним спектром. Проведено дослідження синтезованих схем фільтрації.

Юрій Михайлович Кеменяш , Національний авіаційний університет, Київ

Старший викладач

Кафедра авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Посилання

V. O. Rogozhin, A. V. Skrypz, M. K. Filyashkin, and M. P. Mukhina, Stand-alone navigation systems for a concrete type of aircraft and their maintenance, NAU, Kyiv, 2015, 308 p.

F. M. Zakharin, V. M. Sineglazov, and M. K. Filyashkin, Algorithmic support for inertial-satellite navigation systems, NAU, Kyiv, 2011, 320 p.

M. K. Filyashkin and M. P. Mukhina, “Gyro-accelerometric method of determination of angular orientation parameters,” Systems of control, navigation and communications, no. 2(30), 2014, pp. 56–62.

M. K. Filyashkin, T. I. Maryasova, “Algorithms of suboptimal filtration in the schemes of integration of inertial-satellite systems by the method of compensation,” Electronics and Control Systems, no. 2(28), 2011. pp. 100–106. https://doi.org/10.18372/1990-5548.28.628

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-25

Номер

Розділ

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ