Комплементарний фільтр в інерціально-доплерівській системі навігації
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.80.18692Ключові слова:
інерціальна навігаційна система, доплерівський вимірювач швидкості, фільтр Калмана, взаємна компенсація та фільтрація, комплементарний фільтр, частотні характеристики, спектральні характеристики, стала часу фільтруАнотація
Статтю присвячено алгоритмам фільтрації, які застосовуються для обробки даних про швидкість польоту від інерціальної навігаційної системи та від доплерівського вимірника швидкості та кута знесення. Показано, що найпоширенішими для оброблення пілотажно-навігаційної інформації в інерціально-доплерівських системах навігації стали схема компенсації та схема фільтрації, більш поширена назва якої є схема комплементарного фільтра. У роботі доводиться еквівалентність схеми компенсації та схеми комплементарного фільтра, а також обґрунтовується, що ці схеми на відміну від фільтрації Калмана, прості в реалізації, а при проектуванні вимагають вибору і налаштування тільки одного параметра – сталої часу фільтра. Запропонована методика вибору оптимального значення сталої часу фільтра, що забезпечує максимальну точність оцінюваного параметра, а саме: шляхової швидкості літака. Методика базується на аналізі спектрів похибок систем, що комплексуються: інерціальної системи – з низькочастотним спектром похибок, та доплеровської з високочастотним спектром. Проведено дослідження синтезованих схем фільтрації.
Посилання
V. O. Rogozhin, A. V. Skrypz, M. K. Filyashkin, and M. P. Mukhina, Stand-alone navigation systems for a concrete type of aircraft and their maintenance, NAU, Kyiv, 2015, 308 p.
F. M. Zakharin, V. M. Sineglazov, and M. K. Filyashkin, Algorithmic support for inertial-satellite navigation systems, NAU, Kyiv, 2011, 320 p.
M. K. Filyashkin and M. P. Mukhina, “Gyro-accelerometric method of determination of angular orientation parameters,” Systems of control, navigation and communications, no. 2(30), 2014, pp. 56–62.
M. K. Filyashkin, T. I. Maryasova, “Algorithms of suboptimal filtration in the schemes of integration of inertial-satellite systems by the method of compensation,” Electronics and Control Systems, no. 2(28), 2011. pp. 100–106. https://doi.org/10.18372/1990-5548.28.628
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).