Методичний підхід до проєктування та вдосконалення системи експлуатації авіоніки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.80.18690

Ключові слова:

методологічний базис, система експлуатації, авіоніка, проєктування та модернізація, життєвий цикл, сучасні інформаційні технології

Анотація

Ефективність і безпека цивільної авіації значною мірою залежать від надійності систем авіоніки, які забезпечують необхідні функції зв’язку, навігації та спостереження під час польотів. Для підтримки необхідного рівня надійності в цих складних системах критично важлива методологічна основа для їх проєктування та модернізації. У цій статті представлено всеосяжну структуру для системи експлуатації авіоніки, наголошуючи на систематичному аналізі компонентів і методології її розробки. Ця основа включає міждисциплінарний підхід, який об’єднує передові принципи, теорії, моделі та методи, взяті з сучасних досягнень у галузі інформаційних технологій, штучного інтелекту, математичної статистики та теорії прийняття рішень. Методичний підхід враховує потреби суспільства, економічні тенденції та майбутні перспективи розвитку. Запропонований підхід гарантує, що система експлуатації авіоніки не тільки відповідає безпосереднім експлуатаційним вимогам, але й адаптується до майбутніх технологічних розробок, таким чином підтримуючи життєвий цикл систем авіоніки від початкової концепції до використання. Запропонована структура готова керувати галуззю у досягненні вищих рівнів надійності системи та ефективності технічного обслуговування з потенційними наслідками для ширшої сфери цивільної авіації та її постійно прогресуючого технологічного середовища.

Біографії авторів

Олександр Васильович Соломенцев , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук

Професор

Кафедра телекомунікаційних та радіоелектронних систем

Ігор Володимирович Кабашкін , Інститут транспорту та телекомунікацій, Рига

Доктор технічних наук

Професор.

Інженерний факультет 

Максим Юрійович Заліський , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук

Професор

Кафедра телекомунікаційних та радіоелектронних систем

Олексій Володимирович Зуєв , Національний авіаційний університет, Київ

Кандидат технічних наук

Доцент

Кафедра телекомунікаційних та радіоелектронних систем

Посилання

B. S. Dhillon, Maintainability, maintenance, and reliability for engineers, New York: Taylor & Francis Group, 2006, 214 p. https://doi.org/10.1201/9781420006780.

M. Rausand, System reliability theory: models, statistical methods and applications, New York: John Wiley & Sons, Inc., 2004, 458 p.

D. J. Smith, Reliability, Maintainability and Risk. Practical methods for engineers, London: Elsevier, 2005, 365 p.

I. Gertsbakh, Reliability theory: with applications to preventive maintenance, New York: Springer, 2005, 220 p. https://doi.org/10.1007/978-3-662-04236-6.

A. Anand and M. Ram, System reliability management: solutions and techniques, Boca Raton: CRC Press, 2018, 276 p. https://doi.org/10.1201/9781351117661.

M. Modarres and K. Groth, Reliability and risk analysis, Boca Raton: CRC Press, 2023, 480 p. https://doi.org/10.1201/9781003307495.

O. C. Okoro, M. Zaliskyi, S. Dmytriiev, O. Solomentsev, and O. Sribna, “Optimization of maintenance task interval of aircraft systems,” International Journal of Computer Network and Information Security, vol. 14, Issue 2, pp. 77–89, 2022. https://doi.org/10.5815/ijcnis.2022.02.07.

O. Solomentsev, M. Zaliskyi, Yu. Nemyrovets, and M. Asanov, “Signal processing in case of radio equipment technical state deterioration,” Signal Processing Symposium 2015 (SPS 2015), Proceedings, pp. 1–5. https://doi.org/10.1109/SPS.2015.7168312.

O. Solomentsev, M. Zaliskyi, O. Shcherbyna, and O. Kozhokhina, “Sequential procedure of changepoint analysis during operational data processing,” IEEE Microwave Theory and Techniques in Wireless Communications, 2020, Proceedings, pp. 168–171. https://doi.org/10.1109/MTTW51045.2020.9245068.

H. Yan, H. Zuo, J. Tang, R. Wang, and X. Ma, “Predictive maintenance framework of the aircraft system based on PHM information,” Asia-Pacific International Symposium on Advanced Reliability and Maintenance Modeling, Proceedings, 2020, pp. 1–6. https://doi.org/10.1109/APARM49247.2020.9209454.

A. Raza and V. Ulansky, “Optimization of condition monitoring decision making by the criterion of minimum entropy,” Entropy (Basel), vol. 21, Issue 12 (1193), 2019. https://doi.org/10.3390/e21121193.

S. Hosseini, M. A. Vaziry-Zanjany, and H. R. Ovesy, “A framework for aircraft conceptual de-sign and multidisciplinary optimization,” Aerospace, vol. 11, Issue 4 (273), 2024. https://doi.org/10.3390/aerospace11040273.

A. Raza, “Maintenance model of digital avionics,” Aerospace, vol. 5, Issue 2 (38), 2018. https://doi.org/10.3390/aerospace5020038.

A. K. Jeyaraj and S. Liscouët-Hanke, “A Safety-focused system architecting framework for the conceptual design of aircraft systems,” Aerospace, vol. 9, Issue 12 (791), 2022. https://doi.org/10.3390/aerospace9120791.

A. A. Pohya, J. Wehrspohn, R. Meissner, and K. Wicke, “A modular framework for the life cycle based evaluation of aircraft technologies, maintenance strategies, and operational decision making using discrete event simulation,” Aerospace, vol. 8, Issue 7 (187), 2021. https://doi.org/10.3390/aerospace8070187.

F. Riaz, “Development of framework for acquisition of avionics integration capability,” INCAS Bulletin, vol. 7, Issue 4, pp. 183–193, 2015. https://doi.org/10.13111/2066-8201.2015.7.4.17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-25

Номер

Розділ

ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЇ ТА РАДІОТЕХНІКА