Методичний підхід до проєктування та вдосконалення системи експлуатації авіоніки
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.80.18690Ключові слова:
методологічний базис, система експлуатації, авіоніка, проєктування та модернізація, життєвий цикл, сучасні інформаційні технологіїАнотація
Ефективність і безпека цивільної авіації значною мірою залежать від надійності систем авіоніки, які забезпечують необхідні функції зв’язку, навігації та спостереження під час польотів. Для підтримки необхідного рівня надійності в цих складних системах критично важлива методологічна основа для їх проєктування та модернізації. У цій статті представлено всеосяжну структуру для системи експлуатації авіоніки, наголошуючи на систематичному аналізі компонентів і методології її розробки. Ця основа включає міждисциплінарний підхід, який об’єднує передові принципи, теорії, моделі та методи, взяті з сучасних досягнень у галузі інформаційних технологій, штучного інтелекту, математичної статистики та теорії прийняття рішень. Методичний підхід враховує потреби суспільства, економічні тенденції та майбутні перспективи розвитку. Запропонований підхід гарантує, що система експлуатації авіоніки не тільки відповідає безпосереднім експлуатаційним вимогам, але й адаптується до майбутніх технологічних розробок, таким чином підтримуючи життєвий цикл систем авіоніки від початкової концепції до використання. Запропонована структура готова керувати галуззю у досягненні вищих рівнів надійності системи та ефективності технічного обслуговування з потенційними наслідками для ширшої сфери цивільної авіації та її постійно прогресуючого технологічного середовища.
Посилання
B. S. Dhillon, Maintainability, maintenance, and reliability for engineers, New York: Taylor & Francis Group, 2006, 214 p. https://doi.org/10.1201/9781420006780.
M. Rausand, System reliability theory: models, statistical methods and applications, New York: John Wiley & Sons, Inc., 2004, 458 p.
D. J. Smith, Reliability, Maintainability and Risk. Practical methods for engineers, London: Elsevier, 2005, 365 p.
I. Gertsbakh, Reliability theory: with applications to preventive maintenance, New York: Springer, 2005, 220 p. https://doi.org/10.1007/978-3-662-04236-6.
A. Anand and M. Ram, System reliability management: solutions and techniques, Boca Raton: CRC Press, 2018, 276 p. https://doi.org/10.1201/9781351117661.
M. Modarres and K. Groth, Reliability and risk analysis, Boca Raton: CRC Press, 2023, 480 p. https://doi.org/10.1201/9781003307495.
O. C. Okoro, M. Zaliskyi, S. Dmytriiev, O. Solomentsev, and O. Sribna, “Optimization of maintenance task interval of aircraft systems,” International Journal of Computer Network and Information Security, vol. 14, Issue 2, pp. 77–89, 2022. https://doi.org/10.5815/ijcnis.2022.02.07.
O. Solomentsev, M. Zaliskyi, Yu. Nemyrovets, and M. Asanov, “Signal processing in case of radio equipment technical state deterioration,” Signal Processing Symposium 2015 (SPS 2015), Proceedings, pp. 1–5. https://doi.org/10.1109/SPS.2015.7168312.
O. Solomentsev, M. Zaliskyi, O. Shcherbyna, and O. Kozhokhina, “Sequential procedure of changepoint analysis during operational data processing,” IEEE Microwave Theory and Techniques in Wireless Communications, 2020, Proceedings, pp. 168–171. https://doi.org/10.1109/MTTW51045.2020.9245068.
H. Yan, H. Zuo, J. Tang, R. Wang, and X. Ma, “Predictive maintenance framework of the aircraft system based on PHM information,” Asia-Pacific International Symposium on Advanced Reliability and Maintenance Modeling, Proceedings, 2020, pp. 1–6. https://doi.org/10.1109/APARM49247.2020.9209454.
A. Raza and V. Ulansky, “Optimization of condition monitoring decision making by the criterion of minimum entropy,” Entropy (Basel), vol. 21, Issue 12 (1193), 2019. https://doi.org/10.3390/e21121193.
S. Hosseini, M. A. Vaziry-Zanjany, and H. R. Ovesy, “A framework for aircraft conceptual de-sign and multidisciplinary optimization,” Aerospace, vol. 11, Issue 4 (273), 2024. https://doi.org/10.3390/aerospace11040273.
A. Raza, “Maintenance model of digital avionics,” Aerospace, vol. 5, Issue 2 (38), 2018. https://doi.org/10.3390/aerospace5020038.
A. K. Jeyaraj and S. Liscouët-Hanke, “A Safety-focused system architecting framework for the conceptual design of aircraft systems,” Aerospace, vol. 9, Issue 12 (791), 2022. https://doi.org/10.3390/aerospace9120791.
A. A. Pohya, J. Wehrspohn, R. Meissner, and K. Wicke, “A modular framework for the life cycle based evaluation of aircraft technologies, maintenance strategies, and operational decision making using discrete event simulation,” Aerospace, vol. 8, Issue 7 (187), 2021. https://doi.org/10.3390/aerospace8070187.
F. Riaz, “Development of framework for acquisition of avionics integration capability,” INCAS Bulletin, vol. 7, Issue 4, pp. 183–193, 2015. https://doi.org/10.13111/2066-8201.2015.7.4.17.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).