Особливості проектування високоточних систем стабілізації та визначення просторової орієнтації та курсу
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.70.16771Ключові слова:
високоточна навігаційна система, параметрична оптимізація, процедура проектування, математична модель, робастне керування, імітаційне моделюванняАнотація
У статті розглянуто особливості проектування високоточних систем стабілізації та визначення просторової орієнтації та курсу. Розглянуто особливості параметричної оптимізації. Обґрунтовано необхідність використання робастних законів управління. Представлено математичну модель досліджуваної системи в режимі попереднього горизонтування. Показано Simulink модель навігаційного контуру. Пояснені необхідність та особливості лінеаризації моделі, представлені основні концепції створення моделей, спрямованих на вирішення досліджуваної проблеми. Розглянуто процес проектування на прикладі точної платформної навігаційної системи, призначеної для експлуатації на морських рухомих об'єктах. Запропонований підхід до вирішення проблеми супроводжується моделюванням. Результати моделювання підтверджують ефективність описаної процедури проектування. Отримані результати можуть бути корисними для створення систем стабілізації та керування рухом широкого класу.
Посилання
O. A. Sushchenko, “Mathematical model of attitude and heading reference system with biaxial platform,” Proceedings of the National Aviation University, 2017, no. 1, pp. 31–41. https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11745.
O. A. Sushchenko, Mathematical model of triaxial multimode attitude and heading reference system. Proceedings of the National Aviation University, 2017, no. 2, pp. 31–41. https://doi.org/10.18372/2306-1472.71.11745.
O. A. Sushchenko, Design of robust navigation laws and stabilization contours of precision attitude and heading reference system. Proceedings of the National Aviation University, 2017, no. 3, pp. 48–56, https://doi.org/10.18372/2306-1472.72.11981.
A. A. Tunik and O. A. Sushchenko, “Usage of vector parametric optimization for robust stabilization of ground vehicles information-measuring devices,” Proceedings of the National Aviation University, 2013, no. 4, pp. 23–32. https://doi.org/10.18372/2306-1472.57.5530.
J. M. Hilkert, Inertially stabilized platform technology. IEEE Control Systems Magazine, 2008, vol. 28, no. 1, pp. 26–46. https://doi.org/0.1109/MCS.2007.910256.
H. G. Wang, T.G. Williams, “Strategic inertial navigation systems. IEEE Control Systems Magazine,” 2008, vol. 28, no. 1, pp. 65 – 85. https://doi.org/10.1109/ MCS.2007.910206.
D.W. Gu, P. Petkov, M. Konstantinov, “Robust control design with MATLAB,” Berlin, Springer, 2003, 465 p.
A.D. Aleksandrov, Yndykatornie hyroskopycheskye platformi [Indicated gyroscopic platforms. Moscow, Nauka Publ., 1979, 239 p.
T. Perez, Ship Motion Control. London: Springer-Verlag, 2005, 300 p.
S. S. Rivkin, Stabylyzatsyya yzmery-tel'nikh ustroystv na kachayushchemsya osnovanyy [Stabilization of measuring devices on swinging base]. Moscow, Nauka, 1978, 239 p.
V. B. Larin and A. A. Tunik, “On inertial-navigation system without angular-rate sensors,” International Applied Mechanics, 2013, vol. 49 (4), pp. 488–499. https://doi.org/10.1007/s10778-013-0582-x
V. Chikovani, O. Sushchenko, and H. Tsiruk, “Redundant information processing techniques comparison for differential vibratory gyroscope,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 4 (7/82), pp. 45–52. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.75206
A. P. Parshin and Y. A. Nemshilov, “Development of measurement UAV attitude control unit with non-collinear arrangement of sensing elements,” Modern technics and technologies, 2016, vol. 3. Available at: http://technology.snauka.ru/2016/03/9697
Y. P. Petrov, Optymyzatsyya upravlyaemikh system, yspitivayushchykh vozdeystvye vetra morskoho volnenyya [Optimization of controlled systems diturbed by the wind of sea irregular waves]. Saint-Petersburg, Sudostroenie, 1973, 214 p.
O. A. Sushchenko, Y. N. Bezkorovainyi, and N. D. Novytska, “Nonorthogonal redundant measurement devices of inertial sensors,” Proceedings of 2017 IEEE 4th International Conference Actual Problems of Unmanned Aerial Vehicles Developments (APUAVD), 2017 October, Kyiv, Ukraine, pp. 73–78. https://doi.org/10.1109/apuavd.2017.8308780
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).