Алгоритми формування рекомендацій в інформаційній системі

Автор(и)

  • Віктор Михайлович Синєглазов Національний авіаційний університет, Київ https://orcid.org/0000-0002-3297-9060
  • Юрій Іванович Олійник Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.68.16088

Ключові слова:

aлгоритм, рекомендаційна система, розмірність матриці, розрідженість, фільтрація

Анотація

У статті розглядається проблема масштабованості та розрідженості даних в алгоритмах рекомедацій. Запропоновано вдосконалення алгоритму item-to-item за допомогою виключення з user-item матриці елементів які мають мало оцінок. Таким чином використовуються більш щільні, що дозволяє отримати більш точні результати. Також за рахунок того, що зменшується розмірність user-item матриці зменшується час виконання алгоритму. Для вирішення задачі використовується коефіцієнт Тахімото, косинусна міра, коефіцієнт кореляції Пірсона та Евклідова відстань для обрахування міри схожості елементів. Було здійснено порівняння ефективності роботи звичайного алгоритму item-to-item і алгоритму з використанням лише активних значень в user-item матриці. Отримані результати підтверджують ефективність item-to-item алгоритму основаному на щільній матриці. Отримані результати можуть бути використані для оптимізації роботи будь-якої рекомендаційної системи.

Біографії авторів

Віктор Михайлович Синєглазов , Національний авіаційний університет, Київ

Доктор технічних наук. Професор. Завідувач кафедрою авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів

Юрій Іванович Олійник , Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського»

Магістр

Посилання

J. P. Mangalindan, “Amazon’S Recommendation Secret,” Fortune. 2012. http://fortune.com/2012/07/30/amazons-recommendation-secret/.

Yehuda Koren, “Collaborative Filtering with Temporal Dynamics,” 15th ACM SIGKDD Int’l Conf. Knowledge Discovery and Data Mining (KDD 09), ACM, 2009, pp. 447–455. https://doi.org/10.1145/1557019.1557072

Jiahui Liu, Peter Dolan, and Elin Ronby Pedersen, “Personalized news recommendation based on click behavior,” in: Rich, et al. (eds.) In the 14th Int. Conf. on Intelligent User Interfaces (IUI), ACM, 2010: 31–40. https://doi.org/10.1145/1719970.1719976

George Kaypi Sarwar, Konstan Joseph, and John Riedl, “Item-based Collaborative Filtering Recommendation Algorithms,” in the 10th International World Wide Web Conference, 2001, pp. 285–295. https://doi.org/10.1145/371920.372071

Sachin Walunj and Kishor Sadafale, “An online recommendation system for e-commerce based on apache mahout framework,” Proceedings of the 2013 annual conference on Computers and people research, ACM. 2013, pp. 153–158. https://doi.org/10.1145/2487294.2487328

Songjie Gong, “A Collaborative Filtering Recommendation Algorithm Based on User Clustering and Item Clustering,” JSW 5(7), 2010. https://doi.org/10.4304/jsw.5.7.745-752

Xiaoyuan Su, and Taghi M. Khoshgoftaar, “A Survey of Collaborative Filtering Techniques,” Advances in Artificial Intelligence, 2009: 1–19. https://doi.org/10.1155/2009/421425

Tricia Duryee, “Amazon Adds 30 Million Customers In the Past Year-Geekwire,” Geekwire. 2014. http://www.geekwire.com/2014/amazon-adds-30-millioncustomers-past-year/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-22

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ