Точність витримування лінії положення за кутомірним обладнанням VOR у обмеженому повітряному просторі

Автор(и)

  • I. V. Ostroumov Національний авіаційний університет, Київ
  • N. S. Kuzmenko Національний авіаційний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.62.14387

Ключові слова:

Навігація, кутомірний метод, позиціонування, VOR / VOR, точність, Україна, повітряний простір, внутрішні кути

Анотація

Точність витримування навігаційних характеристик є найважливішим фактором розвитку авіоніки літального апарату цивільної авіації. Бортові обчислювальні системи літаководіння використовують різноманітні алгоритми витримування заданої траєкторії і визначення місця розташування літального апарату. В даний час багато літальних апаратів оснащені системою, яка використовує вимірювання кутів або відстаней до конкретних наземних навігаційних пристроїв для позиціонування в якості резервного або альтернативного до глобальних навігаційних супутникових систем навігації. У статті виведено математичну залежність для визначення точності витримування лінії положення за кутомірним обладнанням при VOR/VOR навігації через внутрішні кути. В якості вихідних даних використовується інформація від бортових приймачів сигналів VOR, а також інформація про місцезнаходження наземних навігаційних засобів. Отримані математичні залежності можуть бути використані в алгоритмах бортових навігаційних комплексів для оцінювання доступності і точності VOR/VOR навігації під час польоту. За результатами комп'ютерного моделювання виконано оцінювання максимальної точності навігації в разі використання оптимальної пари наземних радіомаяків для повітряного простору України.

Біографії авторів

I. V. Ostroumov, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра аеронавігаційних систем

Кандидат технічних наук. Доцент

orcid.org/0000-0003-2510-9312

N. S. Kuzmenko, Національний авіаційний університет, Київ

Кафедра аеронавігаційних систем

Кандидат технічних наук

orcid.org/0000-0002-1482-601X

Посилання

Global Navigation Satellite System (GNSS). 1st ed. Doc. ICAO 9849, Canada, Montreal, ICAO Publ., 2012, p. 68.

Performance-based Navigation (PBN) Manual. Doc. ICAO 9613, Canada, Montreal, ICAO Publ., 2008, p. 304.

C. Mayer, B. Belabbas, N. Jakowski, M. Meurer, and W. Dunkel, “Ionosphere threat space model assessment for GBAS,” in Proc. of the 22nd International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation. IoN, 2009, pp. 1091–1099.

B. Lubbers, S. Mildner, P. Onincx, and A. Scheele, “A study on the accuracy of GPS positioning during jamming,” in proc. of International Association of Institutes of Navigation World Congress. IAIN, Prague, 2015, pp. 1–6. https://doi.org/10.1109/IAIN.2015.7352258

M. Narins, L. Eldredge, P. Enge, M. Harrison, R. Kenagy, and S. Lo, “Alternative Position, Navigation, and Timing–The Need for Robust Radio navigation,” Global Navigation Satellite Systems: Report of a Joint Workshop of the National Academy of Engineering and the Chinese Academy of Engineering. 2012, pp. 119–136.

N. S. Kuzmenko and I. V. Ostroumov, “Performance Analysis of Positioning System by Navigational Aids in Three Dimensional Space,” in proc. of the 1st International Conference System Analysis & Intelligent Computing: SAIC, IEEE, 2018. pp. 101–104. https://doi.org/10.1109/SAIC.2018.8516790

S. Han, Z. Gong, W. Meng, C. Li, and X. Gu, “Future Alternative Positioning, Navigation, and Timing Techniques: A Survey,” IEEE Wireless Communications, vol. 23, Issue 6, 2016: 154–160. https://doi.org/10.1109/MWC.2016.1500181RP

S. Lo, P. Enge, F. Niles, R. Loh, L. Eldredge, and M. Narins, “Preliminary assessment of alternative navigation means for civil aviation,” in proc. of the ION ITM, 2010. p. 12.

Concept of operation for NextGen Alternative Positioning, Navigation and Timing (APNT). FAA, March 1, 2012, p. 208.

I. V. Ostroumov and N. S. Kuzmenko, “Compatibility analysis of multi-signal processing in APNT with current navigation infrastructure,” Telecommunications and Radio Engineering, vol. 77, Issue 3, 2018: 211–223. doi: 10.1615/TelecomRadEng.v77.i3.30

I. V. Ostroumov and N. S. Kuzmenko, “Accuracy assessment of aircraft positioning by multiple Radio Navigational Aids,” Telecommunications and Radio Engineering, vol. 77, Issue 8, 2018: 705–715 doi: 10.1615/TelecomRadEng.v77.i8.40

I. V. Ostroumov, “Precision estimation of positioning by VOR beacons signals,” Problems of Informatization and Management, vol. 39, Issue 3, 2012: 102–107 (in Ukrainian language). https://doi.org/10.18372/2073-4751.3.7181

W. G. Anderson, “The Accuracy of the VHF Omni-Range System of Aircraft Navigation; A Statistical Study,” IRE Transactions on Aeronautical and Navigational Electronics, vol. ANE-2, Issue 1, IEEE, 1955: 25-37. doi: 10.1109/TANE3.1955.5062419

K. Fanzeng, R. Xiukun, Z. Nae, C. Guojun, and Z. Jiaan, “A hybrid TOA/AOA positioning method based on GDOP-weighted fusion and its Accuracy Analysis,” in proc. of the Advanced Information Management, Communicates, Electronic and Automation Control Conference (IMCEC). IEEE, 2016, pp. 29–39. doi:10.1109/IMCEC.2016.7867107

R. Giacometti, A. Baussard, C. Cornu, A. Khenchaf, D. Jahan, and J. Quellec, “Accuracy studies for TDOA-AOA localization of emitters with a single sensor,” in proc. of the Radar Conference (RadarConf), IEEE , USA, 2016. pp. 692–696. https://doi.org/10.1109/RADAR.2016.7485185

F. Z. Kong, X. K. Ren, and N. E. Zheng, “A GDOP-weighted AOA localization method based on ray-trace,” in proc. of the International Conference on Energy Science and Applied Technology ESAT 2016, China, pp. 455–463.

E. S. Ventsel, Probability theory. Moscow: Higher. Shk., 1998, p. 576.

I. V. Ostroumov, A. G. Kukush, and V. P. Kharchenko, “The multiple-choice classification of air traffic situation when frequency distribution known roughly,” Procedings of the National Aviation University, vol. 31, Issue 1, 2007:73–77. https://doi.org/10.18372/2306-1472.31.1439 (in Ukrainian).

I. V. Ostroumov, N. S. Kuzmenko, and K. Marais, “Optimal Pair of Navigational Aids Selection,” in proc. of the 5th International Conference Methods and Systems of Navigation and Motion Control: MSNMC, IEEE, 2018, pp. 32–35. https://doi.org/10.1109/MSNMC.2018.8576293

Roadmap of development of UkSATSE navigation infrastructure by 2025 to provide performance-based navigation. UkSATSE, 2017, p. 162.

Global Air Navigation Plan. 5th ed. Doc. ICAO 9750, Canada, Montreal, ICAO Publ., 2016, p. 142.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ