Гібридна відносна комбінована псевдо-ентропійна функція як інструмент для керування транспортною системою
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.61.14220Ключові слова:
транспортна система, виробнича функція, доктрина багатоопційності, умовна оптимальність, гібридно-опційна функція ефективності, псевдо-ентропія, індекс превалювання, фактор домінування, варіаційна задачаАнотація
Здійснено спробу відкрити правдоподібну причину, що пояснює існування моделі виробничої функції транспортної системи, або функції кількості транспортних засобів, як функції гіперболічного типу від наявної спроможності транспортного засобу, або лінійного типу функції для двох типів транспортних засобів. Обґрунтування здійснено в термінах теорії варіаційного обчислення за допомогою спеціальної міри невизначеності функцій гібридно-опційної ефективності, що включає ентропію тих гібридних функцій традиційного Шеннонівського стилю. У випадках, які вивчаються, розв’язки найпростішої варіаційної задачі, що є кількостями транспортних засобів, обумовлені специфікованими квадратичними формами. Пропонується оцінювати величину та спрямування визначеності керування транспортної системи із використанням комбінованої гібридної відносної псевдо-ентропійної функції. Це є новим поглядом на наукове пояснення добре відомої залежності виведеної іншим шляхом. Теоретичні міркування, які розвиваються, а також математичні викладки завершуються найпростішим числовим прикладом слабкості традиційної ентропії.
Посилання
E. Silberberg and W. Suen, The Structure of Economics. A Mathematical Analysis, New York: McGraw-Hill Higher Education, 2001, 668 p.
V. Kasianov, Subjective Entropy of Preferences, Subjective Analysis: Monograph, Warsaw, Poland: Institute of Aviation Scientific Publications, 2013, 644 p.
A. V. Goncharenko, “Measures for Estimating Transport Vessels Operators’ Subjective Preferences Uncertainty,” Scientific Bulletin of Kherson State Maritime Academy. vol. 1(6), 2012, pp. 59–69.
A. V. Goncharenko, “Airworthiness support measures analogy to the prospective roundabouts alternatives: theoretical aspects,” Journal of Advanced Transportation. 2018. vol. 2018, Article ID 9370597, 7 pages.
A. V. Goncharenko, “Relative Pseudo-Entropy Functions and Variation Model Theoretically Adjusted to an Activity Splitting,” 2019 9th International Conference “Advanced Computer Information Technologies (ACIT’2019)” Proceedings. June 5–7, 2019, Ceske Budejovice, Czech Republic, 2019, pp. 52–55.
A. V. Goncharenko, “Subjective Entropy Maximum Principle for Preferences Functions of Alternatives Given in the View of Logical Conditions,” Artificial Intelligence. vol. 4(62), 2013, pp. 1 G, 4–9.
A. V. Goncharenko, “Horizontal Flight for Maximal Distance at Presence of Conflict Behavior (Control) of the Aircraft Control System Active Element,” 2013 11th International Conference “AVIA-2013” Proceedings. May 21–23, 2013, Kyiv, Ukraine, 2013, pp. 22.30–22.33.
V. Kasjanov and K. Szafran, “Some Hybrid Models of Subjective Analysis in the Theory of Active Systems,” Transactions of the Institute of Aviation. vol. 3(240), pp. 27–31, 2015.
K. Szafran and I. Kramarski, “Safety of Navigation on the Approaches to the Ports of the Republic of Poland on the Basis of the Radar System on the Aerostat Platform,” The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. vol. 1(9), pp. 131–136, 2015.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).