Візуалізація 3D моделей зворотним розповсюдженням променя: геометричний підхід

Автор(и)

  • D. P. Kucherov Національний авіаційний університет
  • K. O. Morgun Національний авіаційний університет
  • T. I. Golenkovskaya Центральний науково-дослідний інститут озброєння та військової техніки Збройних Сил України

DOI:

https://doi.org/10.18372/1990-5548.48.11228

Ключові слова:

рендерінг, декартові координати, сферичні координати, площина, коло, багатокутник, сфера

Анотація

Розглянуто проблему візуалізації синтетичних зображень, яка вважається фахівцями в області комп'ютерноїграфіки однією з найбільш широко відомих проблем. Загальним поданням об’єкта на сцені є набір примітивів,який освітлюється зовнішнім джерелом, потрібно обчислити освітленість по відношенню до глядача. Вирішення цього завдання вимагає значних витрат часу. Запропоновано підхід до вирішення цього завдання, заснований нагеометричному поданні найпростіших геометричних фігур, до яких відносять площину, коло, багатокутник ісферу в декартовій системі координат. Мета проведеного дослідження полягає в оцінюванні положення геометричних об’єктів на сцені і визначення освітлення по відношенню до глядача. Запропоновано програмну реалізацію алгоритму рендерінгу. Наведено результати вивчення найпростіших сцен з розглянутими об'єктами

Біографії авторів

D. P. Kucherov, Національний авіаційний університет

Доктор технічних наук. Професор. Кафедра комп’ютеризованих систем управління

K. O. Morgun, Національний авіаційний університет

Кафедра комп’ютеризованих систем управління

T. I. Golenkovskaya, Центральний науково-дослідний інститут озброєння та військової техніки Збройних Сил України

Науковий співробітник. Науково-дослідний відділ

Посилання

L. G. Shapiro, and G. C. Stockman, Computer Vision. N. J., Prentice Hall, 2001, 752 p.

D. A. Forsyth, and J. Ponce, Computer vision. A modern approach. N.J., Prentice Hall, 2003, 928 p.

R. G. Katsalap, D. P. Kucherov, and L. V. Zbrozhek, “Improving Images Quality by Combination of Filtering Methods”. The International Journal of Engineering and Science (IJES), vol. 4, no. 7, pp. 6977, 2015.

K. О. Morgun, and D. P. Кucherov, “3D modeluvannja animovanich personazhey”. Naukoemni technjlogii, no. 2 (26), pp. 133140, 2015.

D. P. Kucherov, and K. O. Morgun, “Programni zasobi organizacii renderingu”, Material ХХІ Міzhnarod. NPK z problem vidavnicho-poligrafichnoi galuzi. Tezi dopovidey. 17 listopada 2015, Kyiv, PrAT «NDI SVD», pp. 7577

T. Möller, and B. Trumbore, “Fast, Minimum Storage Ray Triangle Intersection”, Journal of Graphics Tools. vol. 2, no. 1, pp. 2128, 1997.

G. A. Korn, and T. M. Korn, Mathematical handbook for scientists and engineers. N. Y., McGraw-Hill, 1968, 832 p.

A. Williams, S. Barrus, R. Keith, and M. P. Shirley, “An efficient and robust ray-box intersection algorithm”, Journal of Graphics Tools, vol. 10, pp. 54–57, 2003, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.64.7663

T. Pavlidis, Algorithms for Graphics and Image Processing. Berlin-Heidelberg-New York, Springer-Verlag, 1982, 447 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ ТА СИСТЕМ