Візуалізація 3D моделей зворотним розповсюдженням променя: геометричний підхід
DOI:
https://doi.org/10.18372/1990-5548.48.11228Ключові слова:
рендерінг, декартові координати, сферичні координати, площина, коло, багатокутник, сфераАнотація
Розглянуто проблему візуалізації синтетичних зображень, яка вважається фахівцями в області комп'ютерноїграфіки однією з найбільш широко відомих проблем. Загальним поданням об’єкта на сцені є набір примітивів,який освітлюється зовнішнім джерелом, потрібно обчислити освітленість по відношенню до глядача. Вирішення цього завдання вимагає значних витрат часу. Запропоновано підхід до вирішення цього завдання, заснований нагеометричному поданні найпростіших геометричних фігур, до яких відносять площину, коло, багатокутник ісферу в декартовій системі координат. Мета проведеного дослідження полягає в оцінюванні положення геометричних об’єктів на сцені і визначення освітлення по відношенню до глядача. Запропоновано програмну реалізацію алгоритму рендерінгу. Наведено результати вивчення найпростіших сцен з розглянутими об'єктамиПосилання
L. G. Shapiro, and G. C. Stockman, Computer Vision. N. J., Prentice Hall, 2001, 752 p.
D. A. Forsyth, and J. Ponce, Computer vision. A modern approach. N.J., Prentice Hall, 2003, 928 p.
R. G. Katsalap, D. P. Kucherov, and L. V. Zbrozhek, “Improving Images Quality by Combination of Filtering Methods”. The International Journal of Engineering and Science (IJES), vol. 4, no. 7, pp. 6977, 2015.
K. О. Morgun, and D. P. Кucherov, “3D modeluvannja animovanich personazhey”. Naukoemni technjlogii, no. 2 (26), pp. 133140, 2015.
D. P. Kucherov, and K. O. Morgun, “Programni zasobi organizacii renderingu”, Material ХХІ Міzhnarod. NPK z problem vidavnicho-poligrafichnoi galuzi. Tezi dopovidey. 17 listopada 2015, Kyiv, PrAT «NDI SVD», pp. 7577
T. Möller, and B. Trumbore, “Fast, Minimum Storage Ray Triangle Intersection”, Journal of Graphics Tools. vol. 2, no. 1, pp. 2128, 1997.
G. A. Korn, and T. M. Korn, Mathematical handbook for scientists and engineers. N. Y., McGraw-Hill, 1968, 832 p.
A. Williams, S. Barrus, R. Keith, and M. P. Shirley, “An efficient and robust ray-box intersection algorithm”, Journal of Graphics Tools, vol. 10, pp. 54–57, 2003, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.64.7663
T. Pavlidis, Algorithms for Graphics and Image Processing. Berlin-Heidelberg-New York, Springer-Verlag, 1982, 447 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).