LINGVODYDACTIC PRINCIPLES OF MANAGING TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN THE CONTEXT OF EUROINTEGRATION

Authors

  • Л. Добровольська Myckolaiv National University by V.O. Suchomlynskyi

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.34

Keywords:

communicative course, eurointegration, foreign language integral skills

Abstract

The article is dedicated to the problem of developing the integrated students’ skills according to the contemporary demands. The lingvodydactic principles of developing the integrated skills in the context of system-communicative approach are defined

References

Вища освіта України і Болонський про-

цес: навч. програма / розробл.: М.Ф. Степко,

Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук та ін. – К.;

Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка,

– 18 с.

Мартынова Р.Ю. Цели обучения инос-

транным языкам на современном этапе /

Р.Ю. Мартынова. – О.: ПНЦ АПН Украины,

– 111 с.

Тарнопольский О.Б. Методика навчання

іншомовної мовленнєвої діяльності у вищо-

му навчальному закладі освіти: навч. посіб. /

О.Б. Тарнопольский. – К.: Фірма «Інкос»,

– 248 с.

Онищук В.А. Дидактика в современной

школе: пособие для учителя / В.А. Онищук. –

К.: Радянська шк.., 1987. – 351 с.

Ніколаєва С.Ю. Методика навчання іно-

земних мов у середніх навчальних закладах /

С.Ю. Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 1999. – С. 48–50.

West M. Learning to read a Foreign Language

and Other Essays on Language Teaching /

M. West. – L.: Longman, 1955. – 100 р.

Выготский Л.С. Як визначити творчі

здібності дитини / Л.С. Выготский. – К.: Ра-

дянська шк.., 1991. – 232 с.

Калугина А.Е. Рефлексия как необходи-

мое условие развития творческих способнос-

тей обучающихся английскому языку /

А.Е. Калугина // Дополнительное образова-

ние. – 2005. – № 12. – С. 10–12.

Беспалько В.П. Слагаемые педагогиче-

ские технологии / В.П. Беспалько. – М.: Нау-

ка, 1989. – 192 с.

Published

19-03-2012

How to Cite

Добровольська, Л. (2012). LINGVODYDACTIC PRINCIPLES OF MANAGING TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN THE CONTEXT OF EUROINTEGRATION. Proceedings of National Aviation University, 47(2), 176–180. https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.34

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION