ЕРГОНОМІЧНІ ВИМОГИ ДО ІНТЕРФЕЙСУ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Oleksandr Burov, Оleksandra Tsarik

Анотація


 Досліджено юзабіліті інтерфейсу електронних засобів навчального призначення залежно від ергономічних вимог щодо їх проектування. Охарактеризовано ергономічні вимоги до придатності та ефективності інтерфейсу електронних засобів навчального призначення. Проаналізовано існуючі інтерфейси електронних засобів навчання, стандарти до проектування електронних засобів відображення інформації за допомогою безпосередньої роботи з електронними засобами навчального призначення. Розглянуто ергономічні вимоги до електронних засобів навчального призначення та основні аспекти розробки ефективних інтерфейсів для електронних засобів навчання, їх місце в підвищенні ефективності навчання і удосконаленні навчального процесу. Описано підходи і засоби формування ефективних інтерфейсів електронних засобів навчального призначення ергономічного характеру. Сформульовано ергономічні вимоги до розробки ефективних інтерфейсів для електронних засобів навчального призначення. Показано, що завдяки дотриманню ергономічних вимог до створення інтерфейсів електронних засобів навчального призначення можна досягти підвищення ефективності та вдосконалення процесу навчання.


Ключові слова


електронні засоби навчального призначення; ергономічні вимоги; ефективні інтерфейси; ефективність навчання; людино-машинна взаємодія; юзабіліті

Посилання


Краснова, Г.А.; Беляев, М.И.; Соловов, А.В. Технология создания электронных обучающих средств. – Москва: МГИУ, 2002. − 304 с.[Krasnova, G.A.; Belyaev, M.I.; Solovov, A.V. 2002. Technology of creation e-learning tools. Moscow. MGIU. 304 p.] (in Russian).

Паронджанов, В. Учебник ХХ1 века: он может быть эффективнее в 8000 раз [Электронный ресурс]. – Режим доступа: [url=http:// upr.1 september.ru/1999/upr36.htm] http:// upr.1 september.ru/1999/upr36.htm[/url] – Загл. с экрана.[Parondzhanov, B. Textbook HH1 century: it can be more effective than 8000 times (electronic resource). − Mode of access. − [url=http://upr.1 september.ru/1999/upr36.htm]http://upr.1september.ru/1999/upr36.htm[/url] (in Russian).

Вострокнутов, И.Е. Теория и технология оценки качества программных средств образо-вательного назначения. – Москва: Госкоорцентр информационных технологий, 2005. – 300 с.[Vostroknutov, I.E. 2005. Theory and technology of quality assessment software of educational purposes. Moscow. Goskoorcentr of information Technology. 300 p.] (in Russian).

ДСТУ ISO 9241-11:2006 Ергономічні вимоги до роботи з відеотерміналами в офісі. Частина 11. Настанови щодо прийнятності у використанні (ISO 9241-11:1998, IDT). – Київ: Держстандарт України, 2007. Чинний.[DSTU ISO 9241-11:2006 Ergonomic requirements for office work with visual display terminals (VDTs). Part 11. Guidance on usability (ІSO 9241-11:1998, ІDT). Derzhstandart of Ukraine, 2007. Valid.] (in Ukrainian).

ДСТУ EN ISO 13407:2007 Людино-центричні процеси проектування діалогових систем (EN ISO 13407:1999, IDT). − Київ: Держстандарт України, 2009. Чинний.[DSTU EN ISO 13407:2007 Human-centred design processes for interactive systems (EN ISO 13407:1999, IDT). Derzhstandart of Ukraine, 2009. Valid.] (in Ukrainian).

ДСТУ EN ISO 10075-2:2004 Ергономічні принципи визначення психічного робочого навантаження. Частина 2. Принципи проекту-вання (EN ISO 10075-2:2000, IDT). − Київ: Держстандарт України, 2006. Чинний. [DSTU EN ISO 10075-2:2004 Ergonomic principles related to mental workload. Part 2. Design principles (EN ISO 10075-2:2000, IDT). Derzhstandart of Ukraine, 2006. Valid.] (in Ukrainian).

ДСТУ ISO 9241-10-2001 Ергономічні вимоги до роботи з відеотерміналами в офісі. Частина 10. Принципи діалогу (ISO 9241 10:1996, IDT). − Держстандарт України, 2002. Чинний.[DSTU ISO 9241-10-2001 Ergonomic requirements for office work with visual display terminals (VDTs). Part 10. Dialogue principles (ISO 9241 10:1996, IDT). Derzhstandart of Ukraine, 2002. Valid.] (in Ukrainian).

Положение о конкурсе по разработке наборов цифровых образовательных ресурсов, расширяющих учебники, рекомендованные (допущенные) МОН к использованию в учебном процессе. − Режим доступа: www.ntf.ru. [Regulations of the competition to develop a set of digital educational resources that enhance textbooks recommended (committed) of MES to the use in the learning process. Available from Internet: ] (in Russian).

Григорьев, С.Г.; Гриншкун, В.В.; Краснова, Г.А.; Роберт, И.В.; Щенников С.А. Теоретические основы создания образо-вательных электронных изданий. − Томск: Изд-во Томского университета, 2002. − 86 с.[Grigoryev, S.G.; Grinshkun, V.V.; Krasnovf, G.A.; Robert, I.V.; Shchennikov, S.A. 2002. The theoretical basis for the creation of educational electronic media. Tomsk. Publishing house of Tomsk University. 86 p.] (in Russian).

Роберт, И.В. Теория и методика инфор-матизации образования (психолого-педагогичес-кий и технологический аспекты). – Москва: ИИО РАО, 2008. – 274 с.[Robert, I.V. 2008. Information Theory and Methods of Education (psychological, pedagogical and technological aspects of you). Moscow. ERI RW. 274 p.] (in Russian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ