Новітня театрознавча парадигма та родожанрові трансформації в сучасній драматургії («In-yer-face theatre», «Pokolenie porno», «Новая драма»)

Автор(и)

  • Л. ЗАКАЛЮЖНИЙ Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.32.9593

Ключові слова:

драма, театр, драматичний текст, театральний текст, інтермедіальність, постдраматичний театр

Анотація

У статті розглянуто вплив новітньої театрознавчої парадигми, запропонованої німецьким ученим Г.-Т. Леманном у праці «Постдраматичний театр», на інтермедіальні процеси в британській («In-Yer-Face Theatre»), польській («Pokolenie Porno») і російській («Новаядрама») драматургії 1990-х–2000-х рр. Актуальність роботи зумовлена необхідністю компаративістського дослідження трьох різних національних варіантів «нової драми» з огляду на родоанровітрансформації, викликані зверненням сучасних авторів до перформансу, живопису, музики, кіно, телебачення, нових медіа, а отже – еволюцію драми від вербальності до перформативності

Посилання

Асмут Б. Вступ до аналізу драми / Бернхард Асмут; пер. з нім. С. Соколовської, Л. Федоренко; [за наук. ред. доктора філологічних наук, проф. О. Чиркова]. ― Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. ― 220 с.

Брехт Б. Про мистецтво театру: збірник / Бертольт Брехт; [упоряд., вступ. ст., прим. і перекл. з нім. О. С. Чиркова]. — К.: Мистецтво, 1977. — 365 с. — (Серія «Пам’ятки естетичної думки»)

Леман Х.-Т. Постдраматический театр / [пер. с нем., вступ. ст. и комм. Н. Исаева; предисл. А. Васильев]. ― М.: ABCdesign, 2013. ― 312 с.

Липовецкий М. Перформансы насилия: Литературные и театральные эксперименты «новой драмы» / Марк Липовецкий, Биргит Боймерс. ― М.: Новое литературное обозрение, 2012. ― 376 с.

Лотман Ю. Семиотика сцены / Юрий Лотман // Ю. Лотман. Об искусстве. — СПб. : «Искусство — СПБ», 2005. — С. 583—603.

Новая драма: пьесы и статьи / [вступ. ст. Е. Ковальской]. ― СПб.: Сеанс; Амфора, 2008. ― 511 с.

Павловский Р. Краткая история польской революции (в драматургии) / Роман Павловский // Антология современной польской драматургии; [пер. с пол.; под. ред. К. Старосельцевой; авт. вступ. ст. Р. Павловский]. — М.: Новое литературное обозрение, 2010. — С. 7 ― 32.

Павловський Р. Навіщо ц і п 'єси з П ольщі? / Роман Павловський // Сповідь після зламу. Антологія сучасної польської драматургії; [пер. з польськ.]. ― К.: Темпора, 2014. ― С. 4 – 40.

Чирков О. Метафоричний театр Петра Авраменка / Олександр Чирков. — Житомир: ФОП Євенок О. О. — 198 с.

Lachman M. Brzytwą po oczach : Młodzi doświadczheni w angielskim i irlandskim dramacie lat dziewięćdziesiątych / Michał Lachman. ― Kraków : Księgarnia Akademicka, 2007. ― 365 s.

Pawłowski R. Wstęp / Roman Pawłowski // Pokolenie Porno i inne niesmaczne utwory teatralne / Antologia najnowszego dramatu polskiego w wyborze Romana Pawłowskiego; Redakcja Henryk Sutek. — Kraków : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2003. — S. 5 – 20.

Schechner R. Performance Theory: Revised and expanded edition / Richard Schechner. ― New York and London: Routledge, 1988. – 302 p.

Sierz A. In-Yer-Face Theatre: British Drama Today / Aleks Sierz. ― London: Faber & Faber, 2001. – 274 с. 14. Wasilevska M. Dramat polski w wyborach Romana Pawłowskiego: blizej Zoli niz Lehmanna // Dramat made (in) Poland; [Red. W. Baluch]. ― Kraków: Księgarnia Akademicka, 2009. — S. 57 – 70.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Літетратурознавство. Фольклористика