Реакція читача на поетичний текст в оригіналі та перекладі: методологічне підґрунтя
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.32.9585Ключові слова:
Едгар По, емпіричні методи дослідження, розробка анкети, шкала семантичних диференціацій, кількісний метод, збір даних, художній текстАнотація
У центрі цієї публікації знаходиться застосування статистичного підходу до вивчення сприйняття читачем поетичного тексту. Мета статті – деталізувати методику укладання анкети, а також принципи розробки шкали семантичних диференціацій, що спрямовано на висвітлення реакції представників двох різних мовних культур (українців і бразильців) на поезію Е. А. По «Озеро». Розвідка, яка описується у статті, дозволяє вченим виявити відгук читачів на такий текст із колективної точки зоруПосилання
По Е. А. Провалля і маятник: оповід., поезії: Пер. з англ. / Е. А. По; Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка НАН України. – Х.: Фоліо, 2006. – С. 433 – 434.
По Э. А. Собрание сочинений: в 4 т.: Пер. с англ. / Э. А. По; сост., общ. ред. С. И. Бэзлы. – Х.: Фолио, 1995. – Т.4 – 446 с. – с. 14
Чеснокова Г. В. Теоретичні витоки й принципи емпіричного вивчення художнього тексту / Г. В. Чеснокова // Studia Philologica (Філологічні студії): зб. наук. праць / ред. колегія: І. Р. Буніятова, Л. І. Бєлєхова, О. Є. Бондарева [та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2012. – Вип. 1. – С. 89–95.
Чеснокова Г. В. Як виміряти враження від поезії або Вступ до емпіричних методів дослідження у мовознавстві: [монографія] / Ганна Вадимівна Чеснокова. – К.: Ленвіт, 2011. – 248 с.
Al-Hindawe J. Considerations When Constructing a Semantic Differential Scale / J. Al-Hindawe [Електронний ресурс] // La Trobe Papers in Linguistics. – 1996. – № 9. – Режим доступу: http://arrow.latrobe.edu.au:8080/vital/access/services/Download/latrobe: 33069/SOURCE1?view=true.
Concise Anthology of American Literature / [ed. by G. McMichael]. – New York: Macmillan Publishing Company, 1985. – 2226 p.
Directions in Empirical Literary Studies: In honor of Willie van Peer / [ed. by S. Zyngier, M. Bortolussi, A. Chesnokova and J. Auracher]. – Amsterdam / Philadelphia : John Benjamins, 2008. – 360 p.
Edgar Allan Poe: Complete Tales and Poems. – NY: Modern Library, 1938. – 1026 p.
Fuchs C., van Peer W. The Power of Prestige / C. Fuchs, W. van Peer [Електронний ресурс] // Abstracts of The 7th ECEL conference. – 2006. – Режим доступу: http://www.letras.ufrj.br/redes/7ecel.htm#The_power_of_prestige.
Heise D. R. The Semantic Differential and Attitude Research / D. R. Heise // Attitude Measurement / [ed. by G. F. Summers]. – Chicago: Rand McNally, 1970. – P. 235 – 253.
Iser W. The Act of Reading: A Theory of Aesthetic Response / Wolfgang Iser. – Baltimore, London : The Johns Hopkins University Press, 1994. – 239 p.
Nunan D. Research Methods in Language Learning / David Nunan. – Cambridge: Cambridge University Press, 2007. – 261 p.
Poe E. A. O Lago-Para... [Електронний ресурс] / E. A. Poe; transl.: Margarida Vale de Gato. – Режим доступу: http://quartzofeldspato-mica.blogspot.com/2003/12/post-scriptum-102.html
Seidl de Moura M. L., Ferreira M. C., Paine P. A. Manual de Elaboração de Projetos de Pesquisa / M. L. Seidl de Moura, M. C. Ferreira, P. A. Paine. – Rio de Janeiro: EdUERJ, 1998. – 132 p.
van Peer W., Hakemulder J., Zyngier, S. Scientific Methods for the Humanities / W. van Peer, J. Hakemulder, S. Zyngier. – Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins, 2012. – 328 p.