АНАХРОНІЇ ДЕТЕКТИВНОГО ЖАНРУ (НА МАТЕРІАЛІ КЛАСИЧНОЇ ДЕТЕКТИВНОЇ ПРОЗИ)
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.27.7937Ключові слова:
детектив, наратив, анахронія, аналепсис, пролепсисАнотація
Стаття присвячена проблемі анахроній у наративному тексті. Заметодологічну основу дослідження служить концепція класиканаратології Жерара Женетта, викладена у трактаті «Наративний дискурс».Об’єктом аналізу виступають тексти класичного детектива – Едгара По,Вілкі Коллінз, Агати Крісті, Артура Конан Дойла. Проведене дослідженняпоказало дуальну природу детективного жанру в аспекті часу.Посилання
Christie, Agatha, The Murder of Roger Ackroyd [1926.
Collins:”Fontana Books”.1978].
Collins, William Wilkie, The Moonstone,1868. ed. Anthea
Trodd. Introduction, Notes. (Oxford: OUP, 1982.)
Doyle, Arthur Conan, “The Speckled Band”, in The Adventures of Sherlock Holmes (Harmondsworth:Penguin,1985).
Doyle, Arthur Conan, The Valley of Fear, in The Complete
Sherlock Holmes Long Stories. London: John Murray Jonathan Cape, 1978) p.485.
Eliot, Thomas Stearns, “Wilkie Collins and Dickens”, 1927, in Selected Essays (New York Harcourt, Brace and World, Inc. 1964).
Genette Gerard, Narrative Discourse: an Essay in Method,
(Cornell U.P.,1980).
Haycraft Howard, Murder for Pleasure. The Life and Times of the Detective Story (New York: D Appleton-Century, 1941) p.39.
Kermode, Frank, “Novel and Narrative”, The Poetics of Murder.ed.Glenn W. Most and W. Stowe, (San Diego: Harcourt Brace Jovanovich, 1983) p.179
Poe, Edgar Allan, “The Murders in the Rue Morgue” in Selected Writings (Harmondsworth:Penguin,1984).
Todorov, Tzvetan, The Typology of Detective Fiction, in The Poetics of Prose. 1971. transl. Richard Howard (Cornell: Cornell University Press, 1977) pp. 45-52