ЗАСОБИ СУГЕСТИВНОГО ВПЛИВУ В ПРЕЗИДЕНТСЬКІЙ ОРАТОРСЬКІЙ ПРОМОВІ НА МОРФОЛОГІЧНОМУ ТА СИНТАКСИЧНОМУ РІВНЯХ (НА МАТЕРІАЛІ ПРОМОВ АМЕРИКАНСЬКИХ ПРЕЗИДЕНТІВ)

Автор(и)

  • Аліна ГУЗАК

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.29.7916

Ключові слова:

президентська ораторська промова, психологічна сугестія, засоби сугестивного впливу, морфологічні маркери, синтаксичні

Анотація

У статті розглядаються особливості вживання граматичних і лексичних одиниць, стилістичних прийомів, синтаксичних конструкцій, які слугують для вербального вираження сугестії в політичному дискурсі. Робота виконана на матеріалі політичних промов американських президентів. Матеріал дослідження охоплює період від повоєнного часу і до сьогодення. У результаті проведеного аналізу робиться висновок, що сугестія у політичних промовах маркується на морфологічному рівні, перш за все, іменниками, займенниками, дієсловами, прикметниками, серед синтаксичних конструкцій переважають прості речення, синтаксичний паралелізм, риторичні запитання, парцеляція, інверсія та анафора.

Біографія автора

Аліна ГУЗАК

Посилання

Большой психологический словарь / [сост. Мещеряков Б., Зинченко В.]. — М.: Олма-пресс, 2004. — 683 с.

Морозова І.Б. Парадигматичний аналіз структури і

семантики елементарних комунікативних одиниць у світлі

гештальт-теорії: Монографія / І.Б. Морозова. — Одеса:

Друкарський дім, 2009. — 384 с.

Степанов С.С. Популярная психологическая энциклопедия / С.С. Степанов. — М.: Эксмо, 2005. — 672 с.

Presidential Speech Archive [електронний ресурс] — Режим доступу: http://millercenter.org/president/speeches.

Опубліковано

2015-05-16

Номер

Розділ

Мовознавство. Перекладознавство