СТЬОБ ЯК МЕТОД ВИЯВЛЕННЯ КОРІННОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ У ТВОРЧОСТІ ШЕРМАНА АЛЕКСІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.37.13003Ключові слова:
ідентичність, корінні жителі Північної Америки, ґумор, іронія, стьоб, кітч, література корінних авторівАнотація
У статті досліджується місце гумору, стьобу та кітчу в творчості сучасного корінного індіанського письменника Північної Америки Шермана Алексі (Sherman Alexie) як маркеру індіанської ідентичності. Окреслюється використання такого дійового інструменту, як стьоб та кітч для боротьби з політикою та культурою мейнстриму за виживання та збереження корінного народу резервації Кер д’Аллен (Coeur d’Alene). У статті аналізуються та наводяться текстові підтвердження використання стьобу та кітчу молодим корінним поколінням на прикладі новели Шермана Алексі «Ось, що значить сказати Фенікс» (That is What It Means to Say Phoenix, Orizona) із збірки «Одинокий Рейнджер і Тонто в кулачному бою на небеса» (The Lone Ranger and Tonto FistFight in heaven) та сценарію до фільму «Димові сигнали» (Smoke Signals).
Посилання
Базова В. «Міфема лосося як носій індіанської сінгулярності в контексті оповідання Шермана Алексі «Найкрутіший індіанець у світі» / В.Базова // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. – Вип.35. – К.: 2017. – С.49-54.
Бобилевич Гражина. Китч как конфликт ценностей (на примере портретов дочери кисти Александра Максовича Шилова) / Гражина Бобилевич // Revitalizace Hotnot: Umeni a LiteraturaII. Ed. J.Dohnal. – Brno, 2015 – С.115-120.
Гундорова Т. Кітч і Література. Травестії. /Т.Гундорова.– Факт, 2008. –284 с.
Донкіс Л. Збентежена ідентичність і сучасний світ / Леонідас Донкіс: (пер. З англ. О.Буценко). – К.:Факт, 2010. – 311 с.
Колісниченко А. Першостихії як засіб гармонізації художнього простору поеми Гарта Крейна «Міст»/ А.Колісниченко //Вісник Міжнародного гуманітарного університету. – Серія: Філологія, 2016. – Вип. 22. – С.70-72.
Поліщук О. «Стьоб» в українській сьогочасній літературі» / О.Поліщук // Слово і час. – 2009. – №11. – С. 68-74.
Ставицька Л. Український жарґон: Словник. – К., 2005. – 496 с.
Шостак О. «Иронический китч как способ выявления национальной идентичности» / О.Шостак //Revitalizace Hotnot: Umeni a LiteraturaII. Ed. J.Dohnal. – Brno, 2015 – С.255-263.
Шостак О. «Постмодерний кітч як шлях до вияву національної ідентичності у творчості Джералда Візенора» / О.Шостак //Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. – Вип.34. – К.: 2016. – С.244-257.
Шостак О. «Опозиція «Свій – Чужий» у сприйнятті національної ідентичності корінних жителів Північної Америка/О.Шостак // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Збірник наукових праць. – Вип. 1 (25). – К.: НАУ, 2017. – С.137-143.
Alexie Sherman “The Lone Ranger and Tonto FistFight in heaven”/Sherman Alexie. – New York: Harper Perennial, 1994. – 223 p.
Alexie Sherman “Smoke Signals”A Screenplay/ Sherman Alexie. – New York: Hyperion, 1998. – 179 p.
Alexie Sherman. Interview “The Gardian”/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
https://www.theguardian.com/books/2008/may/03/featuresreviews.guardianreview13
Cocot Monika “The games with kitsch in the works of Sherman Alexie and Tomas King” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cambridgescholars.com/download/sample/61815
Smoke Signals. Dir. Chris Eyre. Miramax Films, 1998. / Smoke Signals. Dir. Chris Eyre. Miramax Films, 1998.