The integrated educational course as theoretical and methodological foundation of the specialist’s formation both personally of the creative personality in the sistem of the higer technical education

Authors

  • Е.В. Лузік

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.3.2142

Keywords:

Integrative courses, continuous training, competence – credit and modular – activity approach, creative technologies, personality – developing training

Abstract

 The theoretical and methodological foundations of the integrated courses are considered. The integrated courses are considered as the integral process of the specialist’s formation both personally and professionally which provides the conditions for the further development of the creative personality and preserves his/her creative essence – the tendency to search and transform.

Author Biography

Е.В. Лузік

д-р пед. наук, проф.

References

Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А. Маслоу. – М., 1999.

Вербицкий А. Активные методы обучения в высшей школе: контекстный подход / А. Вербиц-кий. – М., 1990.

Гершунский Б. Философия образования для ХХI века / Б. Гершунский. – М., 1998.

Давыдов В. Теория развивающего обучения / В. Давыдов. – М., 1996.

Леднев В. Непрерывное образование: структура и содержание / В. Леднев. – М., 1990.

Янушкевич Ф. Технология обучения в системе высшего образования / Ф. Янушкевич. – М., 1986.

Габрусевич С. От деловой игры – к профессиональному творчеству / С. Габрусевич, Г. Зорин. – Минск, 1989.

Зимняя И. А. Педагогическая психология / И. А. Зимняя. – М., 2000. – 384.

Карпова Ю. Инновации, интеллект, образование / Ю. Карпова. – М. : Изд-во МГУЛ, 1998.

Морозов А. Диагностика креативности в педагогической деятельности / А. Морозов. – М. : ИГУМО, 2001.

Сучасні системи вищої освіти порівняння для України. – К. : Вид-во Дім «Км akademia», 1997.

Botrin I. No limits to learninq / I. Botrin, M. El-mandra, M. Malitra. – Oxford, 1999.

Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – Л., 1968.

Александров Г. Н. Психолого-педагогические основы разработки педагогических технологий в 21 веке / Г. Н. Александров. – Минск : НАН Беларуси, 2000.

Published

2012-09-10

Issue

Section

Статті