The development of critical thinking personality as a problem of modern education

Authors

  • С.М. Романова
  • О. Денисевич

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.2.2124

Abstract

 The article reveals the relevance and historical development of problem of personality’s critical thinking, defined its principles and specific features. The factors of critical thinking in high school are analyzed.

Author Biography

С.М. Романова

канд. пед. наук, доцент

References

Dewey Jh. How We Think / Jh. Dewey. – NY: «Prometheus Books», 1991. – 183 с.

Fisher А. Critical Thinking / А. Fisher. – Cambridge: «Cambridge University Press», 2001. – 248 с.

Huitt W. Critical Thinking: An Overview, paper presented at the Critical Thinking Conference sponsored by Gordon College, Barnesville, GA, March, 1993; Last revised: May, 1998.

Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / О. В. Бєлкіна-Коваль-чук. – Луцьк, 2006. – 21 с.

Блонський П. П. Обрані психологічні твори / П. П. Блонський. – М. : «Просвещение», 1964. – 547 с.

Іванова О. М. Начваємо критично мислити. Відкритий урок: Розробки, технології, досвід / О. М. Іванова // Науково-методичний журнал. – 2007. – № 2. – С. 8–16.

Кант Е. Твори в шістьох томах / Е. Кант. – т. 3 – M. : «Мысль», 1964. – 543 с.

Києнко-Романюк Л. А. Учителю про розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика / Л. А. Києнко-Романюк // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 68 – 70;

Кірпота Н. Емпіричні й теоретичні методи навчання як засіб розвитку критичного мислення / Н. Кірпота // Рідна школа. – 2001. – № 4. – C. 71–72.

Клустер Д. Що таке критичне мислення / Д. Клустер // «Русский язык» [Електронний ре-сурс]. – 2002. – № 29. – режим доступу до журн: http://rus.1september.ru/articlef.php?ID=200202902

Концепція громадянської освіти та виховання в Україні: Проект // Освіта України [Елек-тронний ресурс]. – 2000. – № 46. – режим досту-пу до журн. : http://www.edudemocracy.org.ua/newsletter/vol2/formy.html

Кушнір В. А. Особливості критичного мислення педагога / В. А. Кушнір // Рідна школа. – 2001. – № 4. – С. 58–60.

Лабенко О. Розвиток критичного мислення в середніх загальноосвітніх закладах / О. Лабенко // Рідна школа. – 2001. – № 4 – С. 68–70.

Лапінська С. В. Критичне мислення як об’єкт педагогічного дослідження в системі юридичної освіти / С. В. Лапінська // Весник ТГПУ. – 2005. – № 49. – С. 125–129;

Линдсей Г. Творче та критичне мислення : Хрестоматія з загальної психології / Г. Линдсей, К. Халл, Р. Томпсон. – [3-е вид.]. – [під ред. В. В. Петухова] – СПб. : «Питер», 2001. – 480 с.

Ліпкіна А. І. Критичність і самооцінка в навчальній діяльності / А. І. Ліпкіна, Л. А. Рібак. – М. : «Просвещение», 1969. – 218 с.

Михайлова Е. С. Тест Дж. Гілфорда та М. Саллівена: діагностика соціального інтелекту / Е. С. Михайлова. – [метод. посіб.]. – СПб. : «Иматон», 2002. – 56 с.

Мухіна В. С. Вікова психологія / В. С. Мухіна. – М. : «Академия», 2002. – 456 с.

Олійник Т. О. Курс «Критичне мислення» для студентів та викладачів університетів / Т. О. Олійник // Педагогіка та психологія. – 2002. – № 22. – С. 135–139.

Олійник Т. О. Дослідження як складова тех.-нології критичного мислення / Т. О. Олійник // Педагогіка та психологія : [зб. наук. праць] – 2001. – № 18. – С. 54–59.

Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги / К. Поппер. – М. : «Феникс», 1992. – 448 с.

Роджерс К. Погляд на психотерапію. Становлення людини / К. Роджерс. – М. : «Про-гресс», 1994. – 252 с.

Соріна Г. В. Критичне мислення: історія та сучасний статус / Г. В. Соріна // Вестник Мос-ковского университета. Серия 7. Философия. – 2003. – № 6. – С. 97–110.

Тягло А. В. Критичне мислення: проблема світової освіти XXI сторіччя / А. В. Тягло, Т. С. Воропай. – Харків : «Университет внутрен-них дел», 1999. – 219 с.

Філософія, культура, освіта : матеріали круглого столу // Вопр. философии. – 1999. – № 3. – С. 3–55.

Published

2012-09-06

Issue

Section

Статті