FORMING THE READINESS FOR PROFESSIONAL ACTIVITY AS A PEDAGOGICAL PROBLEM

Authors

  • Е. Лузік
  • В. Акмалдінова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14402

Keywords:

Kinds of professional activity, readiness for professional activity, formation of the readiness, specialist in air transport technologies, innovation policy, science-intensive industry

Abstract

The article deals with issues concerning theoretical and methodological fundamentals of forming the readiness for professional activity as a pedagogical problem, which involves the meaning readiness for professional activity, kinds of readiness, its structure, the professional activity essence and characteristics. Key competences of the future engineers in the field of air transport technologies.

The ability of the education system to meet the demand of the individual and society for high-quality educational services determines the internal and spiritual development of the country. However, the solution of the problem of forming fundamentally new knowledge to implement it in the development of society, as well as further knowledge deepening and advancement is impossible without improving the mechanisms for developing and shaping innovative higher education policy. Insufficient conceptual formation of methodological bases and mechanisms of professional training of aviation transport specialists results in still more controversy regarding the objective demand for relevant specialists labor market, capable of perceiving new knowledge, new types and forms of activity, ready for continuous self-development and professional growth.

The question of forming the engineering education specialization of future engineers in the field of air transport technologies is considered, which represents the basis of scientific thought in various areas of technical knowledge.

References

Барановська Л. В. (2017). Авіаційний ВНЗ: освітнє середовище університету як детермінанта якості професійної підготовки студентів. Вісник Льотної академії: Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Кропивницький, вип. 1, с. 18-24.

Бережко О. Л. (2013). Модель розвитку технологічної компетентності викладачів іноземної мови авіаційної галузі. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Психологія і педагогіка. Тематичний спецвип. «Традиції та новації сучасної освіти в Україні». № 3/СХІІІ, с. 22–25.

Борець, І. В. (2013). Формування ключових компетентностей майбутніх фахівців з транспортних систем авіаційної галузі в процесі професійної підготовки автореф. 20 дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.

Братко М. В. (2015). Освітнє середовище вищого навчального закладу як детермінанта якості освіти. Збірник тез Всеукраїнської інтернет-конференції «Актуальні проблеми університетської та професійної післядипломної освіти в кризових умовах. НАПН України, Інститут менеджменту освіти. Київ.

Глушаниця Н. В. (2013). Формування іншомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх бакалаврів з авіоніки у процесі фахової підготовки : автореф. 23 дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.

Дынкин А. А., Иванова Н. И. (2000). Глобальные тенденции инновационного развития. Социально-экономические проблемы переходного общества. Москва.

Дурнева В. Б. (2010). Психологические факторы готовности молодых специалистов к осуществлению профессиональной деятельности. Интеграция образования. №1. Т. 58.

Ковтун О. В. (2013). Теоретико-методологічні засади формування професійного мовлення у майбутніх фахівців авіаційної галузі : дис. доктора пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Південноукраїнський національний пед. ун-т імені К. Д. Ушинського, Одеса.

Ковалькова Т. О. (2014). Стан формування у вищому навчальному закладі готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в авіаційній галузі. Педагогіка: традиції та інновації : міжнар. наук.-практ. конф., 28-29 березня 2014 р., м. Одеса : тези доп., Херсон.

Колодій І. А. (2012). Формування професійної компетентності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі на основі інтеграції загальноосвітніх і професійно-орієнтованих дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.

Конопляник Л. М. (2011). Формування готовності майбутніх інженерів авіаційної галузі до використання іноземної мови у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Національний авіаційний університет. Київ.

Красильник Ю. С. (2015). Особливості рольових позицій викладача в сучасному інформаційно-освітньому середовищі навчального закладу с.55 . Збірник тез Всеукраїнської інтернет-конференції «Актуальні проблеми університетської та професійної післядипломної освіти в кризових умовах. НАПН України, Інститут менеджменту освіти. Київ.

Лаврухіна Т. В. (2012). Формування ключових компетентностей майбутніх авіаційних диспетчерів як умова готовності до професійної діяльності. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. № 16. – К. : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ.

Макар Л. М. (2013). Сутність освітнього середовища в педагогічному процесі . Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Вип.30 (83), с. 229 – 235.

Меркулова Л. П. (2008). Формирование профессиональной мобильности специалистов технического профиля средствами иностранного языка: Дис. доктора пед. наук. ГОУ ВПО «Самарский государственный аэрокосмический университет имени академика С. П. Королева», Самара.

Орленко Н. А. (2012). Експериментальна перевірка результатів дослідження фізичної підготовленості майбутніх фахівців авіаційного профілю. Педагогiка, психологiя та медико-бiологiчнi проблеми фiзичного виховання i спорту. № 6, с. 94-97.

Петренко О. В. (2011). Внутрішній світ професіонала та психологічний простір професійної команди як ракурси аналізу надійності льотного екіпажу. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. ДП «Інформаційно-аналітичне агентство». Київ, Т.Х, вип.18, с. 388–401.

Плачинда Т. С. (2016). Нормативні вимоги професійної підготовки авіаційних спеціалістів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя, Вип. 32 (85), с. 373-380.

Пухальська Г. А. (2011). Педагогічні умови формування комунікативної компетентності у майбутніх пілотів цивільної авіації : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Черкаси.

Фотинюк В. Г. (2014). Складові методики професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх бакалаврів з авіації та космонавтики [Електронний ресурс]. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Вип. 9, с. 153 – 156.

Хом‘юк І. В. (2012). Cистема роботи викладача в контексті формування базового рівня професійної мобільності майбутніх інженерів. Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка. Вип. № 6(24), 337–345.

Published

2019-12-01

Issue

Section

Статті