FORMATION OF LINGUISTIC COMPETENCE OF FUTURE ECONOMIES IN PROFESSIONAL PREPARATION

Authors

  • Л. О. Богославець
  • Г. Кікена

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.12.12919

Keywords:

professional competence, economic analysis, experience of specialist, professional knowledge, social-psychological maturity, economic decisions

Abstract

In the article, on the example of the functioning of some specialized programs, features of the formation of skills of speech competence of future economists are analyzed. It is proved that the level of professionalism of a specialist determines the competence, and his achievements are due to the necessary competencies, the latter are achieved in the process of training. The purpose and result of professional training of a specialist is the level of competence formation. The role of language competence in shaping the professional and general culture of future specialists, the influence of her and linguistic culture on the general intellectual development of modern youth is revealed. It is proved that linguistic education of a future economist is an important factor in his readiness for active intellectual activity in the information space. The meaning of the definition of "competence" is clarified. Based on the generalization of literary sources, the structure of professional competence of future economists and its components is determined.   It is proved that for the implementation of all economic operations within the limits of this competence, a young specialist-economist should first of all master the professional terminology, that is, be fluent in competence. Recommendations for the further improvement of Ukrainian business language curricula for e-students are developed on the basis of comparative analysis of the methods of forming language competence in higher education institutions

References

Богуш А. М. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти / А. М. Богуш. – 4-е вид., доопр. і доп. – Х. : «Ранок», 2013. – 192.

Борисенко В. В. Етапи формування професійно-мовленнєвих компетенцій студентів-економістів. /В. Борисенко // Дивослово, 2013, №3.

Внукова О. М. Педагогічна компетентність для здобувачів освітньо-наукового рівня вищої освіти / О. М. Внукова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: збірник наукових праць. — К., 2016. – Вип. 26 (36). — С. 7-11.

Галимзянова И. И. Формирование языковой компетентности будущих менеджеров в процессе профессионального образования: дис. кандидата пед. наук 13.00.08 / И. И. Галимзянова, Казань, 2002, с. 187.

Кириченко Р. В. Комунікативний потенціал особистості студентів вищих технічних навчальних закладів / Р. В. Кириченко // Вісник Одеського національного університету. Психологія. — 2012. — Т. 17, Вип. 8. — С. 91-98

Полякова Г. Вплив освітнього середовища ВНЗ на формування професійної компетентності фахівця / Г. Полякова // Вища школа. – 2010. – №10. – С. 78-87.

Published

2018-01-01

Issue

Section

Статті