WAYS OF FORMING INNOVATIVE COMPETENCE OF STUDENTS

Authors

  • М. І. Радченко Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12564

Keywords:

innovation, innovative competences, innovative competency, functional, personal, cultural and virtual approaches, interactive learning, role-playing games and project method

Abstract

The article deals with the problem of forming innovative competence of future social workers. Based on the scientific literature, the structure and the components of innovative competence of higher educational institutions students are investigated. The concepts «competency» and «competence» are clarified. Different approaches to the definition of «innovative competence of a future specialist» are highlighted. The ways of forming the innovative competence of students are offered, such as the use of interactive technologies, role plays and project method in the educational process. The structure of the educational game and the plan for creating a project of an innovative educational institution are presented. Pedagogical technologies of training specialists aimed at the formation of informative, activity and personality-motivational components of innovative competence are considered to be important

Author Biography

М. І. Радченко, Національний авіаційний університет

кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальних технологій Національного авіаційного університету

References

Артамонова Е. И. Путь к культуре мира и здоровому обществу через образование и науку // Педагогическое образование и наука. – М.: 2010. – N8. – С. 8–16.

Артамонова Е. М. Формирование инновационной кормпетентности педагога в процессе обучения в вузе // Педагогическое образование и наука. – М.: 2013. – № 5. – C. 17–26.

Вісник Національного авіаційного університету. Серія: педагогіка. Психологія: зб. наук.

Пр. – К.: Національний авіаційний університет, 2016. – Вип.. 2(9). – 188 с.

Жосан О. Е. Інноваційна діяльність гімназії // Завуч. Усе для роботи. – К.: 2009. – №15–16. – С. 12–17.

Москалюк О. І. Формування професійної спрямованості у майбутніх соціальних педагогів : дис. ... канд.. пед. наук : 13.00.04 / Оксана Іванівна Москалюк. Хмельницький, 2007. 211с.

Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К.: 2002. – 106 с.

Published

2017-07-01

Issue

Section

Статті