STRUCTURE AND PROPERTIES OF DIALOGUE-QUESTIONING AS A MEANS OF FOREIGN PROFESSIONALLY ORIENTED COMMUNICATION OF ADMINISTRATIVE MANAGERS

Authors

  • А. В. Медведчук викладач кафедри англійської мови гуманітарного спрямування №3 КПІ ім. Ігоря Сікорського

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12513

Keywords:

dialogical unity, dialogue speech, dialogue-questioning, communicative function, professionally oriented communicative competence, training of administrative managers

Abstract

The article analyzes the results of the study of English professionally oriented dialogue-questioningfeaturesfor administrative managers. The features of the process of learning English professionally oriented dialogue speech of administrative managers; taking into account differences in various types of dialogical unity and communicative situations are revealed. The main types of dialogues; depending on their communicative purpose; criteria; areas of communication and communication functions are reviewed. The structure of dialogue-questioning and the most common types of dialogical unity are identified. On the basis of thestudywe defined main requirements for formation of professionally oriented English communicative competence of administrative managers

References

Валюсинская З. В. Вопросыизучениядиалога в работахсоветскихлингвистов / З. В. Валюсинская // Синтаксис текста. АН СССР. Институтрусскогоязыка. – М.; 1979. – С. 299–313.

Гурина Н. В. Підсистема вправ для професійно орієнтованого навчання майбутніх учителів вживання англійських інтонем у говорінні / Н. В. Гурина // Іноземні мови №4/2012 (72). – С. 41–50.

Звягина В. Ф. Коммуникативныепотребностииностранныхстудентов-медиков при коммуника¬тивно-направленномобучениирусскомуязыку / В. Ф. Звягина; Н. В. Соколовская; Е. Я. Мозговая // Наукові записки. Серія «Філологічна» – №37 – С. 111–113.

Крисак Л. Підготовка студентів медичних спеціальностей до англомовного професійно орієнтованого діалогічного мовлення / Л. Крисак // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Частина 1; 2014. – 407 с; C. 188 – 194.

Кусяев А. Р. Речевоеповедение менеджера в диалоге с клиентами / А. Р. Кусяев // ВестникЧелябинскогогосударственногоуниверситета – 2013. №1 (292). Филология. Искусствоведение – № 73. – С. 222–224.

Лагута Т. Про діалог як форму прояву мовленнєвої діяльності студента / Т. Лагута // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – 2007 – № 2. − С. 204–207.

Менеджер (управитель) з адміністративної діяльності. Завдання та обов’язки [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.jobs.ua/dkhp/articles-3666/.

Мирославская И. Н. Компетентностно-ориентированныйподход к преподаванию иностранных языков в неязыковом вузе / И. Н. Мирославская // Материалы V международной научно-методической интернет-конференции «Высшая школа на современном этапе: проблемы преподавания и обучения» 2012. – 5 с.

Поперечная О. В. К вопросу о принципах классификации диалогов(на матери але английских бытовых глаголов) / О. В. Поперечная // Вісн. Харків. нац. ун-туім. В. Н. Каразіна. Сер.: Філологія. – Вип. 42: Актуальні питання сучасної філології. – Х.; 2004. – С. 220–223.

Примерная программа дисциплины «Иностранный язык». – М. –2009 [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://www.eltrussia.ru/articles_52.html.

Сухих С. А. Методология и методы исследования диалога / С. А. Сухих // Диалог глазами лингвиста. – Краснодар; 1994. – С. 39–47.

Франк С. Л. Реальность и человек / С. Л. Франк – М. : Республика; 1997. – 479 с.

Published

2017-01-01

Issue

Section

Статті