ENSURE QUALITY OF HIGHER EDUCATION IN CONDITIONS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT

Authors

  • О. В. Жарова кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти, Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12483

Keywords:

higher education, Methodical approaches, innovative development, Information environment

Abstract

The article presents the results of generalizations and developments aimed at improving the methodological foundations for the formation of a system of quality indicators of higher education, and substantiates methodological approaches to assessing the ability of the competitor of educational services to obtain and transform professional competences under the influence of subjective and objective factors. It is proved that in order to make an informed decision about the level of achievement of a certain quality, it is necessary to choose for each indicator a set of criteria that are characteristic for objective and subjective factors of the evaluation of the quality of educational outcomes

References

Звонников, В. И. Контроль качества обуче- ния при аттестации: компетентностный подход [Электронный ресурс] / В. И. Звонников, М. Б. Челышкова – Режим доступа: http://fictionbook.ru/ author/viktor_ ivanovich_zvonnikov/kontrol_kache stva_obucheniya _pri_attesta/

Кісіль, М. В. Оцінка якості вищої освіти / М. В. Кісіль // Вища освіта України. – 2005. – № 4 (14). – С. 82-87. 4. Кісіль, М. В. Моніторинг як складова сис- теми управління якістю вищої освіти / М. В. Кісіль // Розвиток публічного адміністрування на засадах менеджменту: європейський контекст // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Донецьк; ДРІДУ НАДУ, 2009.

Формування системи показників якості вищої освіти І.А. Нечаєва, кандидат економічних наук. Г.Д. Нечаєва. Запорізький національний технічний університет. Нечаєва І.А., 2012. Нечаєва Г.Д., 2012. Results over of generalizations and developments are brought in the article, on perfection

Електронний репозитарій Львівського державного університету фізичної культури. – Режим доступу: http://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/4909/1/%D0%9CSNU_2016_%D0%A21_02.pdf

Фізіологічні основи фізичного виховання і спорту як навчальна і наукова дисципліна її мета і завдання. – Режим доступу: http://www.d-learn.pu.if.ua/data/users/4901/%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%201%20%D0%A4%D0%9E%D0%A4%D0%92%D1%96%D0%A1.pdf

Индивидуально-личностные предпосылки деятельностной успешности в спорте. – Режим доступу: http://www.konf.x-pdf.ru/18psihologiya/151847-8-individno-lichnostnie-predposilki-deyatelnostnoy-uspeshnosti-sporte.php

Published

2017-01-01

Issue

Section

Статті