DISTANCE LEARNING COURSE IN BLENDED BILATERAL INTERPRETING EDUCATION BASED ON NATIONAL ESP CURRICULUM

Authors

  • Л. В. Гурєєва викладач кафедри англійської мови технічного спрямування №1, факультет лінгвістики, НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12479

Keywords:

distance learning course, blended learning, information and communication technology, microlearning, educational platform, bilateral interpreting

Abstract

The article is dedicated to the modern issues of technology development and distance learning courses combining traditional elements with modern teaching methods. The author has identified the need for introducing blended learning to enhance translation competence of foreign language students. The distance learning course with microlearning elements developed for students of the National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” to improve the bilateral interpreting skills of the final-year undergraduate students (035 Philology) is described. The paper outlines the main problems of perception of distance courses describing the solutions for the effective implementation of the course in teaching practice

References

Massachusetts Institute of Technology Admissions [Електронний ресурс] / MIT: website of MIT. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: http://mitadmissions.org/follow (25.04.2017). - Назва з екрана.

Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» [Електронний ресурс] / KPI: website of KPI. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: http://kpi.ua/ (25.04.2017). - Назва з екрана.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр. вид. С.Ю. Ніколаєва]. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

Virtual learning environment [Електронний ресурс] / Wikipedia: website of Wikipedia. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_learning_environment (25.04.2017). - Назва з екрана.

Аналітична записка інституту ЮНЕСКО з інформаційних технологій в освіті «Диверсифікація навчальних платформ» [Електронний ресурс] / IITE UNESCO: website of IITE UNESCO. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/ files/3214692.pdf (25.04.2017). – Назва з екрана.

Microlearning: What It Is and What It Isn’t by Holly Hilton [Електронний ресурс] / BLP: website of Bottom-Line Performance. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: http://www.bottomlineperformance.com/ microlearning-what-it-is-what-it-isnt/ (25.04.2017). – Назва з екрана.

Microlearning [Електронний ресурс] / Wikipedia: website of Wikipedia. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Microlearning (25.04.2017). - Назва з екрана.

Технологія розробки дистанційного курсу [Текст] : навч. посіб. / В. Ю. Биков, В. М. Кухаренко, Н. Г. Сиротенко [та ін.] ; за ред. В. Ю. Бикова, В. М. Кухаренка ; М-во освіти і науки України, Акад. пед. наук України, Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т" [та ін.]. - К. : Міленіум, 2008. - 323 с. - Бібліогр.: с. 317-323 (97 назв). - ISBN 966-8063-5-12 : Б. ц.

Скороходько Е. Ф. Термін у науковому тексті // Термін у науковому тексті (до створення терміноцентричної теорії наукового дискурсу). – К.: Логос, 2006. – 99 с.

Лейчик В. М. Терминоведение // Предмет, методы, структура / Лейчик В.М // – М.: КомКнига, 2009. – 256 с.

Moodle [Електронний ресурс] / Wikipedia: website of Wikipedia. – Текст. дан. – 2017. – Режим доступу: https://en.wikipedia.org/wiki/Moodle (25.04.2017). - Назва з екрана.

Published

2017-01-01

Issue

Section

Статті