FACTOR COGNITIVE DISSONANCE IN PEDAGOGICS PHYSICAL EFFORT AND MOTOR ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12461Keywords:
cognitive dissonance, "bodily know-ledge", laziness, motoring experienceAbstract
The article deals with the problem of cognitive dissonance in the physical effort of physical activity as a factor influencing the process of physical training of students studying youth. The aim of the article is to determine the possible manifestations and consequences of cognitive dissonance arising from students in relation to employment and education graphically own corporealityReferences
Бех І. Д. Виховання особистості. – К.:Либідь; 2003. – Кн.2. – 343 с.
Вржесневский И. И. Неучтенные факторы педагогіки двигательной активности и поиск перспектив в физическом воспитании студенческой молодежи на современном этапе развития общества. / Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : НАУ; 2015. – Вип. 2(7). – С 30-37.
Davis K. Human Behavior at Work: Organizational Behavior. 5 th ed. – New York: Mc Graw-Hill; 1977. – 42 c.
Murray M. A.; Edward J. Motivation and Emotion // Englewood Cliosse. – New York: Prentioe – Haih. 1964
Howe B. I. Motivation for success in sport// Int. J. SP. PSY. – 1987//1. – P/ 1-9 І.І.
Downloads
Published
2017-01-01
Issue
Section
Статті