FACTOR COGNITIVE DISSONANCE IN PEDAGOGICS PHYSICAL EFFORT AND MOTOR ACTIVITIES

Authors

  • І. І. Вржесневский кандидат наук з фізичного виховання та спорту, в.о. завідувача кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки Національного авіаційного університету,
  • Т. І. Ракитина майстер спорту, старший викладач, кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки Національного авіаційного університету
  • В. І. Пахомов майстер спорту кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки Національного авіаційного університету
  • І. В. Дейнеко старший викладач кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12461

Keywords:

cognitive dissonance, "bodily know-ledge", laziness, motoring experience

Abstract

The article deals with the problem of cognitive dissonance in the physical effort of physical activity as a factor influencing the process of physical training of students studying youth. The aim of the article is to determine the possible manifestations and consequences of cognitive dissonance arising from students in relation to employment and education graphically own corporeality

References

Бех І. Д. Виховання особистості. – К.:Либідь; 2003. – Кн.2. – 343 с.

Вржесневский И. И. Неучтенные факторы педагогіки двигательной активности и поиск перспектив в физическом воспитании студенческой молодежи на современном этапе развития общества. / Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : НАУ; 2015. – Вип. 2(7). – С 30-37.

Davis K. Human Behavior at Work: Organizational Behavior. 5 th ed. – New York: Mc Graw-Hill; 1977. – 42 c.

Murray M. A.; Edward J. Motivation and Emotion // Englewood Cliosse. – New York: Prentioe – Haih. 1964

Howe B. I. Motivation for success in sport// Int. J. SP. PSY. – 1987//1. – P/ 1-9 І.І.

Published

2017-01-01

Issue

Section

Статті