PRACTICAL TECHNOLOGIES OF OPTIMIZATION AND INTENSIFICATION OF COMMUNICATION DIDACTIC PROCESS

Authors

  • Н. Б. Булгакова доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти Гуманітарного інституту Національного авіаційного університет
  • Н. М. Василишина кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов Інституту міжнародних відносин Національного авіаційного університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10187

Keywords:

education technology, training, pedagogical innovation, creativity, sensitiveness, communication, psihological and gimnastic exercises, storytelling, modernized technique, stages

Abstract

The article under consideration is devoted to the intensification and improvement of professional training process by means of implementing innovative technologies in educational process. In particular, the attention here is focused on theoretical and practical basis of the most effective communicative technology, namely training, and consideration of modernized technique

References

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Навчальний посібник / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 351 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; [гол. ред. В. Г. Кремень]. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Кіяшко О. О. Інноваційні педагогічні технології підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації : дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Кіяшко Олександр Олександрович. – Луганськ, 2001. – 262 с.

Новікова Л. М. Тренінг як засіб активізації навчання у вищій школі. / Науково-методичний посібник. - Павлоград: ЗДІЕУ, 2008. – 110 с.

Issue

Section

Статті