MAIN FEATURES OF THE ENGLISH LANGUAGE COURSE FOR THE MASTER’S DEGREE AT UNIVERSITIES OF SWITZERLAND

Authors

  • А. А. Заслужена викладач кафедри іноземних мов та прикладної лінгвістики Національного авіаційного універси-тету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10154

Keywords:

forms of learning activities, content analysis, Master in English, problem study, Switzerland

Abstract

This article highlights the content of masters’ training in English language at Swiss universities. The features of the professional designation of Masters at Swiss universities are determined. The possibility of selection to exercise their master’s studies in the chosen specialization (English linguistics or English literature) by students is drtermined. The paper is aimed to identify its features (using of multicultural, competence, communicative approaches) and the opportunities to use the experience of Swiss universities for specialists’ training in English language and literature at Ukrainian universities (the formation of professional philologist against the background of the language picture of the world, the development of his/her rhetorical and communicative skills). It was found that preparation of the given master focuses on problem-based learning, which promotes formation of independent analytical and creative thinking through regular active student participation. Also forms of organization of learning activities such as lectures, seminars, symposia, workshops producing skills of practical application of specific knowledge to form person gradually as undergraduate rhetorical identity are considered

References

Базуріна В. М. Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов у Великій Британії : дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / В. М. Базуріна. – Житомир, 2006. – 238 с.

Жижко О. А. Професійна підготовка вчителів іноземних мов у вищих навчальних закладах Мексики: дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / О. А. Жижко. − К., 2007. − 244 с.

Озерська О. Ю. Професійна підготовка вчителів у вищих навчальних закладах Японії : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / О. Ю. Озерська. – Х., 2006. – 22 с.

Черній Л. В. Запозичення позитивного досвіду підготовки вчителів іноземної мови у США та його адаптація до вітчизняних вимог / Л. В. Черній // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць / За заг. ред. проф. В. І. Сипченка. − Вип. L. − Ч. І. − Слов’янськ : СДПУ, 2010. − С. 163–171.

Леврінц М. І. Формування мотивації до професійної педагогічної діяльності майбутніх фахівців іноземних мов в Угорщині : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / М. І. Леврінц. – Тернопіль, 2011. – 22 с.

Гринюк С. П. Професійна підготовка майбутніх вчителів іноземних мов в університетах Фінляндії: дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / С. П. Гринюк. − К., 2012. − 227 с.

Study Programmes in English – інтернет-ресурс – режим доступу: http://www.crus.ch/information- programme/studieren-in-der-schweiz/studienangebote/study-programmes-in-english.html#c10230

Навчальні плани підготовки бакалаврів та магістрів з англійської мови Бернського Університету – Інтернет-ресурс – режим доступу: http://www.ens.unibe.ch/content/index_eng.html

Issue

Section

Статті