INTERACTION IN THE EVALUATION ACTIVITY IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MODERN UNIVERSITY

Authors

  • Л. М. Дибкова кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформатики Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.4.10134

Keywords:

components of evaluation activities, interaction, evaluation of educational results, quality of education, world-class universities

Abstract

The interaction of all participants in the process of the results evaluation of the training activities of the university students in this article are discussed. These problems are caused by global development and national science, economics and educational practice. The main components are analyzed, designed to improve prospects

References

Биков В. Ю. Доменно-фреймова модель педагогічної системи // Теорія і практика управління соціальними системами / Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків: НТУ "ХПІ". – 2004, №3. – С. 50–69

Василькова Н. В. Статегічне управління знаннями як джерело конкурентних переваг вищого навчального закладу// Стратегія економічного розвитку України. № 1. – К.: КНЕУ, 2012

Гончаренко С. У. Методика як наука –¬ Хмельницкий, 2000 – 106 с.

Жигальов Б. А. Система оценки качества профессионального образования в лингвистическом вузе: автореф. дис. ... д-ра пед. н.: 13.00.08 – Шуя, 2012 – 41 с.

Лузік Е. В. Інтегративно-діяльнісний підхід як методологічна основа управлінської діяльності освітнім процесом у вищих технічних навчальних закладах //Вища освіта України. – № 1, 2009. – с. 113-118

Система якості вищих навчальних закладів: теорія і практика: [монографія] / О. І. Волков [та ін.] ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. - Київ: Наукова думка, 2006. – 301 с.

Филонович С. Р. Life-Long Learning: последствия для высшей школы//Вопросы образования, № 4, 2009

Salmi J. The Challenge of Establishing World-Class Universities. – The World Bank, Washington DC, 2011. –136 c.

Issue

Section

Статті