INTERACTION IN THE EVALUATION ACTIVITY IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MODERN UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.4.10134Keywords:
components of evaluation activities, interaction, evaluation of educational results, quality of education, world-class universitiesAbstract
The interaction of all participants in the process of the results evaluation of the training activities of the university students in this article are discussed. These problems are caused by global development and national science, economics and educational practice. The main components are analyzed, designed to improve prospectsReferences
Биков В. Ю. Доменно-фреймова модель педагогічної системи // Теорія і практика управління соціальними системами / Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків: НТУ "ХПІ". – 2004, №3. – С. 50–69
Василькова Н. В. Статегічне управління знаннями як джерело конкурентних переваг вищого навчального закладу// Стратегія економічного розвитку України. № 1. – К.: КНЕУ, 2012
Гончаренко С. У. Методика як наука –¬ Хмельницкий, 2000 – 106 с.
Жигальов Б. А. Система оценки качества профессионального образования в лингвистическом вузе: автореф. дис. ... д-ра пед. н.: 13.00.08 – Шуя, 2012 – 41 с.
Лузік Е. В. Інтегративно-діяльнісний підхід як методологічна основа управлінської діяльності освітнім процесом у вищих технічних навчальних закладах //Вища освіта України. – № 1, 2009. – с. 113-118
Система якості вищих навчальних закладів: теорія і практика: [монографія] / О. І. Волков [та ін.] ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. - Київ: Наукова думка, 2006. – 301 с.
Филонович С. Р. Life-Long Learning: последствия для высшей школы//Вопросы образования, № 4, 2009
Salmi J. The Challenge of Establishing World-Class Universities. – The World Bank, Washington DC, 2011. –136 c.