THE PROBLEM OF TEACHER INTERACTION IN THE SYSTEM OF MODERN EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.4.10124Keywords:
Teacher interaction, the pedagogical function of interaction, student-oriented education, pedagogical paradigmAbstract
The analysis of educational problems of interaction of the educational process at the university. Definitely the most common in modern educational practice educational paradigm. The features of the pedagogical paradigms in the context of professional activities high school teacher. The analysis of the results of research studying the positions of the educational process in educational interactionReferences
Алпатова О.Проблема формування індивідуального стилю педагогічної діяльності викладача ВНЗ: Актуальні проблеми вищої професійної освіти України: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 21-22 березня 2013р. / За [заг.ред. І.В.Лузік, О.М.Акмалдінової]. - К.: НАУ, 2013. –С 10-18.
Выготский Л.С. Собранине сочинений: в 6-ти т., Т2., Проблемы общей психологии/ [под ред. В.В.Давыдова] – М.:Педагогика, 1982
EllisArthurK.PerspektivonCurriculumReform: ACase Study of Science for all Americans (SFAA) // Symposium on Curriculum Reform in Education. 19-21 May 1993.
КоломинскийЯ.Л.Психологиявзаимодействия / - М., 1984. - 360с.
МаксименкоС.Д. О реализации личностного подхода к учебному процессу: Актуальніпроблемипсихології, традиції, сучасність. Тез.міжнар.наук. Костюківськихчит. – Т 2.- К., 1992
Мистецтво життєтворчості особистості: наук.-метод. посіб.:у 2ч. [ред. рада: В.М.Доній, Г.М.Несен, Л.В.Сохань та ін.].- К. :ІЗМН, 1997. - Ч. 2 - 936с.
Гуманітарні технології: Конспект лекцій / [за ред. В.В.Різуна]. - К., 1994.-60с.
Шиянов Е.Н.Гуманизация педагогического образования: состояние и перспективы. М.,– Ставрополь, 1991.