EDUCATIONAL SYSTEM OF THE XXI CENTURY AS AN ESCAPE FROM NAKED SIGNS OF VACUOUSNESS
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.11.8145Abstract
The philosophical analysis of education of man at the beginning of the XXI century is represented. The special attention is drawn toessential changes in the national system of education.
References
Герасимова Е.М. Економічне знання у дискурсі становлення глобального світу: соціально-філософський аналіз.(Монографія). – Чернігів: ЧДІЕУ, 2008. – С.47–48.
Бердяєв Н. Человек и машина (Проблема человека и метафизика техники). //Вопросы философии. № 2. 1989. – С. 104–130.
Даренский В.Ю. Социальная избыточность высшего образования: позитивный ресурс или фактор социального кризиса? // Практична філософія № 2 (№20). 2006. –С.61-69.
Арсенко А. Глобалізація чи фрагментація і пауперизація? Що нам готує вік прийдешній? // Віче. – 1998. – №12. –С.101-114.
Downloads
Published
2015-05-18
Issue
Section
Philosophy