THE MODEL OF MANAGING THE IT SERVICES CATALOG

Authors

  • В. М. Левикін Харківський національний університет радіоелектроніки
  • І. О. Юр’єв Харківський національний університет радіоелектроніки

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.34.11606

Keywords:

ІТ-service, ІТ-service department, ІТ-service catalog, ІТ-service management

Abstract

The IT services catalog is a key source of information about the IT services provided to the business by the IT service provider. It provides business with an up-to-date, reliable and complete picture of the available IT services, their details and statuses. The IT services catalog should contain the details and dependencies of all IT services that are operated, decommissioned or under development. The availability of a quality catalog of IT services at the enterprise leads to a reduction of misunderstanding between the IT service and the end users of IT services. Based on these tasks, a model for managing the catalog of IT services was developed. The model provides strict types of possible references to the catalog of IT services. The model was implemented as an algorithm for managing the catalog of IT services. A particular feature of this algorithm is the periodic monitoring of the state of IT services.

Author Biographies

В. М. Левикін, Харківський національний університет радіоелектроніки

д-р техн. наук, проф.

 

І. О. Юр’єв, Харківський національний університет радіоелектроніки

аспірант

References

Каталог услуг для успешного управления ИТ: Практическое руководство/ Трой ДюМолин, Родриго Флорес, Билл Файн. Пер. с англ.– М.: Лайвбук, 2013.-144с.

ITIL: Implementation and Service Management Best Practices in Malaysian Academic Libraries. International Journal of Technology and Engineering Studies 3, no. 2 (April 15, 2017). doi:10.20469/ijtes.3.40004-2.

Журавлев Р. Иллюстрированный ITSM; М.: Лайвбук, 2013. – 125 с

Тейлор Ш. Создание услуг высокого качества и управление ими; М.: itSMF России, 2012. – 64 с.

Модель вибору набору ІТ-сервісів для кінцевих користувачів / В. М. Левикін, І. О Юр’єв // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Системний аналіз, управління та інформаційні технології. – Х. : НТУ «ХПІ», 2016. – № 45 (1217). – С. 78–84. – Бібліогр.: 5 назв. – ISSN 2079 0023.

Овладевая ITIL / Роб Ингланд; Пер. с англ. – М.: Лайвбук, 2011

Issue

Section

Information and Communication Systems and Networks