Automatic control of vertical speed of plane on the criterion of maximum and minimum stock of available vertical velocity

Authors

  • В. С. Морозов Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.3.7751

Keywords:

система автоматичного керування літаком, наявна вертикальна швидкість

Abstract

The article deals with advanced analytical expression of minimum available vertical velocity expression that explains the reason for the eventual recovery of the aircraft below the maximum -operating speed ( Mach number ). Proposed an improvement to the existing stock of standard vertical velocity for absenteeism plane below the allowable angle of attack and below the maximum - Operating speed ( Mach number ) in automatic control of the vertical speed

References

Збруцький О.В., Морозов С.В. Автоматичне керування вертикальною швидкістю літака за критерієм запасу наявної вертикальної швидкості. – Інформаційні системи, механіка та системи керування. Науковий збірник НТТУ. – 2009. –

№2 – С.78-85.

Асланян А. Э. Системы автоматического управления летательных аппаратов. – К.: КВВАИУ, 1984. – 435 с.

ГОСТ 20058-80. Динамика летательных аппаратов в атмосфере. – М.: изд. Стандартов, 1980. – 51с.

Синєглазов В. М., Філяшкін М. К. Автоматизовані системи управління повітряних суден. К. : НАУ, 2003. – 502 с.

Published

2014-10-07

Issue

Section

Статті