Information technology of questions complication determination

Authors

  • Н. М. Шибицька Національний авіаційний університет
  • Г. А. Тимофієва Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.2.7001

Abstract

Information technology of determination of questions complication is offered in test tasks. Efficiency of its use is investigational in CASS of knowledge diagnostics. The use of such technology allows to shorten the amount of questions in test tasks and more exactly define the student level of knowledges on the different stages of teaching. It is proved that the adaptive testing abbreviates the amount of experimental information unlike other methods of determination of questions complication of test task

Author Biography

Н. М. Шибицька, Національний авіаційний університет

канд. техн. наук

References

Аванесов B.C. Основы научной организации педагогического контроля в высшей школе. – М.: МИСиС, 1989. – 168 с.

Олійник М.М. Тест як інструмент кількісної діагностики рівня знань в сучасних технологіях навчання – Донецьк: ДонНУ, 2001. – 84 с.

Федорчук П.І. Адаптивні тести: статистичні методи аналізу результатів тестового контролю знань // Математичні машини і системи. – К.: 2007. – №3,4. – С. 122–138.

Волков В.І., Алексєєв О.М., Алексєєв М.О. Тестовий контроль знань: Навчальний посібник. – Суми: ВТД «Уні-верситетська книга», 2004. – 100 с.

Published

2009-06-22

Issue

Section

Статті