Method of determination the level of the state critical infrastructure importance in the civil aviation

Authors

  • Леонід Миколайович Щербак Національний авіаційний університет, Україна
  • Сергій Олександрович Гнатюк Національний авіаційний університет, Україна
  • Вікторія Миколаївна Сидоренко Національний авіаційний університет, Україна
  • Олександра Анатоліївна Шаховал Національний авіаційний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2225-5036.23.11565

Keywords:

critical infrastructure, determine the level of criticality, critical information infrastructure, critical aviation information systems, civil aviation

Abstract

The process of rapid development of information and communication technologies caused considerable and sometimes revolutionary changes in all life spheres of most countries. It significantly increased the vulnerability of different networks, systems and facilities and was much complicated the ensuring of their reliable protection and security. All these factors led the fact that leading countries began to devote great attention to the protection of the most important means for the security of its citizens, society and the state; objects, systems and resources, and processes of critical objects identification, calculation of their criticality level and the assessment of the effects of possible interruptions. In this paper the formalize method of determination the level of the state critical infrastructure importance in the field of civil aviation is proposed that by introducing a basic set of system and sets of subsystems, components, functions, continuity disturbances (interruptions, functional loss), their characteristics and effects, and constructing a three-dimensional matrix of criticality and calculation of the additional weight criticality factors, makes it possible to assess (determine) the importance level and rank critical aviation information systems both by both quantitative and qualitative parameters. In further research study based on this method special software will allow for experimental research and confirm the possibility of determining the importance level of different categories of critical aviation information systems.

Author Biographies

Леонід Миколайович Щербак, Національний авіаційний університет, Україна

Рік і місце народження: 1938 рік, м. Київ, Україна.

Освіта: Харківський авіаційний інститут, 1961 рік.

Посада: професор кафедри інформаційно-вимірювальних систем.

Наукові інтереси: теорія вимірювань, статистична теорія сигналів та систем, цифрова обробка сигналів, комп’ютеризовані інформаційно-вимірювальні системи, захист інформації.

Публікації: понад 250 наукових публікацій, серед яких монографії, статті у провідних   вітчизняних та закордонних наукових виданнях, патенти та авторські свідоцтва.

Сергій Олександрович Гнатюк, Національний авіаційний університет, Україна

Рік і місце народження: 1985 рік, м. Нетішин, Хмельницька обл., Україна.

Освіта: Національний авіаційний університет, 2007 рік.

Посада: доцент кафедри безпеки інформаційних технологій з 2012 року.

Наукові інтереси: інформаційна безпека, квантова криптографія, управління інцидентами інформаційної безпеки, захист критичної інформаційної інфраструктури держави.

Публікації: більше 200 наукових публікацій, серед яких монографії, статті у провідних вітчизняних та закордонних наукових виданнях, патенти та авторські свідоцтва.

 

Вікторія Миколаївна Сидоренко, Національний авіаційний університет, Україна

Рік і місце народження: 1990 рік, м. Попасна, Луганська обл., Україна.

Освіта: Національний авіаційний університет, 2012 рік.

Посада: асистент кафедри безпеки інформаційних технологій.

Наукові інтереси: інформаційна безпека, захист критичної інформаційної інфраструктури держави.

Публікації: 18 наукових публікацій, серед яких наукові статті, тези та матеріали доповідей на конференціях.

Олександра Анатоліївна Шаховал, Національний авіаційний університет, Україна

Рік і місце народження: 1998 рік, м. Красилів, Хмельницька обл., Україна.

Посада: студентка кафедри безпеки інформаційних технологій.

Наукові інтереси: інформаційна безпека, захист критичної інформаційної інфраструктури держави.

Публікації: 1 наукова стаття у фаховому журналі, матеріали та тези доповідей на конференціях.

References

Сидоренко В.М. Сучасні підходи до виявлення та ідентифікації найбільш важливих об’єктів критичної інфраструктури / С.О. Гнатюк, В.М. Сидоренко, О.П. Дуксенко // Безпека інформації. – Том 21, №3. – 2015. – С. 269-275.

R. Mattioli, C. Levy-Bencheton, «Methodologies for the identification of Critical Information Infrastructure assets and services», ENISA Report, 2014. – 43 с.

ГОСТ Р ИСО/МЭК 31010 – 2011 Менеджмент риска. Методы оценки риска. – М.: Стандартинформ, –2012. – 74 с.

Гнатюк С.О. Аналіз методів розрахунку критичності інформаційних систем / С.О. Гнатюк, Р.С. Одарченко, В.М. Сидоренко // Інтегровані інтелектуальні робототехнічні комплекси (ІІРТК–2016): Дев’ята міжнар. наук.-практ. конф., 17-18 травня 2016 р.: тези доп. – К. : НАУ, 2016.— С.279-281.

Харченко В.С. Комплексный анализ гарантоспособности информационно-управляющих систем и инфраструктур: FME(C)A-модели и информационная технология / В.С. Харченко, Ирадж Эльяси Комари // Проблеми інформатизації та управління: зб. наук. пр. – Вип.1 (23). – К., 2008. – С. 92-97.

Анализ применимости методов оценки рисков к процессам аутентификации при удалённом электронном взаимодействии [Электр. ресурс]. — Режим доступа: http://www.aladdin-rd.ru/ company/press room/articles/41285/.

Методологии управления ИТ-рисками [Электр. ресурс]. — Режим доступа: http://www.osp. ru/os/2006/08/3584582/.

ГОСТ 27.310-95, Надежность в технике. Анализ видов, последствий и критичности отказов. Основные положения. – Минск: ИПК Издательство стандартов, – 1996. – 23 с.

ГОСТ Р 51901.12:2007, Менеджмент риска. Метод анализа видов и последствий отказов. – М.: Стандартинформ, –2008. – 36 с.

Сидоренко В.М. Визначення рівня важливості об’єктів критичної інфраструктури держави у галузі цивільної авіації / В.М. Сидоренко, О.А. Шаховал // Проблеми та перспективи розвитку авіації та космонавтики: V всеукраїнська наук.-практ. конф. молодих учених і студентів з міжнародною участю, 29-30 листопада 2016 р.: тези доп. – К. : НАУ, 2016. – С.110.

Корченко О.Г. Кібернетична безпека держави: характерні ознаки та проблемні аспекти // О.Г. Корченко, В.Л. Бурячок, С.О. Гнатюк / Безпека інформації. — Том 19, №1. — 2013. — С. 40-45.

Doc 8973 ІСАО «Керівництво з авіаційної безпеки» (Restricted). — Вид. 8. – 2011. – 748 с.

Гнатюк С.О. Сучасні критичні авіаційні інформаційні системи / С.О. Гнатюк, Д.В. Васильєв // Безпека інформації. . — Том 22, №1. — 2016. — С. 51-57.

Яновський Ф.Й. Радіолокаційні системи повітряних суден: підруч. / Ф.Й. Яновський. – К.: НАУ, 2012. – 688 с.

Система отображения воздушной обстановки и предотвращения столкновений самолетов в воздухе TCAS / ACAS II / Руководство для летчиков. C.90.

Безопасность и надежность технических систем /Л.Н.Александровская, И.З.Аронов, В.И.Круглов и др.: Учеб. Пособие. – М.: Университетская книга, Логос, 2008. – 376 с.

Анализ видов, последствий критичности отказов: методические материалы. М.: НИЦ CALS-технологий «Прикладная логистика». 2005-2011. - 21с

Integrated Logistic Support. DEF STAN 00-60. U.K. Ministry of Defence. Jan. 1999. – 26 рр.

Елисеева Т.А. Анализ безопасности электро-приводной запорной арматуры методом АВПКО / Известия ТулГУ. Технические науки. Вип.5. – Тула, 2013. – С. 182-186.

Published

2017-04-30

Issue

Section

Cybersecurity & Critical Information Infrastructure Protection (CIIP)