Проблеми підготовки інженерів-екологів у контексті таксономії Блума
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.66.9941Ключові слова:
домени навчання, інженер-еколог, професійна підготовка, таксономія БлумаАнотація
Наведено результати аналізу ефективності навчання інженерів-екологів. Показано, що сучасні тенденції у розвитку освіти вимагають модифікації навчального процесу у вищих навчальних закладах для забезпечення участі у процесі адаптації систем освіти, що відбувається в Європі. Вказується, що суть модифікації являє собою перехід від формулювання навчальних вимог до формування компетенцій. Проаналізовано існуючі підходи до формування та оцінки компетенцій. Розглянуто роль таксономії у плануванні та оцінці освітнього процесу, а таксономія Блума застосована для аналізу ефективності навчання інженерів-екологів. Визначені основні проблеми у трьох доменах навчання по Б.С.Блуму для даної професії та запропоновано потенційні шляхи їх вирішення.Посилання
A Framework for Qualifications of the European Higher Education Area. Bologna Working Group on Qualifications Frameworks. – Ministry of Science, Technology and Innovation. – February 2005 [Electronic resource]. – URL: www.bologna-bergen2005.no/Docs/00-Main_doc/050218_QF_EHEA.pdf
Development of training programs. Manual / V.M. Zaharchenko, V.I. Lugovyj, Ju.M. Rashkevych, Zh.V. Talanova / Edited by V.G. Kremen. Кyiv, SE «Research and Productional Center «Priorities», 2014. 120 p. (In Ukrainian).
Ognivchuk L.М. The evaluation of educational achievements of university students based on competence approach. Osvitologichny dyskurs, 2014. №3(7). P. 154–165. (In Ukrainian).
Kovalchuk V.І. Learning Results. Open lesson developments, technologіes, experience, 2009. No5 (173). – P. 49-51. (In Ukrainian).
Bloom B.S., Englehart M.D., Furts E.J., Hill W.H., Krathwohl D.R. The taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals. Handbook 1: Cognitive domain. New York: David McKay Company Inc., 1956. 403 p.
A.C. Clark, J.V. Ernst. Engineering and Technical Graphics Education; Using the Revised Bloom’s Taxonomy. Journal for Geometry and Graphics, 2010. Vol. 14. No. 2. P. 217–226.
Anderson L.W., Krathwohl D.R. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Education Objectives. New York: Addison Wesley Longman, 2001. 352 p.
Bloom B.S., Hastings J.T., Madaus G. Handbook on formative and summative evaluation of student learning. New York: McGraw-Hill Book Company, 1971. 923 p.
Ecological Knowledge. Handbook. Kyiv, Profesіonal, 2005. 304 p. (In Ukrainian).
Malafіїk І.V. Didactics. Handbook. Kyiv, Condor, 2005. 397 p. (In Ukrainian).
Construction of case studies to assess the competencies of trainees. Handbook for school teachers / O.A. Akulov, S.A. Pisarev, E.V. Piskunov. St-Petersburgb, KARO, 2008. 96 p. (In Russian).
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).