Проблеми підготовки інженерів-екологів у контексті таксономії Блума

Автор(и)

  • M. M. Radomska National aviation university
  • L. М. Chernyak National aviation university

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.66.9941

Ключові слова:

домени навчання, інженер-еколог, професійна підготовка, таксономія Блума

Анотація

Наведено результати аналізу ефективності навчання інженерів-екологів. Показано, що сучасні тенденції у розвитку освіти вимагають модифікації навчального процесу у вищих навчальних закладах для забезпечення участі у процесі адаптації систем освіти, що відбувається в Європі. Вказується, що суть модифікації являє собою перехід від формулювання навчальних вимог до формування компетенцій. Проаналізовано існуючі підходи до формування та оцінки компетенцій. Розглянуто роль таксономії у плануванні та оцінці освітнього процесу, а таксономія Блума застосована для аналізу ефективності навчання інженерів-екологів. Визначені основні проблеми у трьох доменах навчання по Б.С.Блуму для даної професії та запропоновано потенційні шляхи їх вирішення.

Біографії авторів

M. M. Radomska, National aviation university

Radomska Margaryta (1983). Candidate of Engineering. Associate Professor. National Aviation University, Kyiv, Ukraine. Education: Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, Ivano-Frankivsk, Ukraine (2005). Research area: environmental impacts assessment, natural resources management, environmental safety of industrial facilities.

L. М. Chernyak, National aviation university

Chernyak Larysa (1981). Candidate of Engineering. Associate Professor. National Aviation University, Kyiv, Ukraine. Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2004). Research area: fuels quality control, hydrocarbons evaporation control technologies.

Посилання

A Framework for Qualifications of the European Higher Education Area. Bologna Working Group on Qualifications Frameworks. – Ministry of Science, Technology and Innovation. – February 2005 [Electronic resource]. – URL: www.bologna-bergen2005.no/Docs/00-Main_doc/050218_QF_EHEA.pdf

Development of training programs. Manual / V.M. Zaharchenko, V.I. Lugovyj, Ju.M. Rashkevych, Zh.V. Talanova / Edited by V.G. Kremen. Кyiv, SE «Research and Productional Center «Priorities», 2014. 120 p. (In Ukrainian).

Ognivchuk L.М. The evaluation of educational achievements of university students based on competence approach. Osvitologichny dyskurs, 2014. №3(7). P. 154–165. (In Ukrainian).

Kovalchuk V.І. Learning Results. Open lesson developments, technologіes, experience, 2009. No5 (173). – P. 49-51. (In Ukrainian).

Bloom B.S., Englehart M.D., Furts E.J., Hill W.H., Krathwohl D.R. The taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals. Handbook 1: Cognitive domain. New York: David McKay Company Inc., 1956. 403 p.

A.C. Clark, J.V. Ernst. Engineering and Technical Graphics Education; Using the Revised Bloom’s Taxonomy. Journal for Geometry and Graphics, 2010. Vol. 14. No. 2. P. 217–226.

Anderson L.W., Krathwohl D.R. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Education Objectives. New York: Addison Wesley Longman, 2001. 352 p.

Bloom B.S., Hastings J.T., Madaus G. Handbook on formative and summative evaluation of student learning. New York: McGraw-Hill Book Company, 1971. 923 p.

Ecological Knowledge. Handbook. Kyiv, Profesіonal, 2005. 304 p. (In Ukrainian).

Malafіїk І.V. Didactics. Handbook. Kyiv, Condor, 2005. 397 p. (In Ukrainian).

Construction of case studies to assess the competencies of trainees. Handbook for school teachers / O.A. Akulov, S.A. Pisarev, E.V. Piskunov. St-Petersburgb, KARO, 2008. 96 p. (In Russian).

Опубліковано

02.03.2016

Як цитувати

Radomska, M. M., & Chernyak L. М. (2016). Проблеми підготовки інженерів-екологів у контексті таксономії Блума. Вісник Національного авіаційного університету, 66(1), 91–97. https://doi.org/10.18372/2306-1472.66.9941

Номер

Розділ

Професійна освіта

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають