Робочі зошиті як засіб відтворювального методу навчання математики в університеті
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.9056Ключові слова:
викладач, навчальний процес, робочий зошит, самостійна робота, студентАнотація
Самостійна робота студента – основний спосіб опанування навчального матеріалу в позаурочний час, на яку відводиться 2/3 часу, відведеного на вивчення дисципліни. У статті виділені основні завдання, які вирішує вища школа у сучасних умовах. Показано, що реалізація цих завдань можлива при систематичному включенні в навчальний процес елементів самостійної роботи студентів. Встановлено, що однією з форм самостійної роботи на заняттях і в позаурочний час є, розроблений викладачами Сумського держуніверситету, робочий зошит. Його використання надає можливість навчити студента початкових курсів самостійно отримувати знання, активно аналізувати і засвоювати, а також уміти трансформувати їх для вирішення нетрадиційних проблемних завдань. Авторами роботи визначені дидактичні цілі даних матеріалів, які включають повторення вивченого матеріалу, закріплення знань і умінь студентів за даною темою, набуття навичок самостійної роботи, розвинення умінь роботи із спеціальною літературою.
Дані робочі зошити використовуються при вивченні основних розділів вищої математики. Доступ до них мають студенти в Інтернет ресурсі на сайті університету. Як приклад розглянутий розділ «Інтегральне числення». Однією з переваг у використанні даних дидактичних матеріалів є диференційований підхід у навчанні, що дозволяє здійснювати індивідуальний підхід до студентів, враховуючи їх різні здібності. Такі робочі зошити запропоновані студентам денної форми навчання для вивчення основних розділів курсу «Вищої математики». Надалі їх доцільно використовувати і для студентів заочної та дистанційної форми навчання.
Посилання
Bobrytska V.I. Organizational and pedagogical conditions of self-educational competence of future high school teacher for
Postgraduate Studies/ V.I. Bobrytska // Process Teaching: Theory and Practice - 2010. - № 3 - P. 48 – 60. (In Ukrainian)
Kvіtka T.V. The content and structure of self education students in higher technical schools / T.V. Kvіtka // Pedagogy of Higher and Secondary schools - 2014. № 41 - P. 68-73. (In Ukrainian)
Korol V.M. Individual work of students at the university as a part of training of future professional / V.M. Korol, A.P. Savchenko // Organization of independent work / Ed. V.M. Korol, V.P. Musienko, N.T. Tokovoy. - Cherkasy: CSU, 2003. - P. 9-29. (In
Ukrainian)
Encyclopedia of Education / Acad. ped. Sciences of Ukraine; Chief Ed. V.G. Kremen. - K: Yrinkom Inter, 2008. -P. 804. (In Ukrainian)
Buryak V. Management of the students' independent work/ V. Buryak // High school. - 2001. - № 4-5. - P.48 - 52. (In Ukrainian)
Aleksyuk A.M. Students' independent work / A.M. Aleksyuk. - Kyiv: Lybid, 1998. - P. 433. (In Ukrainian)
Pidkasystyy I.F. Teaching Technology / I.F. Prokopenko, V.I. Evdokimov [ed. I.F. Prokopenko]. – Kh, Colegium, 2006. – P. 224. (In Ukrainian)
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).