Робочі зошиті як засіб відтворювального методу навчання математики в університеті

Автор(и)

  • Irina Shuda Sumy State University
  • Nataliia Оdarchenko Sumy State University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.9056

Ключові слова:

викладач, навчальний процес, робочий зошит, самостійна робота, студент

Анотація

Самостійна робота студента – основний спосіб опанування навчального матеріалу в позаурочний час, на яку відводиться 2/3 часу, відведеного на вивчення дисципліни. У статті виділені основні завдання, які вирішує вища школа у сучасних умовах. Показано, що реалізація цих завдань можлива при систематичному включенні в навчальний процес елементів самостійної роботи студентів. Встановлено, що однією з форм самостійної роботи на заняттях і в позаурочний час є, розроблений викладачами Сумського держуніверситету, робочий зошит. Його використання надає можливість навчити студента початкових курсів самостійно отримувати знання, активно аналізувати і засвоювати, а також уміти трансформувати їх для вирішення нетрадиційних проблемних завдань. Авторами роботи визначені дидактичні цілі даних матеріалів, які включають повторення вивченого матеріалу, закріплення знань і умінь студентів за даною темою, набуття навичок самостійної роботи, розвинення умінь роботи із спеціальною літературою.

Дані робочі зошити використовуються при вивченні основних розділів вищої математики. Доступ до них мають студенти в Інтернет ресурсі на сайті університету. Як приклад розглянутий розділ «Інтегральне числення». Однією з переваг у використанні даних дидактичних матеріалів є диференційований підхід у навчанні, що дозволяє здійснювати індивідуальний підхід до студентів, враховуючи їх різні здібності. Такі робочі зошити запропоновані студентам денної форми навчання для вивчення основних розділів курсу «Вищої математики». Надалі їх доцільно використовувати і для студентів заочної та дистанційної форми навчання.

Біографії авторів

Irina Shuda, Sumy State University

Shuda Irina. Doctor of Sciences in Physics and Mathematics. Docent.
Department of mathematical analysis and methods of optimization, Sumy State University, Sumy, Ukraine.
Education: Department of Mechanics and Mathematics, Vasily Karazin Kharkiv National University (M. Gorky Kharkiv State University), Kharkiv, Ukraine (1986).
Research area: Effect of hierarchy and self-similarity on self-organization of complex systems; new forms and methods for teaching mathematical disciplines.

Nataliia Оdarchenko, Sumy State University

Odarchenko Nataliia. Doctor of Philosophy (PhD), Docent.
Department of mathematical analysis and methods of optimization, Sumy State University, Sumy, Ukraine.
Education: Physics and Mathematics Faculty, Sumy A.S. Makarenko Pedagogical Institute (State University), Sumy, Ukraine (1981).
Research area: new forms and methods for teaching mathematical disciplines.

Посилання

Bobrytska V.I. Organizational and pedagogical conditions of self-educational competence of future high school teacher for

Postgraduate Studies/ V.I. Bobrytska // Process Teaching: Theory and Practice - 2010. - № 3 - P. 48 – 60. (In Ukrainian)

Kvіtka T.V. The content and structure of self education students in higher technical schools / T.V. Kvіtka // Pedagogy of Higher and Secondary schools - 2014. № 41 - P. 68-73. (In Ukrainian)

Korol V.M. Individual work of students at the university as a part of training of future professional / V.M. Korol, A.P. Savchenko // Organization of independent work / Ed. V.M. Korol, V.P. Musienko, N.T. Tokovoy. - Cherkasy: CSU, 2003. - P. 9-29. (In

Ukrainian)

Encyclopedia of Education / Acad. ped. Sciences of Ukraine; Chief Ed. V.G. Kremen. - K: Yrinkom Inter, 2008. -P. 804. (In Ukrainian)

Buryak V. Management of the students' independent work/ V. Buryak // High school. - 2001. - № 4-5. - P.48 - 52. (In Ukrainian)

Aleksyuk A.M. Students' independent work / A.M. Aleksyuk. - Kyiv: Lybid, 1998. - P. 433. (In Ukrainian)

Pidkasystyy I.F. Teaching Technology / I.F. Prokopenko, V.I. Evdokimov [ed. I.F. Prokopenko]. – Kh, Colegium, 2006. – P. 224. (In Ukrainian)

Опубліковано

29.09.2015

Як цитувати

Shuda, I., & Оdarchenko N. (2015). Робочі зошиті як засіб відтворювального методу навчання математики в університеті. Вісник Національного авіаційного університету, 64(3), 155–160. https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.9056

Номер

Розділ

Професійна освіта