Методика і результати ідентифікації моделі пілота при напівавтоматичному керуванні польотом

Автор(и)

  • Valerii Azarskov National Aviation University
  • Grygorii Rudyuk ANTONOV Company

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.8958

Ключові слова:

динамічний об’єкт, імітатор польоту, модель динаміки, об’єкт стабілізації, стохастична інформація, структурна ідентифікація

Анотація

Розглядається постановка етапу ідентифікації моделей дій пілота в контурі управління, методика, алгоритми й деякі результати його проведення на комплексі імітації польоту. Запропоновано новий підхід до ідентифікації моделей динаміки оператора в контурі управління рухомим об’єктом. Відмінності в основному пов’язані з багатоканальним розширенням традиційних моделей, що дозволяє значно більше враховувати саме біологічні властивості оператора.

Біографії авторів

Valerii Azarskov, National Aviation University

Azarskov Valerii. Doctor of Engineering. Professor.
Aerospace Control Systems Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.
Education: Kyiv Civil Aviation Engineers Institute, Kyiv, Ukraine (1968).
Research area: system identification, aircraft control systems, aviation and flight simulators and devices.

Grygorii Rudyuk, ANTONOV Company

Azarskov Valerii. Doctor of Engineering. Professor.
Aerospace Control Systems Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.
Education: Kyiv Civil Aviation Engineers Institute, Kyiv, Ukraine (1968).
Research area: system identification, aircraft control systems, aviation and flight simulators and devices.

Посилання

The modern theory of control systems / Ed. K.T. Leondesa. – M.: Mir, 1970. – 511 p. (In Russian).

Blokhin L.N. Optimal stabilization systems. – K.: "Technika", 1982. – 143 p. (In Russian).

Blokhin L.N. Synthesis of optimal robust systems in problems of ergonomics and stochastic stabilization // Cybernetics and Computer Science, 2000 – Vol. 122, – P. 28-50. (In Russian).

Azarskov V.N., Blokhin L.N., Zhiteckii L.S. Methodology of designing optimal stochastic stabilization systems. Monografіya. K.: NAU – 2006. – 432 p. (In Russian).

Azarskov V.N., Blokhin L.N., Burdin B.V. Pilot perception model of perturbed angular cabinmotion as a part of his information model. – M.: "Space Biology" – 1991. – Vol. 6. – P. 14-17. (In Russian).

Newton J.K., Gould L.A., Kayser. J. F. The theory of linear servo systems. – M.: FM, 1961. – 407 p. (In Russian).

Опубліковано

29.09.2015

Як цитувати

Azarskov, V., & Rudyuk, G. (2015). Методика і результати ідентифікації моделі пілота при напівавтоматичному керуванні польотом. Вісник Національного авіаційного університету, 64(3), 28–34. https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.8958

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування