Аналіз упровадження концепцій повітряного простору вільних маршрутів та навігації, заснованої на характеристиках, у європейській аеронавігаційній с

Автор(и)

  • Svetlana Pavlova National Aviation University
  • Alina Zadorozhnia National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.61.7583

Ключові слова:

безпека польотів, економічність, Євроконтроль, зональна навігація, ІКАО, навігація, заснована на характеристиках, навколишнє середовище, повітряний простір вільних маршрутів, пропускна спроможність

Анотація

Розглянуто питання забезпечення безпеки польотів, підвищення пропускної спроможності та економічної ефективності, зменшення впливу інтенсивності повітряного руху на навколишнє середовище. Проаналізова норозроблені міжнародними організаціями концепції повітряного простору вільних маршрутів та навігації, заснованої на характеристиках, у європейському регіоні та українській аеронавігаційній системі. Із результатіваналізу статистичних даних видно, що 12,5% країн-членів Євроконтролю впровадили концепцію повітряногопростору вільних маршрутів у верхньому повітряному просторі повністю, 17,5 % країн-членів Євроконтролю(Польща, Хорватія, Сербія, Чехія, Австрія, Німеччина та Фінляндія) частково. За даними Міжнародноїорганізації цивільної авіації показано, що шість країн упровадили процедури навігації, заснованої нахарактеристиках, для більш ніж 50 % злітно-посадкових смуг, п’ять країн упровадили ці процедури лише длядеяких аеродромів.

Біографії авторів

Svetlana Pavlova, National Aviation University

Pavlova Svetlana (1966). Doctor of Engineering. Associate Professor.Department of Air Navigation Systems, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.Education: Kyiv Construction Institute, Kyiv, Ukraine (1988).Research area: analysis and synthesis of nonlinear ergatic systems, critical technologies, nonlinear dynamic.

Alina Zadorozhnia, National Aviation University

Zadorozhnia Alina (1989). Postgraduate student.Department of Air Navigation Systems, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2013).Research area: analysis of air traffic management and flight safety trends, airspace use optimization.

Посилання

Airspace Change Proposal. Free Route Airspace Consultation. NATS-Stakeholders consultation – feedback. Issue 1. 2014.

Free Route Developments in Europe. EUROCONTROL. Ed.1. 2012.

ICAO Doc 9613. Performance Based Navigation (PBN) Manual. ICAO. 3d Edition. 2008.

Implementing of the Performance Based Navigation. Ukraine strategy and roadmap 2013-2015. Kyiv, 2013.

Eight-State Free Route Airspace project. Free Route Airspace Concept. EUROCONTROL. Ed. 2. 2002.

European Airspace Concept Handbook for PBN Implementation. EUROCONTROL. Ed. 3. 2013.

European ATS Route Network (ARN). Concept of Operations and Catalogue of Projects (Route Network Development Sub Group). EUROCONTROL. Version 7. 2011.

European Route Network Improvement Plan ARN Version 2013-2015. Catalogue of Airspace Projects. EUROCONTROL. Ed. 1. 2013.

European Single Sky Implementation (ESSIP) Plan. EUROCONTROL. Ed. 2013.

Kraus, Jakub. Free Route Airspace (FRA) in Europe. Prague: Czech Technical University. Faculty of Transportation. Department of Air Transportation. 2011.

PBN implementation progress. Actual [online]. Available from Internet: <http://www.icao.int/safety/pbn/Pages/DB-View.aspx#chartAnchor>

Опубліковано

10.12.2014

Як цитувати

Pavlova, S., & Zadorozhnia, A. (2014). Аналіз упровадження концепцій повітряного простору вільних маршрутів та навігації, заснованої на характеристиках, у європейській аеронавігаційній с. Вісник Національного авіаційного університету, 61(4), 28–35. https://doi.org/10.18372/2306-1472.61.7583

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування