Вейвлет-алгоритм для визначення дефектів підшипників у газотурбінному двигуні

Автор(и)

  • Sergiy Enchev National Aviation University, Kyiv, Ukraine
  • Sergiy Tovkach National Aviation University, Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.59.6798

Ключові слова:

вейвлет-скалограми і хребти, газотурбінний двигун, дефекти підшипників, комплексний вейвлет Морле

Анотація

Розглянуто систему виявлення зароджуваних дефектів підшипників у газотурбінних двигунах за рахунок підвищення надійності та ремонтопридатності літака. Описано діагностичну систему підшипників газотурбінного двигуна, яка об'єднує інформацію з різних сучасних методів аналізу вібрації для досягнення надійного їх стану. Наведено обчислювальний алгоритм для визначення потужності коливання частоти і гармонік із використанням вейвлет-перетворення. Показано, що неперервне вейвлет-перетворення з використанням комплексного вейвлета Морле можливо застосовувати  для виявлення гармонік, які подані в потужності сигналу. Алгоритм виявлення частоти розроблено з вейвлет-скалограм і хребтів. Зазначено, що необхідною умовою є розрізнення сусідніх частот. Запропоновано метод миттєвої частотної ідентифікації для визначення компонентів частот. Алгоритм на основі дискретного вейвлет-перетворення використано для зменшення  шуму вейвлет-хребтів.

Біографії авторів

Sergiy Enchev, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Enchev Sergiy (1979). Candidate of Engineering. Associate Professor.
Automation and Energy Management Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.
Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2002).
Research area: methods of synthesis and diagnostics of power systems control aircraft

Sergiy Tovkach, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Tovkach Sergiy (1989). Postgraduate student.
Automation and Energy Management Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.
Education: Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytsky, Cherkasy, Ukraine (2011).
Research area: the automated processing of measurement data in electronic control systems of aircraft gas turbine engine.

Посилання

Berezhnoy, V.Y.; Degtyarev, O.D.; Kudin, M.M.; Saveliev, O.P. The use of modern methods of analysis for the study of non-stationary signals for vibration GTE on ransients.Aerospace engineering and technology. 2008. N 10 (57). P. 184–187 (in Russian).

Carmona, R. A.; Hwang, W. L.; Torresan, B. Characterization of signals by the ridges of their wavelet transforms. IEEE Transactions on Signal Processing. 2005. Vol. 45, N 10. P. 2586–2590.

Defect detection of rolling bearings (translated materials of company IRD). Available from Internet: <http://www.vibration.ru/obnar_defekt.shtml> (in Russian).

Huang, S.-J.; Hsieh, C.-T.; Huang, C.-L. Application of Morlet wavelets to supervise power system disturbances. IEEE Transactions on Power Delivery. 2009. Vol. 14, N. 1. P. 235–241.

Pham, V. L.;Wong, K. P. Wavelet-transform-based algorithm for harmonic analysis of power system waveforms. IEE Proceedings: Generation, Transmission and Distribution. 2007. Vol. 146, N 3. P. 249–254.

Sinyakov, A. N.; Shamayrdanov, F. A. Automatic control system of aircraft and propulsion systems. Mechanical engineering. 1991. P. 320 (in Russian).

Tereshchenko, J. M.; Kulik, M. S.; Panin, V. V. Theory of aviation gas turbine engine. 2005. P. 500 (in Russian).

Zhernakov S. V. Algorithms for control and diagnostics of aircraft gas turbine engine conditions onboard implementation based on neural network technology. 2010. N 3 (38). P. 42-56 (in Russian).

Опубліковано

04.07.2014

Як цитувати

Enchev, S., & Tovkach, S. (2014). Вейвлет-алгоритм для визначення дефектів підшипників у газотурбінному двигуні. Вісник Національного авіаційного університету, 59(2), 88–96. https://doi.org/10.18372/2306-1472.59.6798

Номер

Розділ

Сучасні авіаційно-космічні технології