Синтез керування кінематикою повітряного корабля у «великому»

Автор(и)

  • Svetlana Pavlova National Aviation University, Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.58.6664

Ключові слова:

автономність, біфуркація, інваріантність, літальний апарат, нелінійний об’єкт, реконфигуруюча технологія

Анотація

Розглянуто актуальну проблему сучасності – синтез надійних алгоритмів керування складними рухливими об’єктами та складними динамічними нелінійними процесами. Показано, що застосування реконфігуруючої технології для вирішення завдання керування складним нелінійним об’єктом у максимально можливій області його станів дозволить максимально використовувати технологічний ресурс, закладений у його конструкцію. Описано пряме завдання, коли відповідно до моделі реального об’єкта синтезується віртуальний об’єкт з автономною організацією керувань, його віртуальна область станів і віртуальна область керувань та зворотне завдання, коли відповідно до віртуального об’єкту та віртуальних керувань синтезуються реальні керування реальним об’єктом (літальним апаратом). Наведено вирішення прямого та зворотного завдань, які з урахуванням умов коректності завдання базуються на функціональних рівняннях абсолютної інваріантності та шукаються комп’ютерним методом. Зазначено, що алгоритм вирішення даних завдань є рекурентною процедурою пошуку всіх розв’язків системи істотно нелінійних алгебраїчних рівнянь для кожного моменту часу.

Біографія автора

Svetlana Pavlova, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Pavlova Svetlana (1966). Doctor of Engineering. Associate Professor.

Air Navigation Systems Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: Kyiv Construction Institute, Kyiv, Ukraine.(1988).

Research area: analysis and synthesis of nonlinear ergatic systems, critical technologies, nonlinear dynamic.

Посилання

Casanova, V. ; Salt, J. Multirate control implementation for an integrated communication and control system. Control Engineering Practice. 2003. Vol. 11. P 1335–1348.

Daryin, A.N.; Kurzhanski, A.B. Nonlinear Control Synthesis under Double Constraints. Proceedings of 16th World Congress IFAC. Prague, Czech. 2005. 6 р.

Devis, R. The human operator us a single channel information system. Quarterly journal of experi¬mental psychology. 1957. Vol 9, N 3. P. 119–129.

Dynamics of maneuverable aircrafts on modes of flight with the big angles of attack. Review of Branch of the Scientific and technical Information of the Central Aerohydrodynamic Institute. Moscow. 1979. N 558. 124 p. (in Russian).

Gorbatenko, S.A.; Makashov, E.M.; Polushkin, Yu.F.; Sheftel, L.V. Calculation and the analysis of aircrafts motion. Engineering Handbook. Moscow, Mashynostroenie. 1971. 352 p. (in Russian).

Krotov, V.F.; Kurzhanski, A.B. National Achievements in control theory (The Aerospace Perspective). 2004. Electronic resource. Available from Internet: <http://aca2004.aanet.ru.004.pdf>.

Mс. Ruer, D.T.; Сrendel, E.S. The Man-machine System Conception. Proceedings Institute Radio Engrs. 1962. N 5. P. 23-29.

Ostoclavskiy, I.V.; Strazheva, I.V. Dynamics of flight. An aircrafts trajectory. Moscow, Mashynostroenie. 1969. 499 p. (in Russian).

Pavlov,V.V. The beginnings of ergatic systems theory. Kyiv, Naukova Dumka. 1975. 240 p. (in Russian).

Pavlov, М.V.; Pavlova, S.V. Concept “a phase of a differential cone of inclusion”. Cybernetics and computer facilities. 2003. Release 140. P. 3–11. (in Russian).

Pavlov, V.V.; Pavlova, S.V. Phase analysis of vector fields of dynamic systems of balance type. Cybernetics and computer facilities. 2003. Release 141: P. 58–69. (in Russian).

Pavlova, S.V. Bifurcation property of control functions of aircrafts. Materials of VІII international scientific and technical conference “AVIA-2007”. 2007. Vol. 1. P. 21.52–21.54 (in Russian).

Pavlova, S.V. Model of cones of aircraft motion. Proceedings of the National Aviation University. 2003. N 3-4. P. 89–92 (in Ukrainian).

Pavlova, S.V. Topological estimation of functionality of controlled aerodynamic aircraft system quality. Proceedings of the National Aviation University. 2005. N 1. P. 48–54 (in Ukrainian).

Salt, J.; Albertos, P. Model–based multirate controllers design. IEEE Transactions on Control Systems Technology. 2005. Vol. 13. N. 6. P. 988–997.

Опубліковано

25.06.2014

Як цитувати

Pavlova, S. (2014). Синтез керування кінематикою повітряного корабля у «великому». Вісник Національного авіаційного університету, 58(1), 17–25. https://doi.org/10.18372/2306-1472.58.6664

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування