Метод ідентифікації авіаційних подій сучасного літального апарата на основі нечітких моделей
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.57.5533Ключові слова:
авіаційна подія, катастрофічна ситуація, лінгвістичні змінні, літак, надзвичайна ситуація, нечіткий алгоритм, нормальна ситуація, складна ситуація, ускладнення умов польоту, функція належностіАнотація
Запропоновано методику ідентифікації авіаційних подій. Розглянуто ситуації, коли вихідна інформація, яка характеризує стан літального апарата, задається нечітко на числові та лінгвістичні змінні. Прості відносини між змінними описано за допомогою нечітких висловлювань, а складні відносини між поняттями з нечіткими алгоритмамиПосилання
Anodina, T.G.; Kuznetsov, A.A.; Markovich, Ye.D. 1992. Automation of air traffic control. Moscow, Transport (in Russian).
Borisov, A.N.; Krumberg, O.A.; Fedorov, I.P. 1990. Decision making based on fuzzy models. Riga, Zinatne. 184 p. (in Russian).
Burdun, I.Y. 1998. The intelligent situational awareness and forecasting environment. The S.A.F.E. Concept. A Case Study (Paper 981223). Proceedings of 1998 Advances in Flight Safety Conference and Exhibition, April 6-8, 1998, Daytona Beach, FL (P-321). SAE: 131144.
Burdun, I.Y.; Parfentyev, O.M. 1999. Fuzzy Situational Tree-Networks for Intelligent Flight Support. Int. Journal of Engineering Applications of Artificial Intelligence. Vol. 12: 523541.
Federal Aviation Rules AP-23. Electronic resource. Available from Internet: <http://www. avion.ru/info/docs/doc_ruslaw/ap23/23.html>.
Zubkov, B.V.; Minaev, Ye.R. 1987. Flight safety foundation. Moscow, Transport. 143 p. (in Russian)
Borisov, A.N.; Krumberg, O.A.; Fedorov, I.P. 1990. Decision making based on fuzzy models. Riga, Zinatne. 184 p. (in Russian).
Burdun, I.Y. 1998. The intelligent situational awareness and forecasting environment. The S.A.F.E. Concept. A Case Study (Paper 981223). Proceedings of 1998 Advances in Flight Safety Conference and Exhibition, April 6-8, 1998, Daytona Beach, FL (P-321). SAE: 131144.
Burdun, I.Y.; Parfentyev, O.M. 1999. Fuzzy Situational Tree-Networks for Intelligent Flight Support. Int. Journal of Engineering Applications of Artificial Intelligence. Vol. 12: 523541.
Federal Aviation Rules AP-23. Electronic resource. Available from Internet: <http://www. avion.ru/info/docs/doc_ruslaw/ap23/23.html>.
Zubkov, B.V.; Minaev, Ye.R. 1987. Flight safety foundation. Moscow, Transport. 143 p. (in Russian)
Downloads
Опубліковано
21.01.2014
Як цитувати
Agayev, N. B. oqlu, & Agamalieva, J. A. qizi. (2014). Метод ідентифікації авіаційних подій сучасного літального апарата на основі нечітких моделей. Вісник Національного авіаційного університету, 57(4), 42–47. https://doi.org/10.18372/2306-1472.57.5533
Номер
Розділ
Сучасні авіаційно-космічні технології
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).