ОЦІНЮВАННЯ ЮЗАБІЛІТІ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5484Ключові слова:
електронні засоби навчального призначення, користувачі, людино-комп’ютерна взаємодія, методи оцінки юзабіліті, юзабілітіАнотація
Обґрунтувано необхідність оцінки юзабіліті електронних засобів навчального призначення. Визначено поняття юзабіліті, параметри, що необхідні для проведення відповідної оцінки юзабіліті електронних засобів навчального призначення, основні методи оцінки юзабіліті, критерії, за якими потрібно проводити цю оцінку, складові юзабіліті – технічна і дидактична. Установлено, що оцінка юзабіліті електронних засобів навчального призначення є невід’ємною і важливою складовою розробки життєвого циклу цих самих засобів і систем. Показано, що оцінка юзабіліті дає можливість створення таких систем електронного навчання, які будуть спрямовані на підтримку своїх користувачів, а саме того, хто навчає, і того, хто навчається. Зазначено, що розробка відповідної методики оцінки юзабіліті систем електронного навчання є ключем до створення ефективних, продуктивних і «високопридатних» навчальних систем.
Посилання
Asdi, A.K.; Daniels, B.H. 2000. Special interest group: “learnability” testing in learner-centered design. Extended abstracts on Human Factors in Computing Systems CHI 00, The Hague. 1–6 April. 309 p.
Dringus, L. 1995. An iterative usability evaluation procedure for interactive online courses. J Int Instr Dev 7(4): 10–14.
International Organisation for Standardisation. 1998. ISO 9241: Software Ergonomics Requirements for office work with visual display terminal (VDT), Geneva, Switzerland.
International Organisation for Standardisation. 1999. ISO 13407: Human-centered design process for interactive systems, Geneva, Switzerland.
Norman, D. 1993. Things that make us smart: defending human attributes in the age of the machine. Perseus Publishing, Cambridge, MA.
Parlangeli, O.; Marchigiani, E.; Bagnara, S. 1999. Multimedia system in distance education: effects on usability. Interacting Comput 12: 37–49.
Silius, K.; Tervakari, A. 2003. The usefulness of web-based learning environments. Proceeding of the International Conference on Network Universities and e-learning, Valencia, Spain, 8–9 May 2003.
Squire, D.; Preece, J. 1996. Usability and learning: evaluating the potential of educational software. Comput Educ 27(1): 15–22.
Wong, B.; Nguyen, T.T.; Chang, E.; Jayaratna, N. 2003. Usability metrics for e-learning. workshop on human computer interface for semantic web and web applications. 3–7 November, 2003, Catania, Sicily, Italy, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg New York, Germany, LNCS N 2889: 235–252.
Zaharias, P.; Vasslopoulou, K.; Poulymenakou, A. 2002. Designing on-line learning courses: implications for usability. – Available from Internet: <http://www.japit.org/zaharias_etal02.pdf>.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).