ФОЛЬГОВИЙ СЕНСОР ВТОМИ ДЛЯ СИСТЕМ «STRUCTURAL HEALTH MONITORING»
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5436Ключові слова:
деформаційний рельєф, фольговий сенсор втоми, циклічне навантажуванняАнотація
Розглянуто концепцію фольгового сенсора втомного пошкодження, про втомне пошкодження якого свідчить деформаційний рельєф поверхні. Застосовано кількісний параметр насиченості деформаційного рельєфу, який визначається комп’ютеризованим оптичним контролем. Експериментально доведено можливість моніторингу втомного пошкодження металевих конструкцій за допомогою фольгових сенсорів втоми. Описано шляхи керування чутливістю сенсорівПосилання
Акустико-эмиссионный контроль процесса разрушения образцов из авиаматериалов и элементов авиационных конструкций / Л.Н Степанова, Н.М. Пестов, В.Н. Чаплыгин и др. // ФГУП. Сибирский НИИ авиации им. Чаплыгина. Контроль. Диагностика. – 2002. – № 2. – С. 1924.
Безлюдько Г.Я. Експлуатаційний контроль втомного стану і ресурсу металоконструкції неруйнівним магнітним (коерцітиметричним) ме-тодом / Г.Я. Безлюдько // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. –2003. – № 2. – C. 2026.
Вимоги до діагностичних параметрів при неруйнівному контролі втоми елементів авіаційних конструкцій / М.В. Карускевич, О.Ю. Кор-чук, Т.П. Маслак та ін. // Вісник НАУ. – 2011. – № 2. – С. 110114.
ГОСТ 61873. Фольга алюминиевая для технических целей. Технические условия. Москва.
Карускевич М.В. Методологія визначення відпрацювання ресурсу літальних апаратів за параметрами деформаційного рельєфу поверхні конструктивних елементів та зразків-свідків: дисертація на здобуття вченого ступеня д-ра техн. наук: 05.07.02 / Карускевич Михайло Віталійович. – К., 2012. – 305 с.
Кириленко А.Б. Дискретные процессы усталостного разрушения алюминиевого материала Д16АТВ: диссертация на соиск. уч. степени канд. техн. наук: 01.02.06 «Динамика, прочность машин, приборов и аппаратуры» / А.Б. Кириленко. – Киев, 1985. – 159 c.
Скальський В.Р. Оцінка накопичення об`ємної пошкоджуваності твердих тіл за сигналами акустичної емісії / В.Р. Скальський // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. – 2003. – № 4. – C. 2935.
Структурно-чувствительный сенсор усталости авиационных конструкций / С.Р. Игнатович, М.В. Карускевич, Т.П. Маслак, Д.Н. Костенюк // Вісник Тернопільського національного техніч-ного університету. – 2011. – Спецвипуск. Ч. 1. – С. 178–182.
Karuskevich, M.; Karuskevich, O.; Maslak, T.; Schepak, S. 2012. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. N 39: 116–121.
Karuskevich, M.V.; Radchenko, A.I.; Za-simchuk, E.E. 1993. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. Vol. 15. N 12: 12811283.
References
Stepanova, L.N.; Pestov, N.M.; Chaplihyn, V.N. et al. 2002. Acoustic-emission control of the destruction process of the aviation materials samples and components of aircraft structures. Siberian research institute of aviation. Control. Diagnostic. N 2: 1924 (in Russian).
Bezludko, G.Ya. 2003. Operational control of fatigue and service life of metal constructions by nondestructive magnetic method. Technical diagnostics and non-destructive testing. N 2: 2026 (in Ukrainian).
Karuskevych, M.V.; Korchuk, O.Yu.; Maslak, T.P. et al. 2011. Requirements for diagnostic parameters at fatigue nondestructive testing of aircraft structures elements. Proceedings of National Aviation University. N 2: 110114 (in Ukrainian).
State Standard 61873 Aluminum foil for technical goals. Specifications. Moscow (in Russian).
Karuskevich, M.V. 2012. Methodology of the assessment of service life exhausting by the parameters of the deformation relief of structural components and fatigue sensors. Thesis for the Doctor of science: 05.07.02. Кyiv. 305 p. (in Ukrainian).
Kirilenko, A.B. 1985. Discrete processes of fatigue failure of the aluminium alloy D16ATV. Thesis for PhD degree: 01.02.06 “Dynamics, strength of machines, instrument and apparatus”. Kyiv. 159 p. (in Russian).
Skalsky, V.R. 2003. Assessment of the three dementional damage accumulation by acoustic emission signals. Technical diagnostics and non-destructive testing. N 4: 2935 (in Ukrainian).
Ignatovich, S.R.; Karuskevich, M.V.; Maslak, Т.P.; Kostenyuk, D.M. 2011. Structurally-sensitive sensor of aircraft fatigue. Proccedings of Ternopil National Technical University. Special Issue. Part 1: 178182 (in Russian).
Karuskevich, M.; Karuskevich, O.; Maslak, T.; Schepak, S. 2012. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. N 39: 116–121.
Karuskevich, M.V.; Radchenko, A.I.; Zasimchuk, E.E. 1993. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. Vol. 15. N 12: 12811283.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).