ФОЛЬГОВИЙ СЕНСОР ВТОМИ ДЛЯ СИСТЕМ «STRUCTURAL HEALTH MONITORING»

Автор(и)

  • М. В. Карускевич Національний авіаційний університет
  • О. Ю. Корчук Національний авіаційний університет
  • М. В. Лісовська Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5436

Ключові слова:

деформаційний рельєф, фольговий сенсор втоми, циклічне навантажування

Анотація

Розглянуто концепцію фольгового сенсора втомного пошкодження, про втомне пошкодження якого свідчить деформаційний рельєф поверхні. Застосовано кількісний параметр насиченості деформаційного рельєфу, який визначається комп’ютеризованим оптичним контролем. Експериментально доведено можливість моніторингу втомного пошкодження металевих конструкцій за допомогою фольгових сенсорів втоми. Описано шляхи керування чутливістю сенсорів

Біографії авторів

М. В. Карускевич, Національний авіаційний університет

Карускевич Михайло Віталійович. Доктор технічних наук. Старший науковий співробітник. Професор.

Кафедра конструкції літальних апаратів, Національний авіаційний університет, Київ, Україна.

Освіта: Київський інститут інженерів цивільної авіації, Київ, Україна (1980).

Напрям наукової діяльності: втома авіаційних конструкцій

О. Ю. Корчук, Національний авіаційний університет

Корчук Олена Юріївна. Кандидат технічних наук. Старший науковий співробітник. Доцент.

Кафедра філологічних та природничих дисциплін, Національний авіаційний університет, Київ, Україна.

Освіта: Київський політехнічний інститут, Київ, Україна (1992).

Напрям наукової діяльності: експериментальне дослідження втоми авіаційних конструкцій

М. В. Лісовська, Національний авіаційний університет

Лісовська Mарьяна Володимирівна. Студентка.

Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Посилання

Акустико-эмиссионный контроль процесса разрушения образцов из авиаматериалов и элементов авиационных конструкций / Л.Н Степанова, Н.М. Пестов, В.Н. Чаплыгин и др. // ФГУП. Сибирский НИИ авиации им. Чаплыгина. Контроль. Диагностика. – 2002. – № 2. – С. 1924.

Безлюдько Г.Я. Експлуатаційний контроль втомного стану і ресурсу металоконструкції неруйнівним магнітним (коерцітиметричним) ме-тодом / Г.Я. Безлюдько // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. –2003. – № 2. – C. 2026.

Вимоги до діагностичних параметрів при неруйнівному контролі втоми елементів авіаційних конструкцій / М.В. Карускевич, О.Ю. Кор-чук, Т.П. Маслак та ін. // Вісник НАУ. – 2011. – № 2. – С. 110114.

ГОСТ 61873. Фольга алюминиевая для технических целей. Технические условия.  Москва.

Карускевич М.В. Методологія визначення відпрацювання ресурсу літальних апаратів за параметрами деформаційного рельєфу поверхні конструктивних елементів та зразків-свідків: дисертація на здобуття вченого ступеня д-ра техн. наук: 05.07.02 / Карускевич Михайло Віталійович. – К., 2012. – 305 с.

Кириленко А.Б. Дискретные процессы усталостного разрушения алюминиевого материала Д16АТВ: диссертация на соиск. уч. степени канд. техн. наук: 01.02.06 «Динамика, прочность машин, приборов и аппаратуры» / А.Б. Кириленко. – Киев, 1985. – 159 c.

Скальський В.Р. Оцінка накопичення об`ємної пошкоджуваності твердих тіл за сигналами акустичної емісії / В.Р. Скальський // Техническая диагностика и неразрушающий контроль. – 2003. – № 4. – C. 2935.

Структурно-чувствительный сенсор усталости авиационных конструкций / С.Р. Игнатович, М.В. Карускевич, Т.П. Маслак, Д.Н. Костенюк // Вісник Тернопільського національного техніч-ного університету. – 2011. – Спецвипуск. Ч. 1. – С. 178–182.

Karuskevich, M.; Karuskevich, O.; Maslak, T.; Schepak, S. 2012. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. N 39: 116–121.

Karuskevich, M.V.; Radchenko, A.I.; Za-simchuk, E.E. 1993. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. Vol. 15. N 12: 12811283.

References

Stepanova, L.N.; Pestov, N.M.; Chaplihyn, V.N. et al. 2002. Acoustic-emission control of the destruction process of the aviation materials samples and components of aircraft structures. Siberian research institute of aviation. Control. Diagnostic. N 2: 1924 (in Russian).

Bezludko, G.Ya. 2003. Operational control of fatigue and service life of metal constructions by nondestructive magnetic method. Technical diagnostics and non-destructive testing. N 2: 2026 (in Ukrainian).

Karuskevych, M.V.; Korchuk, O.Yu.; Maslak, T.P. et al. 2011. Requirements for diagnostic parameters at fatigue nondestructive testing of aircraft structures elements. Proceedings of National Aviation University. N 2: 110114 (in Ukrainian).

State Standard 61873 Aluminum foil for technical goals. Specifications. Moscow (in Russian).

Karuskevich, M.V. 2012. Methodology of the assessment of service life exhausting by the parameters of the deformation relief of structural components and fatigue sensors. Thesis for the Doctor of science: 05.07.02. Кyiv. 305 p. (in Ukrainian).

Kirilenko, A.B. 1985. Discrete processes of fatigue failure of the aluminium alloy D16ATV. Thesis for PhD degree: 01.02.06 “Dynamics, strength of machines, instrument and apparatus”. Kyiv. 159 p. (in Russian).

Skalsky, V.R. 2003. Assessment of the three dementional damage accumulation by acoustic emission signals. Technical diagnostics and non-destructive testing. N 4: 2935 (in Ukrainian).

Ignatovich, S.R.; Karuskevich, M.V.; Maslak, Т.P.; Kostenyuk, D.M. 2011. Structurally-sensitive sensor of aircraft fatigue. Proccedings of Ternopil National Technical University. Special Issue. Part 1: 178182 (in Russian).

Karuskevich, M.; Karuskevich, O.; Maslak, T.; Schepak, S. 2012. Extrusion/intrusion structures as quantitative indicators of accumulated fatigue damage. International Journal of Fatigue. N 39: 116–121.

Karuskevich, M.V.; Radchenko, A.I.; Zasimchuk, E.E. 1993. Single-crystal as an indicator of fatigue damage. Fatigue Fract. Engng. Mater. Struct. Vol. 15. N 12: 12811283.

Опубліковано

12.05.2013

Як цитувати

Карускевич, М. В., Корчук, О. Ю., & Лісовська, М. В. (2013). ФОЛЬГОВИЙ СЕНСОР ВТОМИ ДЛЯ СИСТЕМ «STRUCTURAL HEALTH MONITORING». Вісник Національного авіаційного університету, 55(2), 117–122. https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5436

Номер

Розділ

Сучасні авіаційно-космічні технології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають