БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ НА КІЛЬЦЕВИХ ПЕРЕТИНАХ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5418Ключові слова:
вулично-дорожня мережа, дорожньо-транспортна пригода, кільцевий перетин, кільцевий рух, перетин вулиць і доріг, транспортний потікАнотація
Розглянуто основні питання виникнення дорожньо-транспортних пригод на вулично-дорожній мережі міст. Показано, що ріст автомобілізації і невідповідність центральних частин міста вимогам сучасних транспортних засобів створюють передумови для збільшення дорожньо-транспортних пригод, а найбільш аварійними є перетини магістральних вулиць районного значення. Проаналізовано особливості підвищення безпеки дорожнього руху та зниження нещасних випадків на перетинах вулиць і доріг. Зазначено, що для розробки комплексу заходів по підвищенню безпеки дорожнього руху на перетинах необхідно знати ступінь їх безпеки. Визначено, що перетини автомобільних доріг значно знижують пропускну здатність, створюють значні затримки транспортних потоків, у результаті чого вони стають місцями підвищеної концентрації автомо-більних викидів, шумового та іншого негативного впливу на навколишнє середовище.Посилання
Агасьянц А.А. Развитие сети автомобильных магистралей в крупнейших городах. Транспортно-градостроительные проблемы: монография / А.А. Агасьянц. – Москва: Издательство АСВ, 2010. – 248 с.
Бабков В.Ф. Дорожные условия и безопасность движения / В.Ф. Бабков. – Москва: Транс-порт, 1993. – 271 с.
Білятинський О.А. Безпека руху на трисмугових дорогах / О.А Білятинський, В.М. Кисляков, Л.М. Зільбербранд // Автомобільні дороги і дорожнє будівництво: науково-технічний збірник. – Київ: Будівельник, 1972. Випуск IX. – С. 710.
Гольц Г.А. Исследование закономерностей развития сети местных автомобильных дорог / Г.А. Гольц. – Москва: ИКТП, 1971. – 96 с.
Гохман В.А. Пересечения и примыкания автомобильных дорог: учебное пособие для автомобильно-дорожних спец. вузов. 2-е изд. / В.А. Гохман, В.М. Визгалов, М.П. Поляков. Москва: Высшая школа, 1989. 319 с.
Лобанов Е.М. Проектирование и изыскание пересечений автомобильных дорог / Е.М. Лобанов. – Москва: Транспорт, 1972. 232 с.
Михайлов А.Ю. Современные тенденции проектирования и реконструкции улично-дорожных сетей городов / А.Ю. Михайлов, И.М. Го-ловных. Новосибирск: Наука, 2004. 267 с.
Сигаев А.В. Проектирование улично-дорожной сети / А.В. Сигаев. – Москва: Строй-издат, 1978. – 283 с.
Толок А.В. Містобудівні методи підвищення безпеки міського руху на вулично-дорожній мережі (на прикладі міст Донецької області): дисертація кандидата технічних наук / А.В. То-лок. Київ: КНУБА, 2009. 198 с.
Фишельсон М.С. Городские пути сооб-щения / М.С. Фишельсон. Москва: Высшая школа, 1980. 296 с.
Чумаков Д.Ю. Проектирование элементов малых кольцевых пересечений в населенных пунктах: диссертация кандидата технических наук / Д.Ю. Чумаков. – Волгоград, 2007. 187 с.
Brilon, W.; Stuve, B. 1993. Drews Siecherhiet und Leistungfähigkeit von Kreisverkeehrsplätyen. FE Nr. 77359/91. Lehrstuhl für Verkehrswesen, Ruhr-Universität Bochum.
Brüde, U.; Larsson, J. 1985. Korsning-sätgarder vidtagna inom vägförvaltningarnas tratiksäkerhetsarbete. Itegressions - och ätgärdselkkter. VTI-rapport 292. Statens väg- och tralikinstitut (VTI). Linköping.
Flannery, A.; Datta, T.K. 1996. Modern Roundabouts and Traffic Crash Experience in United States. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1553: 103109.
Lalani, U.; Walker, D. 1981. Correlating accidents and volumes at intersections and on urban arterial street segments. Traffic Engineering and Control. Vol. 22, N 6: 359363.
McDonald; Hounsell, N.B.M. 1988. Urban network traffic control. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part I. Journal of Systems and Control Engineering. 215, (4).
Minnen, J. Van; Slop, M. 1994. Concept-ontwerpeisen duurzaam-veilig wegennet. [Draft design criteria for a sustainably safe road network]. R-94-11. SWOV Institute for Road Safety Research, Leidschendam.
Nygaard, H.C. 1988. Erfaringer med rundkjoringer i Akershus. Statens vegvesen Akershus, Oslo.
Schoon, C.; Van Minnen, J. 1993. Accidents on Roundabouts. II. Second Study into the Road Hazard presented by Roundabouts, particularly with regard to Cyclists and Moped Riders. R-93-16. The Netherlands: SWOV Institute for Road Safety Research.
Ahasiants, A.A. 2010. The development of the network of highways in the largest cities. Transport and urban planning issues. Monograph. Moscow, Publishing ASV. 248 p. (in Russian).
Babkov, V.F. 1993. Road conditions and traffic safety. Moscow, Transport. 271 p. (in Russian).
Biliatynskyi, O.A.; Kisliakov, V.M.; Zіlberbrand, L.M. 1972. Road safety on the three-lane roads. Scientific and technical articles “Roads and Buiding”. Kyiv, Constructor. Publication IX: 710 (in Ukrainian).
Holts, H.A. 1971. The investigation of the development of a network on the local roads. Moscow, IKTP. 96 p. (in Russian).
Hohman, V.A.; Vizgalov, V.M.; Polyakov, M.P. 1989. Intersections and junctions of roads. A manual for the auto-road spec. universities. 2nd ed. Moscow, Higher School. 319 p. (in Russian).
Lobanov, E.M. 1972. Designing and research of intersections of roads. Moscow, Transport, 232 p. (in Russian).
Mykhailov, A.Yu.; Golovnykh, I.M. 2004. Modern tendencies in design and reconstruction of the road networks of cities. Novosibirsk, Science. 267 p. (in Russian).
Syhaiev, A.V. 1978. Engineering of the road network. Moscow, BuildPub. 283 p. (in Russian).
Tolok, A.V. 2009. Urban methods of safety improvement of urban traffic on the road network (for example, cities in Donetsk region). Ph.D. thesis. Kyiv, KNUBA. 198 p. (in Ukrainian).
Fishelson, M.S. 1980. Urban traffic routes. Moscow, Higher School. 296 p. (in Russian).
Chumakov, D.Yu. 2007. Designing the ele-ments of small roundabouts in the settlements. Ph.D. thesis. Volgograd. 187 p. (in Russian).
Brilon, W.; Stuve, B. 1993. Drews Siecherhiet und Leistungfähigkeit von Kreisverkeehrsplätyen. FE Nr. 77359/91. Lehrstuhl für Verkehrswesen, Ruhr-Universität Bochum.
Brüde, U.; Larsson, J. 1985. Korsning-sätgarder vidtagna inom vägförvaltningarnas tratiksäkerhetsarbete. Itegressions - och ätgärdselkkter. VTI-rapport 292. Statens väg- och tralikinstitut (VTI). Linköping.
Flannery, A.; Datta, T.K. 1996. Modern Roundabouts and Traffic Crash Experience in
United States. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1553: 103109.
Lalani, U.; Walker, D. 1981. Correlating accidents and volumes at intersections and on urban arterial street segments. Traffic Engineering and Control. Vol. 22, N 6: 359363.
McDonald; Hounsell, N.B.M. 1988. Urban network traffic control. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part I. Journal of Systems and Control Engineering. 215, (4).
Minnen, J. Van; Slop, M. 1994. Concept-ontwerpeisen duurzaam-veilig wegennet. [Draft design criteria for a sustainably safe road network]. R-94-11. SWOV Institute for Road Safety Research, Leidschendam.
Nygaard, H.C. 1988. Erfaringer med rundkjoringer i Akershus. Statens vegvesen Akershus, Oslo.
Schoon, C.; Van Minnen, J. 1993. Accidents on Roundabouts. II. Second Study into the Road Hazard presented by Roundabouts, particularly with regard to Cyclists and Moped Riders. R-93-16. The Netherlands: SWOV Institute for Road Safety Research.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).