ОЦІНЮВАННЯ ДОПУСТИМИХ БОКОВИХ ВІДХИЛЕНЬ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ НА ЕТАПІ ЗАХОДУ НА ПОСАДКУ

Автор(и)

  • В. П. Харченко Національний авіаційний університет
  • К. М. Тапіа Національний авіаційний університет
  • О. В. Швець ПрАТ Авіакомпанія «АероСвіт», Міжнародний аеропорт Бориспіль

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5402

Ключові слова:

бокові відхилення, коригувальний маневр, посадка

Анотація

Показано, що виконання успішного заходу на посадку залежить від діапазону допустимих бокових відхилень і точності стабілізації повітряного корабля на траєкторії посадки. Зазначено, що у точці переходу на візуальний політ повітряний корабель може мати відхилення від лінії посадки. Розглянуто бокові відхилення повітряного корабля від траєкторії посадки у горизонтальній площині, коли для приземлення в заданому місці злітно-посадкової смуги виникає необхідність у корегуючому маневрі. Визначено, що для забезпечення безпеки польотів в певних метеорологічних умовах необхідно врахувати дистанцію потрібного корегуючого маневру. Розглянуто величину бокового відхилення повітряного корабля від траєкторії посадки, яка може бути виправлена при маневруванні після прольоту точки мінімуму. Проаналізовано отримані графіки, з яких видно, що менша швидкість повітряного корабля при заході на посадку забезпечує більший резерв часу пілотові, результатом чого є збільшення дистанції маневрування для усунення бокових відхилень повітряного корабля

Біографії авторів

В. П. Харченко, Національний авіаційний університет

Харченко Володимир Петрович (1946). Доктор технічних наук. Професор. Заслужений діяч науки і техніки України. Лауреат Державної премії України. Проректор з наукової роботи, Національний авіаційний університет, Київ, Україна. Завідувач кафедри аеронавігаційних систем, Національний авіаційний університет, Київ, Україна. Освіта: Київський інститут інженерів цивільної авіації, Київ, Україна (1967). Напрям наукової діяльності: ефективність соціотехнічних систем, зв’язок, навігація, спостереження за повітряним рухом.

К. М. Тапіа, Національний авіаційний університет

Тапіа Катерина Миколаївна. Аспірант.

Кафедра аеронавігаційних систем, Національний авіаційний університет, Київ, Україна.

Старший диспетчер. Відділ навігаційного забезпечення, ЗАТ Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України», Київська область, Україна.

Освіта: Державна льотна академія України, Кіровоград, Україна (2011).

Напрям наукової діяльності: навігація та керування повітряним рухом.

О. В. Швець, ПрАТ Авіакомпанія «АероСвіт», Міжнародний аеропорт Бориспіль

Швець Олександр Вікторович. Кандидат технічних наук. Командир повітряного корабля Boeing 767-300ER. ПрАТ Авіакомпанія «АероСвіт», Міжнародний аеропорт Бориспіль, Київська область, Україна. Освіта: Кіровоградське вище льотне училище цивільної авіації, Кіровоград, Україна (1993). Напрям наукової діяльності: безпека польотів.

Посилання

Белогородский С.Л. Автоматизация управления посадкой самолета: учебное пособие / С.Л. Белогородский. Москва: Транспорт, 1972. 352 с.

Пятин А.И. Динамика полета и пилотирования самолета Ту-154: учебное пособие / А.И. Пятин. Москва: Воздушный транспорт, 1994. 192 с.

ICAO Annex N 6 Operation of Aircraft. 2010. Montreal. 270 p.

ICAO Doc. 8168 OPS/611 Flight Procedures, Aircraft Operations Volume I. 2006. Montreal. 386 p.

ICAO Doc. 9365 AN/910 Manual of All Weather Operation. 2006. Montreal. 86 p.

Official Journal of the European Union. 2008. All weather operations. Subpart E OPS 1.430. 238 р.

Belogorodskyi, S. 1972. Automating the management of Aircraft landing. Tutorial. Moscow, Transport. 352 p. (in Russian).

Pyatin, A. 1994. Flight Dynamics and piloting of the Aircraft TU-154. Tutorial. Moscow, Air Transport. 192 p. (in Russian).

ICAO Annex N 6 Operation of Aircraft. 2010. Montreal. 270 p.

ICAO Doc. 8168 OPS/611 Flight Procedures, Aircraft Operations Volume I. 2006. Montreal. 386 p.

ICAO Doc. 9365 AN/910 Manual of All Weather Operation. 2006. Montreal. 86 p.

Official Journal of the European Union. 2008. All weather operations. Subpart E OPS 1.430. 238 р.

Опубліковано

11.05.2013

Як цитувати

Харченко, В. П., Тапіа, К. М., & Швець, О. В. (2013). ОЦІНЮВАННЯ ДОПУСТИМИХ БОКОВИХ ВІДХИЛЕНЬ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ НА ЕТАПІ ЗАХОДУ НА ПОСАДКУ. Вісник Національного авіаційного університету, 55(2), 21–26. https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5402

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>